Söker bra rollspel till PS2

Inaktiv
Söker bra rollspel till PS2

Hallo!

Jag söker nu ett nytt rollspel till min gamla PS2:a. De rollspel jag har är:

Alla Final Fantasy på PS2 + Kingdom Hearts I och II

Får gärna vara gamla goda Square som gjort spelet. ^^

Medlem

suikoden 3 - 4? Persona 3 fes & Persona 4? Dark Cloud 1 & 2? List goes on, sök på google så hittar du mer förslag än vad du någonsin kommer ha tid att spela igenom.

Medlem

Kingdom Hearts äger så jävla hårt ! <3

Dark Cloud 2 kan bli lite långtråkigt efter ett tag jag har det hemma. Men ändå typ 20 roliga timmar. Men var berädd på att du behöver en lite guide. Gamefaqs fuinkar bra isåfall.


signatur

Rawr

Medlem

Valkyria profile 2, star ocean 3, Radiata story. ja du finns ju huur mycket som helst till ps2 iallafall


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Shin Megami Tensei: Persona 3 FES är vrålbra. Likaså Dragon Quest VIII och Suikoden V - mina tre rpg-favoriter till formatet. Annars så verkligen kryllar det ju av grymma rollspel till just PS2... även Growlanser Generations är en höjdare om du har möjlighet att importera och gillar blandningen rollspel/strategi.

Plus att Persona 4 släpptes nyligen, det har jag dock inte själv hunnit testa än!

Medlem

Star Ocean: Till the end of time

väldigt roligt men man måste ha tid för det spelet kan ta hur många timmar som helst att klara

Stridssystemet är väldigt kul och annorlunda.

Det tar någonstans mellan 30 min och 1 timma att komma in i spelet. Mycket prat och annat.

Gameplay

EDIT: Håller med Sebastian om Dragon quest. riktigt mysigt spel. håller väldigt länge också. Guide kommer antagligen behövas, Svårt spel.


signatur

Rawr

Medlem

Testa Champions of norrath, skön hack n' slash rpg. Bra stridssystem påminner mkt om D2 med sitt skillträd etc.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Kingdom Hearts äger så jävla hårt ! <3

Dark Cloud 2 kan bli lite långtråkigt efter ett tag jag har det hemma. Men ändå typ 20 roliga timmar. Men var berädd på att du behöver en lite guide. Gamefaqs fuinkar bra isåfall.

Japp Kingdom Hearts är ett jävligt bra spel;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Baldurs Gate: Dark Alliance 2 är ett väldigt roligt rollspel. Speciellt med en kompis. (Co-OP)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Baldurs Gate: Dark Alliance 2 är ett väldigt roligt rollspel. Speciellt med en kompis. (Co-OP)

Japp, även ettan är bra.

Medlem

Massa bra spel har redan nämnts, men jag tänkte ta upp en lite unik Rollspel till PS2, Persona 4,
Spelet har en ganska skön anime/manga stil, och utspelar sig i två olika dimensioner, ena då du är i den vanliga världen och går i skolan och allt, och den andra, på natten då, du kommer typ till en helt annan värdl, aja ska inte spoilra för mycket, men striderna baseras på att du kombinerar olika fynd du har hittat och får ännu bättre attack

Väldigt bra rollspel!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Wild Arms 5 kanske? Det tyckte jag var ganska bra iallafall. Western inspirerat J-RPG

1
Skriv svar