Bioware bekräftar – ikväll får vi se Dragon Age

Robot
Bioware bekräftar – ikväll får vi se Dragon Age

"Kolla in EA-konferensen för någonting nytt från Dragon Age", hälsar Bioware.

#bioware, #dragon-age-iii-inquisition, #ea


Medlem
Bioware bekräftar – ikväll får vi se Dragon Age

Upp till bevis

Medlem

Oh this i can fap to.

Medlem

Dragon Age iOS!

Medlem

öppnare värld please.

Medlem

Med tanke med da2 har jag inga höga förväntningar alls

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Dragon Age iOS!

haha, eller hur. Surprise! Dragon Age 3 blir exklusivt för surfplattor och windows 8!

Skribent

Jag kunde inte förmå mig att tycka illa om DA2. Men mer rollspel och öppnare värld, så blir jag överlycklig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Detta ska verkligen bli spännande. Är det något spel som har potentialen att bli ett bra och intressant spel så är det väl Dragon Age III.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag kunde inte förmå mig att tycka illa om DA2. Men mer rollspel och öppnare värld, så blir jag överlycklig.

True dat!!
En fråga till er alla: Kommer detta bara till de nya konsollerna och inte till 360n?

Medlem

Ska bli intressant att se hur ett RPG ser ut i Frostbite.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Johan Olander:

Jag kunde inte förmå mig att tycka illa om DA2. Men mer rollspel och öppnare värld, så blir jag överlycklig.

True dat!!
En fråga till er alla: Kommer detta bara till de nya konsollerna och inte till 360n?

Om det kommer till konsolerna så bör det komma till nästa generation, skulle vara ett väldigt dåligt drag av dem att släppa det till nuvarande generationens konsoler (Om de inte släppar till båda) när det troligtvis kommer släppas någon gång nästa år i Q2-Q4.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Johan Olander:

Jag kunde inte förmå mig att tycka illa om DA2. Men mer rollspel och öppnare värld, så blir jag överlycklig.

True dat!!
En fråga till er alla: Kommer detta bara till de nya konsollerna och inte till 360n?

Om det kommer till konsolerna så bör det komma till nästa generation, skulle vara ett väldigt dåligt drag av dem att släppa det till nuvarande generationens konsoler (Om de inte släppar till båda) när det troligtvis kommer släppas någon gång nästa år i Q2-Q4.

Ur en företagssynpunkt så låter det snarare smart att släppa det till current gen också. Under Q2 2014 så är det på gränsen till att fortfarande bara vara early adopters som har next gen konsoller. Skulle absolut inte förvåna mig ifall de kommer till current gen också.

Medlem

Ok tacka för svaret på min fråga om releasplattformen.
Personligen blir det ingen Xbox One förrän priset är nere på högst 3000. Var på dörrhandtaget vid 360 releasen och inte tänkt denna gång vara det.

Medlem
Skrivet av Thane:

Ska bli intressant att se hur ett RPG ser ut i Frostbite.

Förstöra omkringliggande miljö med magi känns ju väldigt lockande. I övrigt kan jag tänka mig att det blir lite som RPG:n som körs på Source (t ex VtM:B, Dark Messiah). Snyggt men lite "off", om du förstår vad jag menar.

Medlem
Skrivet av pyrahedh:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Johan Olander:

Jag kunde inte förmå mig att tycka illa om DA2. Men mer rollspel och öppnare värld, så blir jag överlycklig.

True dat!!
En fråga till er alla: Kommer detta bara till de nya konsollerna och inte till 360n?

Om det kommer till konsolerna så bör det komma till nästa generation, skulle vara ett väldigt dåligt drag av dem att släppa det till nuvarande generationens konsoler (Om de inte släppar till båda) när det troligtvis kommer släppas någon gång nästa år i Q2-Q4.

Ur en företagssynpunkt så låter det snarare smart att släppa det till current gen också. Under Q2 2014 så är det på gränsen till att fortfarande bara vara early adopters som har next gen konsoller. Skulle absolut inte förvåna mig ifall de kommer till current gen också.

Ofc, men då måste de anpassa spelet efter nuvarande generationen och hoppa över att t.ex. använda Frostbite 2 motorn, alternativt degradera den till en sämre version så att de kan utnyttja dess fulla kraft på PC och next-gen konsoler.

Jag hoppas att de hoppar över current-gen då jag inte är mycket av en konsolspelare, har båda current-gen (360 & PS3, ogillar Wii) då jag gillar vissa av spelen (* Souls, Halo, Heavy Rain & Dynasty Warriors t.ex.) men vill inte se att spelen blir för begränsade på grund av att utvecklarna är rädda för att de inte kommer sälja tillräckligt av kopior på PC för att jämna ut det med de kopior som inte blev sålda på current-gen.

Medlem

För mig, ett av det mest intressanta på hela E3!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Dragon Age iOS!

Dragon age F2P MMOFPS !!!!!

Edit: inget från Paradox på E3


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Intressant =). Har inte riktigt spelat dom, men 1an ska va bäst enligt många =).

Medlem
Skrivet av faceslicer:

öppnare värld please.

x573 Med tanke på att DA världen hittills inte varit särskilt öppen alls..

Medlem

Det största felet med DA2 var lätt att de återanvände kartor alldeles för mycket - jag tyckte faktiskt en del saker var bra såsom dialogsystemet.

Vad jag helst skulle se dock är att bioware för första gången tar sig an en större spelvärld. Visst, de gör stora spel, men rörelsefriheten är ofta begränsad, så det skulle vara kul att se vad de kan göra där.

Medlem

Av de spelen jag vet kommer visas på E3 ser jag överlägset mest fram emot det här! Warden din lilla jävel, var tog du vägeeeeeeeeen???

Medlem

Vadå dragon age ios?? Dom utvecklar dragon age 3 nu, och ni tror att dom kommer visa upp ett dragon age på ios? Efterblivet

Medlem
Skrivet av dafuq:

Vadå dragon age ios?? Dom utvecklar dragon age 3 nu, och ni tror att dom kommer visa upp ett dragon age på ios? Efterblivet

Medlem

Snälla Bioware/EA glöm bort DA2 designen och fortsätt med hur ni gjorde DA1.

Medlem

wawawiwa


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Thane:

Ska bli intressant att se hur ett RPG ser ut i Frostbite.

Förstöra omkringliggande miljö med magi känns ju väldigt lockande. I övrigt kan jag tänka mig att det blir lite som RPG:n som körs på Source (t ex VtM:B, Dark Messiah). Snyggt men lite "off", om du förstår vad jag menar.

Source till VtM:B var ju verkligen hur coolt som helst! Jag tyckte aldrig personligen att det kändes off på något vis, jag tyckte det kändes väldigt nyskapande och så rätt.

Medlem

Aldrig fastnat för Dragon Age serien. Det hjälper inte heller att Dragon Age 2 var ett av de värsta spelen någonsin.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dragon Age: Origins + Skyrim = Awesomeness!!!!

Skribent
Skrivet av Remus:

Aldrig fastnat för Dragon Age serien. Det hjälper inte heller att Dragon Age 2 var ett av de värsta spelen någonsin.

Någon har inte spelat ET eller Zelda-spelen till CDi.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar