Carbine: "Vi kan fylla tomrummet efter WoW"

Robot
Inaktiv
Carbine: "Vi kan fylla tomrummet efter WoW"

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Medlem

Som det känns nu så kommer ju Wildstar vara spelet man kommer att spela. Ser verkligen fram emot det!


signatur
Medlem

Expecting to beat WoW.

That is why you'll fail.

Medlem

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Medlem

"Fylla tomrummet efter wow"
Känns som att flertalet har spelat sig mätta på genren. Behövs mer nytänk än ett nytt "wow" med snyggare grafik.

Medlem

Om de bästa de kan erbjuda är en inkrementell förbättring av WoW så visar det på en gång allt som är fel med MMO-världen just nu.

Dessutom, numera så borde de flesta veta att för att se hur ett MMORPG kommer att göra ifrån sig så borde man vänta ca 6 månader efter launch.

Om spelet fortfarande växer och inte tappar så vet man att man har något på gång. Så många har blivit brända av pre-orders och sen sett spelet falla in i mörkret redan någon månad efter launch(eller i vissa fall bara någon vecka).

Medlem

Om de ska klå wow måste de känna " nu är vi riktigt klara.." sen fortsätta 6 månader till för att finputsa, sen släppa det.

Medlem

De försöker inte klå WoW, de försöker erbjuda ett alternativ för folk som vill spela något som är likt WoW men inte är WoW.
Capisce?

Men jag håller med tidigare post, de flesta som lagt ner det har förmodligen tröttat ut sig på genren.

Medlem
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Är jag den ända som vill lira ett riktigt bra mmo med mina polare igen? >.> Skit taggad på att hitta något nytt

Medlem

-_-, Rift blir ju F2P snart

Inaktiv
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Är jag den ända som vill lira ett riktigt bra mmo med mina polare igen? >.> Skit taggad på att hitta något nytt

Jag håller med dig, personligen älskar jag MMO's, framför allt att utforska nya saker - men det är ju efter den biten där ett "nytt" MMO har något att bevisa. World of Warcraft är ju enormt med mycket att göra för i princip alla MMO-fantaster.

Medlem

ESO it's then!


signatur

Rwa?

Medlem

Mål: "Vi kan fylla tomrummet efter WoW"


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Förstår inte varför så många är så jävla hypade för Wildstar?

Medlem

Dagen då man som utvecklare ger fan i att kolla på vad WoW gör blir dagen då det finns en chans att faktiskt lyckas slå det. Blizzard har haft över 8 år (plus utvecklingstiden för spelet) på sig att reda ut problem och göra deras värld sprängfylld med material att ta sig igenom. Jag förstår inte hur man kan förvänta sig att man ska lyckas göra något bättre på 2-5 år.

Det blir inga fler MMO:n för min del förrän jag har tagit mig i kragen och testat på Guild Wars 2 ordentligt.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Eum, nej. Det beror på att Blizzard har förstört allt som var roligt med WoW.

Medlem

Man kan inte klå WoW, eller ens suga upp spelarna som lämnar WoW, genom att göra ett nytt WoW, med lite annorlunda grafik, lite andra klasser, lite andra raser. Det är fortfarande ett MMO där du levlar din karaktär genom diverse quests i stil med "slay ten wolves", där du har tredjepersonsvy på det hela, där du har en bar med alla dina spells och abilities, som aktiveras genom att tryckas på, och styrningen av karaktären är mindre viktigt så länge man tittar åt rätt håll.

Kom med något nytt... alla som försöker sig på att kopiera WoW, vare sig de erkänner att det är det de gör eller ej, kommer hamna på den växande F2P/P2W-högen av misslyckade MMOs. Man kan inte konkurrera med Blizzards 8 år av utveckling rakt av. Då får du ha hela EAs samlade resurser bakom dig, med en vilja att gå med förlust i flera år, vilket knappast finns nånstans.

Medlem
Medlem
Skrivet av jooster:

Man kan inte klå WoW, eller ens suga upp spelarna som lämnar WoW, genom att göra ett nytt WoW, med lite annorlunda grafik, lite andra klasser, lite andra raser. Det är fortfarande ett MMO där du levlar din karaktär genom diverse quests i stil med "slay ten wolves", där du har tredjepersonsvy på det hela, där du har en bar med alla dina spells och abilities, som aktiveras genom att tryckas på, och styrningen av karaktären är mindre viktigt så länge man tittar åt rätt håll.

Kom med något nytt... alla som försöker sig på att kopiera WoW, vare sig de erkänner att det är det de gör eller ej, kommer hamna på den växande F2P/P2W-högen av misslyckade MMOs. Man kan inte konkurrera med Blizzards 8 år av utveckling rakt av. Då får du ha hela EAs samlade resurser bakom dig, med en vilja att gå med förlust i flera år, vilket knappast finns nånstans.

Nu kommer ju inte Wildstar ha så många "traditionella" quests eller tab targeting (som ju om man ska vara ärlig är mossigt och trist) utan mer dynamiska öppna quests och action combat. Det är ingen wow kopia. De försöker göra nåt eget. Det mmo jag spelat längst innan jag tröttnade var wow.. 3 år. Inget annat mmo har hållt mig kvar mer än ett år. Hoppas Wildstar blir en långkörare.

Medlem

Problemet med dagens MMOs är att utvecklare förutsätter att folk är dumma och ger dig en fast väg och fasta situationer. Hej här är level 1 du ska till 60 sen ska du se ut som alla andra och har en fast roll. Gud va roligt!

Ge mig SWG i första släppet. Springa runt och jaga läder från exotiska djur till en crafter, eller stå på en bar och spela musik.

Ge oss mer frihet, tvinga inte alla att köra en 20 manna raid och köra heroic dungeon för bästa gearför att kunna vara bäst i nästa raid.

nej nu får jag lägga av innan jag både repeterar mig och spräcker ett blodkärl i huvudet av irritation

Medlem
Skrivet av Ermus:

Expecting to beat WoW.

That is why you'll fail.

Det var ju inte vad som sades. Han menade att dom ska fylla tomrummet, inte döda eller slå.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett DayZ liknande MMO som verkligen handlar om överlevnad. Utforska en stor öppen ödelagd värld tillsammans med ett gäng kompisar. MUMMA!!

Medlem

GE MIG !!! =D=D=D=D=D

Medlem

äsh gör ett sword art online till min oculus rift.

Medlem

det som jag vet hittills om wildstar får mig inte att tänka på hardcore.

max 7 abilities wtf ?

Medlem
Medlem

Kommer lira det, ser fram emot det, men visst skulle jag önskat att det vågat gå bra mycket längre ifrån wow modellen. Tror det kan vara att skönt casual lir vid sidan om annat, och även om inte grund mekaniken är särskilt lockande så finner jag mycket annat som verkar intressant.

Men fylla något tomrum efter WoW kan dom gärna skippa.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

äsh gör ett sword art online till min oculus rift.

DETTA! Det hade jag betalat hiskeligt mycket för att få uppleva!

Medlem

Snacka om att gräva sin egen grav.

12
Skriv svar