Call of Duty: Ghosts – 10 minuter gameplay
Två nya filmer från Call of Duty: Ghosts tar oss under vattnet och låter oss också se kriget ur en hunds synvinkel.
#microsoft, #call-of-duty-ghosts
och sen det här, att dom ens vågar säga att det här skulle vara en ny motor, skiten är ju från 1999
och sen försöker få det att låta som att HDR som redan fans i half life 2, displacement mapping som fanns i crysis 1 och tessellation som varit lite av industri standard ett bra tag nu.
ja det är bara att lyssna nedan
God is dead
Att dom har mage och kalla detta för next-gen.
Om man jämför från deras senaste så är skillnaden en generation, så dom kallar det för next-gen. Sen att vi vanliga dödliga ligger en generation framför kanske dom inte uppmärksammat
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Jag kommer köpa spelet för vovven skull, get 'em boy!
Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.
Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.
Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.
Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.
Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.
Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.
Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.
Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.
Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.
Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.
Ang. "Reily", vovven, det skulle ju betyda att de var tvugna att koda en riktigt bra Ai, det finns det inte tid till, på detta sätt kommer det se ut som att det är en "feature", men det blir tramsigt. Hunden är som en av de där små drönarna i Black Ops II, föga upphetsande, men användbara ibland.
Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.
Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.
Men alltså vad är det som gör dig intresserad?
Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.
Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.
Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.
Fattar inte varför CoD inte vågar få spelarna att misslyckas med diverse uppdrag. T.ex med roboten som man ska träffa ubåten med. Hur svårt är det att bara åka rakt fram? Slow-motion scener så man hinner skjuta alla. Allt för att det ska bli mer som en film och inte ett spel.
Sen så kan man förutse vad som ska hända hela tiden som tornet som rasade. Nää då de fatta man inte, oj så cooolt.
Och sen när blev automat vapen dödliga under vatten ifrån den distansen? Hade det inte varit fetare med en Harpun eller något liknande.
Sist men inte minst.. LÅT HUNDEN VARA EN HUND! Det är ingen robot som man kan styra hur som helst. Låt den gå på instinkt och varna en och dylikt.
Visst, man ska inte döma spelet efter 9 minuter men man har ju lärt sig att man inte ska ha några höga förhoppningar iaf.
Ang. "Reily", vovven, det skulle ju betyda att de var tvugna att koda en riktigt bra Ai, det finns det inte tid till, på detta sätt kommer det se ut som att det är en "feature", men det blir tramsigt. Hunden är som en av de där små drönarna i Black Ops II, föga upphetsande, men användbara ibland.
Men de hade tid att fixa en AI till fiskarna
Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.
Men alltså vad är det som gör dig intresserad?
Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.
Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.
Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.
Du tog orden från min mun! Sönderscriptat,nerdummat och fult.Har aldrig förstått hur någon kan tilltalas av den här smörjan?
More COOP for the masses
Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.
Men alltså vad är det som gör dig intresserad?
Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.
Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.
Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.
Bra fråga. Jag ser dock inget fel med linjär singleplayer, då det oftast (imo) ger bättre storytelling.
Jag kan inte säga att hundbiten tilltalar mig. Den känns snarare lite fånig.
Jag tycker att vapenkänslan är bra (i tidigare CoD-spel åtminstone). Vapnen känns inte direkt fjuttigare än i andra spel.
Nytt CoD varje år är skitonödigt, men det slutar med att jag köper spelen i alla fall.
Hursomhelst borde det inte spela någon roll för dig om jag slösar bort 500 spänn om året, på serien