Fulspelande orcher och andra väsen i Blood Bowl 2

Robot
Fulspelande orcher och andra väsen i Blood Bowl 2

Vi har fått en riktig retsam trailer för kommande Blood Bowl 2, för dig som tröttnat på alla andra lagsporter.

#blood-bowl-2


Medlem
Fulspelande orcher och andra väsen i Blood Bowl 2

När är en orc inte fulspelande?

Kul trailer btw, för att skriva något relevant för nyheten


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad har de ändrat från Blood Bowl: Chaos Edition, tro ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av conthox:

När är en orc inte fulspelande?

Rasist!

Snart påstår du väl att alver är bögar också

To all seriousness: Blood Bowl 1 verkade jätteroligt, köpte det aldrig men jag antar att tvåan kommer bli ännubättre! längtar.

Medlem

Vet inte riktigt vitsen med detta.. Inte direkt så de kan ändra reglerna i spelet... Visst, lite snyggare animationer kanske, så man ser när spelare bryter nacken etc...
Men som att spelet förljer brädspelet så har jag svårt att se att 2an skulle kunna vara bättre än 1an dock.

Medlem

"Fulspelander" Har du skrivit ditt efternamn för mycket nu Olander?:)

Medlem

Mmmm Blood bowl, förlora vänner som aldrig förr ... Ni som har spelat det vet vad jag menar.

Medlem
Skrivet av luftman:

Mmmm Blood bowl, förlora vänner som aldrig förr ... Ni som har spelat det vet vad jag menar.

Blood Bowl är nog god två på listan över spel som kan förstöra vänskapsband. (Monopol är etta på den listan.)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av luftman:

Mmmm Blood bowl, förlora vänner som aldrig förr ... Ni som har spelat det vet vad jag menar.

Blood Bowl är nog god två på listan över spel som kan förstöra vänskapsband. (Monopol är etta på den listan.)

Nej, nej. Listan domineras av Risk. Monopol är dock med och slåss om topplaceringarna.

Medlem

Fia med knuff... som gjort för att förlora vänner. Simpelt och hänsynslöst. Trailern va ok, sa inte särskilt mycket om spelet.

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av luftman:

Mmmm Blood bowl, förlora vänner som aldrig förr ... Ni som har spelat det vet vad jag menar.

Blood Bowl är nog god två på listan över spel som kan förstöra vänskapsband. (Monopol är etta på den listan.)

Nej, nej. Listan domineras av Risk. Monopol är dock med och slåss om topplaceringarna.

Risk kommer alltid vara #1

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wrajjt:

Fia med knuff... som gjort för att förlora vänner. Simpelt och hänsynslöst. Trailern va ok, sa inte särskilt mycket om spelet.

Ja, efter ett tag låter det alltid "fia med KNUFF" och så slår man pjäsen rakt åt helvete.

Skribent
Skrivet av DAoG:

"Fulspelander" Har du skrivit ditt efternamn för mycket nu Olander?:)

OLANDER! Olander? Olander...

(Inåt sett är jag The Mad King of FZ, men det börjar gå över till att jag är sidans Hodor. Hybris är farliga grejer.)


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av DAoG:

"Fulspelander" Har du skrivit ditt efternamn för mycket nu Olander?:)

Har hört att han tänker döpa om sig till Johan Fulspelander när han börjar spela Company of Heroes 2 online.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av DAoG:

"Fulspelander" Har du skrivit ditt efternamn för mycket nu Olander?:)

Har hört att han tänker döpa om sig till Johan Fulspelander när han börjar spela Company of Heroes 2 online.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av ilduce:

Vet inte riktigt vitsen med detta.. Inte direkt så de kan ändra reglerna i spelet... Visst, lite snyggare animationer kanske, så man ser när spelare bryter nacken etc...
Men som att spelet förljer brädspelet så har jag svårt att se att 2an skulle kunna vara bättre än 1an dock.

ja, se till exempel hur det gick med FIFA... det gick ju rätt fort i graven...

Medlem
Skrivet av rysssen:
Skrivet av ilduce:

Vet inte riktigt vitsen med detta.. Inte direkt så de kan ändra reglerna i spelet... Visst, lite snyggare animationer kanske, så man ser när spelare bryter nacken etc...
Men som att spelet förljer brädspelet så har jag svårt att se att 2an skulle kunna vara bättre än 1an dock.

ja, se till exempel hur det gick med FIFA... det gick ju rätt fort i graven...

Är ju inte riktigt samma sak... I FIFA kan de förbättra känslan, fysikmotor etc...
Vad kan de förbättra i BB? Det finns liksom inga spelavgörande moment de kan förbättra, att man ska se tärningarna kastas iväg o studsa till de landar och man får se resultatet? Nja, hade stängt av den funktionen asap... Vill jag se tärningarna rulla så spelar jag inte datorversionen av BB.

Låter ju nice! Bloodbowl är ju ett riktigt kul spel även om man behöver köra en hel del matcher innan man riktigt fattar alla regler. Så länge dom inte ändrar för mycket och behåller alla olika lag, speciellt Chaos Dwarfs är jag nog nöjd! For Hashut!

Skribent
Skrivet av Bockstensmannen:

Låter ju nice! Bloodbowl är ju ett riktigt kul spel även om man behöver köra en hel del matcher innan man riktigt fattar alla regler. Så länge dom inte ändrar för mycket och behåller alla olika lag, speciellt Chaos Dwarfs är jag nog nöjd! For Hashut!

Chaos Dwarfs? Nu måste jag testa Blood Bowl.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar