A Link To The Past 2 flyter på i 60 fps

Robot
Medlem
A Link To The Past 2 flyter på i 60 fps

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.

Skribent
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.

Buuuuäääääh


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag är inget fan av Nintendo prylar, dock gillar jag Zelda och speciellt Link to The Past... så detta spel gör mig sugen på en 3DS XL

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.

I support this.

http://kotaku.com/5958918/father-hacks-zelda-for-his-daughter...

Klart Link skall vara en tjej i nå spel iallafall. Sexualitet är ju inte så centralt likförbannat. Tycker verkligen ni/vi kan bjuda på att det får vara lite tjejer i spel. "Men Link bladibla i spel X så bladibla" - nej, tyst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.

I support this.

http://kotaku.com/5958918/father-hacks-zelda-for-his-daughter...

Klart Link skall vara en tjej i nå spel iallafall. Sexualitet är ju inte så centralt likförbannat. Tycker verkligen ni/vi kan bjuda på att det får vara lite tjejer i spel. "Men Link bladibla i spel X så bladibla" - nej, tyst.

Klart Link ska vara pojke, lika mkt som Saemus ska vara tjej.

Och ALLVAR, FÖRSTA kommentaren och redan en kommentar som skriker ut genusfrågor? Lägg ner, please

Medlem

Ha ha det är roligt för att någon bryr sig ett smack ifall link är kvinna eller man eller ifall mario är bög eller inte. Till att börja med så existerar ingen av dom. Men jag kan förstå att vissa lever sig in i spelen mer en jag Jag springer med mitt svärd tralalalal huu vänta lite jag är kvinna vääää!

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

"Link is a girl". Så där, spoilat överraskningen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Och ALLVAR, FÖRSTA kommentaren och redan en kommentar som skriker ut genusfrågor? Lägg ner, please

Tagga ner.

Medlem

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Zelda är nog den enda spelserien som har sån förvirrande titel.

Man säger ju "sitter och spelar Zelda/Super Mario etc" efter huvudkaraktären. Men Link heter ju huvudkaraktären, Zelda är ju bara ett fruntimmer i offer-situation. Iom det så blir ju Zelda tvungen att vara offer i varje spel och Link får aldrig nåt bättre för sig än att rädda henne.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Jo eller hur...

Medlem

Gillar inte hur spelet ser ut. Hade varit bättre med sprites i 2D..

Medlem
Medlem
Skrivet av Håkan:

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Zelda är nog den enda spelserien som har sån förvirrande titel.

Man säger ju "sitter och spelar Zelda/Super Mario etc" efter huvudkaraktären. Men Link heter ju huvudkaraktären, Zelda är ju bara ett fruntimmer i offer-situation. Iom det så blir ju Zelda tvungen att vara offer i varje spel och Link får aldrig nåt bättre för sig än att rädda henne.

Det är så här det går när barn som inte kan läsa ska spela spel som är gjord för äldre barn och vuxna Det begicks två misstag när man släppte spelet. Första misstaget var när spelaren själv fick välja namn på Link, och det andra misstaget var när man som vanligt översatte fel på den tiden. Spelet hette egentligen The Hyrule Fantasy från början.

Men för att komma till sak så nej, Link är inte och bör inte vara en tjej. Man kan inte bara komma och säga att någon som uppenbart är en kille helt plötsligt ska vara en tjej. Kanske Solid Snake och Master Chief också är tjejer? Tjejer med extremt mörka röster. När man ändå håller på så släng in Mario i högen också. Jag har sett kvinnor med mustasch förut så det är nog inga problem.

Medlem

Jag kommer fan inte komma undan att inte köpa en 3ds trots allt.. om de inte mot all förmodan kommer att fixa en port till Wii U.....
Tycker fortfarande A Link to the Past är det bäst Zelda spelet.
Även om Ocarina of Time var det första i 3d och var fantastiskt bra så fick jag aldrig riktigt samma WOW effekt som första gången jag körde A Link to the Past på snes.
Är verkligen sugen på detta spel.

Medlem

Made me laugh

Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Zelda är nog den enda spelserien som har sån förvirrande titel.

Man säger ju "sitter och spelar Zelda/Super Mario etc" efter huvudkaraktären. Men Link heter ju huvudkaraktären, Zelda är ju bara ett fruntimmer i offer-situation. Iom det så blir ju Zelda tvungen att vara offer i varje spel och Link får aldrig nåt bättre för sig än att rädda henne.

Ganska kul det där egentligen. Vad är "The Legend of Zelda?". Inte många som kan svara på den frågan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är inte särskilt upprörd över vilket kön Link har, eftersom alla spel om Zelda har handlat om upptäckarglädje och nästan alltid har det varit "olika" Linkinkarnationer och/eller olika världar/tidsåldrar. Kommer ni som spelat orginalspelet ihåg att när man förflyttas i tiden ,första gången, blir Link en ROSA KANIN!! Första gången det hände garvade jag så tårarna sprutade. Älskar "A Link to the past" fortfarande. Hoppas de har kvar humorn till tvåan. Suveränt med bilduppdateringen.

Skribent

Smutsig bekännelse: Jag har aldrig spelat A Link To The Past (mer än några minuter).

Men jag blir bra sugen på att plocka upp det till Virtual Console eller dylikt, och sedan köra det här efteråt. Min 3DS samlar ändå damm, så varför inte!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Smutsig bekännelse: Jag har aldrig spelat A Link To The Past (mer än några minuter).

Men jag blir bra sugen på att plocka upp det till Virtual Console eller dylikt, och sedan köra det här efteråt. Min 3DS samlar ändå damm, så varför inte!

Gjör det, NU. Spelet är så pass bra.

Medlem

Jag är en av de där konstiga personerna som tycker Zelda II är bland de bästa zelda-spelen (och att ettan är dålig ), men A link to the past var även det ett bra spel!

Moderator | Testpilot
Skrivet av toern:

Jag är en av de där konstiga personerna som tycker Zelda II är bland de bästa zelda-spelen (och att ettan är dålig ), men A link to the past var även det ett bra spel!

Visst om du tycker tvåan är bättre. Men att ettan är dålig? T__T IT's like.. the grand-grand-grandfather of äventyrsspel T__T

Aldirg havt roligare att uforska en värld som i första zelda spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Zelda är nog den enda spelserien som har sån förvirrande titel.

Man säger ju "sitter och spelar Zelda/Super Mario etc" efter huvudkaraktären. Men Link heter ju huvudkaraktären, Zelda är ju bara ett fruntimmer i offer-situation. Iom det så blir ju Zelda tvungen att vara offer i varje spel och Link får aldrig nåt bättre för sig än att rädda henne.

Nej, man säger att man spelar "Zelda" för att spelen heter Zelda (plus något mer, förstås).

Det där med förvirringen angående Links namn härstammar från 80-talet. Glömmer aldrig när morsan fick översätta (halvdant kan jag tänka mig!) Zelda 1 till NES för mig och min polare. Sedan sa hon alltid fel namn till Link och Zelda.

Även en del kompisar kommer jag ihåg trodde att Link hette Zelda.

Men vi var ju barn (och morsan var.. ja morsan...).
Ett spel behöver ju knappast döpas efter karaktären man spelar (det är otroligt mer sällsynt än vanligt).

Skål! E3 imorn!! Håll i hatten!! För nu jävlar!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Håkan:

Ni glömmer att Link är prinsessan man räddar, Zelda heter tjejen man spelar.

Zelda är nog den enda spelserien som har sån förvirrande titel.

Man säger ju "sitter och spelar Zelda/Super Mario etc" efter huvudkaraktären. Men Link heter ju huvudkaraktären, Zelda är ju bara ett fruntimmer i offer-situation. Iom det så blir ju Zelda tvungen att vara offer i varje spel och Link får aldrig nåt bättre för sig än att rädda henne.

Nej, man säger att man spelar "Zelda" för att spelen heter Zelda (plus något mer, förstås).

Det där med förvirringen angående Links namn härstammar från 80-talet. Glömmer aldrig när morsan fick översätta (halvdant kan jag tänka mig!) Zelda 1 till NES för mig och min polare. Sedan sa hon alltid fel namn till Link och Zelda.

Även en del kompisar kommer jag ihåg trodde att Link hette Zelda.

Men vi var ju barn (och morsan var.. ja morsan...).
Ett spel behöver ju knappast döpas efter karaktären man spelar (det är otroligt mer sällsynt än vanligt).

Skål! E3 imorn!! Håll i hatten!! För nu jävlar!!

Here is everyones answer:

"What's in a name?

In general, there have always been (and will continue to be) unusual or quizzical video game titles. After all, wouldn't the first Final Fantasy have --- based purely on the title --- been the *last* game?

In general, the title 'The Legend of Zelda' can be attributed to the importance of the princess in the first game (she is the catalyst that propels Link into action). Since this is the English title for the first game, it has remained the name of the series (even for games that do not have the princess as a character).

More specifically, however, an Amazon.com article titled "In the Game: Nintendo's Shigeru Miyamoto" (by Todd Mowatt) delves into the true reason for the video game's namesake. According to LoZ creator Miyamoto, "Zelda was the name of the wife of the famous novelist Francis Scott Fitzgerald. She was a famous and beautiful woman from all accounts, and I liked the sound of her name. So I took the liberty of using her name for the very first Zelda title." Refer to my source for a link to the complete article."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av Smoo87:

Och ALLVAR, FÖRSTA kommentaren och redan en kommentar som skriker ut genusfrågor? Lägg ner, please

Tagga ner.

Jag var inte arg, använde stora bokstäver för att poängtera vad jag reagerade på. Så jag är redan nertaggad

Medlem
Skrivet av toern:

Jag är en av de där konstiga personerna som tycker Zelda II är bland de bästa zelda-spelen (och att ettan är dålig ), men A link to the past var även det ett bra spel!

Aldrig spelat 1an, men 2an(känns som det var spelet som gjorde serien populär?) kommer jag ihåg som rätt svårt. Var lite dålig variation på bossarna och att gå runt på kartan och bli slumpmässigt attackerad hela tiden är ju sådär spännande, fan värre än Final Fantasy.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Aldrig spelat 1an

GTFO!

Medlem

Gillade heller aldrig första eller andra Zelda. Tyckte inte om grafiken även fast det var Nintendo 8-bit tiden
À link to the past gillade jag dock då såg man vad saker föreställde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar