Call of Duty: Ghosts – 10 minuter gameplay

Robot
Call of Duty: Ghosts – 10 minuter gameplay

Två nya filmer från Call of Duty: Ghosts tar oss under vattnet och låter oss också se kriget ur en hunds synvinkel.

#microsoft, #call-of-duty-ghosts


Medlem
Call of Duty: Ghosts – 10 minuter gameplay

Äntligen lite mindre vapenmodeller.. men spelet ser ändå ut av att lida avatt de är stora.

Inaktiv

lol såg båda och kommer att köpa den på ps3

Medlem

Fiskarna flyttade på sig!

Nä, men helt ärligt. Jag blev riktigt taggad på detta spel efter Xbox-one-eventet! Men nu när man ser det i rörelse så känns det väldigt "meh"...


signatur

I want to play a game.

Medlem

america
fuck yeah


signatur

dark plockepinn master

Medlem

Inte kollat på filmerna. Men tack och lov för nya idéer i cod. Kanske kan bli något ändå. Är min cod bojkott över? Tänker vänta och se.... men första cod sen cod 4 som jag faktiskt är någorlunda intresserad av.

Medlem

Jag tycker det ser väldigt lovande ut. Jag kör visserligen aldrig singleplayer-kampanjen, men man kan alltid få en känsla av hur multiplayer kommer vara. Killstreaks med hunden involverad kanske?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Lite kul att huset de gick in i i Hundvideon var helt förstört, bara massa bråte och skit överallt. Men alla tavlor hängde kvar på väggarna. Tills det kom ett litet litet litet skalv. Då flög alla av.

Medlem

Haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Att dom har mage och kalla detta för next-gen.

Medlem

Även om detta är långt ifrån något "next-gen" spel så kan det nog bli det första CoD som jag köper sedan MW2.

Medlem

och sen det här, att dom ens vågar säga att det här skulle vara en ny motor, skiten är ju från 1999
och sen försöker få det att låta som att HDR som redan fans i half life 2, displacement mapping som fanns i crysis 1 och tessellation som varit lite av industri standard ett bra tag nu.

ja det är bara att lyssna nedan


signatur

God is dead

Medlem
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag tycker det ser väldigt lovande ut. Jag kör visserligen aldrig singleplayer-kampanjen, men man kan alltid få en känsla av hur multiplayer kommer vara. Killstreaks med hunden involverad kanske?

Asså fyfan...

Skrivet av NaxoS:

Att dom har mage och kalla detta för next-gen.

Om man jämför från deras senaste så är skillnaden en generation, så dom kallar det för next-gen. Sen att vi vanliga dödliga ligger en generation framför kanske dom inte uppmärksammat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Jag kommer köpa spelet för vovven skull, get 'em boy!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Intressant med undervattenssekvensen, det är ju inte ett sönderanvänt koncept från CoD, följa john under världens segaste uppdrag, Pripyat i MW, smyga under tanksen i MW2 och det sista minns jag då it ens!

Medlem

Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.

Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.

Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.

Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.

Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.

Skrivet av Ishow:

Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.

Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.

Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.

Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.

Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.

Ang. "Reily", vovven, det skulle ju betyda att de var tvugna att koda en riktigt bra Ai, det finns det inte tid till, på detta sätt kommer det se ut som att det är en "feature", men det blir tramsigt. Hunden är som en av de där små drönarna i Black Ops II, föga upphetsande, men användbara ibland.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inget emot COD som spel, även fast man tröttnade för ett par år sen. Men att grafiken dom visar ska vara nått speciellt är ju skitsnack, det är som att dom ligger 2-3 år efter alla andra.
När Frostbite 2 motorn kom, då kunde man snacka förändring.

Medlem

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Medlem
Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Men alltså vad är det som gör dig intresserad?

Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.

Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.

Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ishow:

Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.

Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.

Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.

Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.

Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.

Ang. "Reily", vovven, det skulle ju betyda att de var tvugna att koda en riktigt bra Ai, det finns det inte tid till, på detta sätt kommer det se ut som att det är en "feature", men det blir tramsigt. Hunden är som en av de där små drönarna i Black Ops II, föga upphetsande, men användbara ibland.

Men de hade tid att fixa en AI till fiskarna

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av v1lle3:

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Men alltså vad är det som gör dig intresserad?

Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.

Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.

Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.

Du tog orden från min mun! Sönderscriptat,nerdummat och fult.Har aldrig förstått hur någon kan tilltalas av den här smörjan?


signatur

More COOP for the masses

Inaktiv

Hoppas detta blir en succe så man kan spela MW3 igen utan fuskande ryssar, ukrainare och tyskar.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av v1lle3:

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Men alltså vad är det som gör dig intresserad?

Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.

Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.

Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.

Bra fråga. Jag ser dock inget fel med linjär singleplayer, då det oftast (imo) ger bättre storytelling.
Jag kan inte säga att hundbiten tilltalar mig. Den känns snarare lite fånig.
Jag tycker att vapenkänslan är bra (i tidigare CoD-spel åtminstone). Vapnen känns inte direkt fjuttigare än i andra spel.
Nytt CoD varje år är skitonödigt, men det slutar med att jag köper spelen i alla fall.
Hursomhelst borde det inte spela någon roll för dig om jag slösar bort 500 spänn om året, på serien

Medlem

Ja vad ska man säga. Det såg ut som... CoD?
Man känner igen mycket sen tidigare spel i serien, i stort sett allt.

Hade uppskattat mer om utvecklarna slopade singleplayern och la ner all kraft på en tight riktigt bra multiplayer samt e-sports möjligheter.

Medlem

Jag köpte inte Black Ops 2 och kommer inte köpa detta.

Kommer inte köpa Battlefiled 4 (3.5) heller.

Nu är jag trött på samma skit. Nu får det banne mig vara nog.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar