Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

KoP
Medlem
Skrivet av DraxXus:

Någon har säkert redan skrivit detta, men hurfan blir det om typ man får driftstörningar och inte kan koppla upp sig på ett dygn? Är det kört då eller ?

Då tar du fram din smarta mobil. Öppnar en hotspot. Låter Xboxen ansluta och verifiera. Sen kan du glatt spela alla dina spel offline (förutom mp spel såklart) i 24 timmar innan du måste upprepa proceduren.

KoP
Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Hade varit helt underbart om internet bara försvann, likaså facebook och google, Fbs serverfarm skall väl ligga i Sverige, så snart smäller det väl här kan jag tänka.

Internet är roten till allt ont!, så är det bara, ingen BS utan ren fakta!.

Lägg ned skiten och folk kanske kan börja tänka och tala för egen kraft!

Håller med. Alla tekniska framsteg är bara utav ondo! Vore underbart om vi kunde gå tillbaks till telegraf, stumfilm och 1 kanal på tv.

Medlem

Bra knep för att minska chippandet.
We got what we asked for, folks. Every action has a re-action.

Medlem

Tänk er detta... Internet går ned i kvarteret så ni kan inte längre spela WoW, LOL eller EVE Online... ni går bort till er Xbox 1 för att köra lite FÌFA 14 med polaren som kommer över..
Men oj, eftersom internet är nere och du inte slagit igång den på de senaste två dagarna så kan ni inte spela alls.

Å nu börjar det regna också, så det går inte att gå ut på en prommenad utan att bli dyblöt.
Eftersom ditt Internet är nere så ser du inte när din flickvän försöker få tag på dig via MSN, det slutar med att hon lackar ut på att du inte svarar även denna gång, så nu är du utan flickvän också.

Utan att ha något bättre för er så bestämmer du och polaren er för att prova analsex....

Alltså, titta hur det kan gå med detta Online DRM skit...

Medlem

blir inte en xbox one alltså, jävla kontroll freaks

Medlem

Även detta med att kinect ska vara på hela tiden, sjukt. Ska någon microsoft nisse sitta och glo på mig när jag sitter i soffan och runkar om jag nu gjorde det? Eller skulle polisen kunna ha tillgång till detta ? Storebror vid din tv, tack.

Oh tack, den går att stänga av, men inte dra ur. hmpf, fishy.
Dom snackar om molndata hela tiden, då skulle dom lika gärna kunna spela in varenda minut man sitter framför tv'n för att lagra i molnet alá FRA.

Möjligheten finns ju där och fuck that, jävligt kränkande.

Dessutom så förväntar man väl sig ändå att man själv "äger" spelet ifråga man köper och inte att microsoft har sista ordet och kan stänga av hela skiten när dom inte har cash att hålla servrarna uppe och väljer att göra varenda konsol till skrot.

Har dissat xbox live ända från början, därför jag inte hade en 360. Varför ska jag betala för en tjänst jag redan betalar för ? Internet. DUMHETER.

Microsoft fortsätter svinga sin flail i sitt eget ansikte.
Jävla fasoner..

Medlem

det här med nästan konstant uppkoppling och liknande kommer inte påverka mig något (hoppas jag) men det känns som om microsoft och andra företag börjar ta sig väldigt stora friheter med sina produkter.
Om de nu ska börja begränsa produkterna så kraftigt så tycker jag att de måste sänka priserna kraftigt oxå. Varför ska jag behöva betala stora summor för spel och konsol när jag inte längre har någon egentlig kontroll över vad som ska (borde) vara min egendom?

Nåt som vore jäkligt kul är om Sony helt plötsligt slopade alla liknande planer (som de lär ha) och meddelade det nån vecka innan release. Hade varit underbart att se paniken på microsofts högkvarter då.

PS. Har aldrig ägt ett playstation så det är inte så att jag hejar på sony. hatar deras handkontroller.

Medlem

Ännu mer sugen på PS4!


signatur

PlayStation brakes for no one!!!

Medlem

Man behöver inte ha i bluray skivan, ganska soft iaf

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Oh noe..
Resonemanget håller ju inte när vi lever i ett I-land där bredband och datorer snarare är en regelbunden del av hushållen än en lyxvara som det var förr.

Om elen går i ditt hus blir vad.. 99% av dina vitvaror m.m oanvändbara och totalt värdelösa inklusive tv & dator. Skulle det vara värdelöst att skaffa kylskåp m.m också då ?

Nej, men dina kylskåp kräver inte heller att du ringer upp tillverkaren varje dygn för att du skall kunna öppna dörren.
Dålig jämförelse.

Tycket det är en helschysst jämförelse med tanke på den tid vi lever i.
Dags att lämna 90-talet bakom oss nu kanske?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DraxXus:

Någon har säkert redan skrivit detta, men hurfan blir det om typ man får driftstörningar och inte kan koppla upp sig på ett dygn? Är det kört då eller ?

Då tar du fram din smarta mobil. Öppnar en hotspot. Låter Xboxen ansluta och verifiera. Sen kan du glatt spela alla dina spel offline (förutom mp spel såklart) i 24 timmar innan du måste upprepa proceduren.

I see, inte så dum idé alls

Medlem

Som angry joe och francis säger så väl, är just att vi kommer inte längre äga våra spel, utan vi betalar full pris för spel som vi praktiskt taget hyr mer än äger? Om spelen kostar 100spänn för AAA spel, så är jag ok med det. Men om spelen kostar 5-700kr st så är det inte alls ok, och vet inte heller om EU kommer tillåta liknande regler från MS i Europa. Knappt det borde vara lagligt nånstans egentligen, för det är väldigt anti-konsument, och jag hoppas MS misslyckas totalt och att alla hajar vad MS försöker göra och låter bli köpa deras skit, så kanske MS hajar till att det dom håller på med nu inte alls är ok, inte för fem öre.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag tror inte att MS är onda människor. Att de skulle sitta och vältra sig i hur mycket kontroll de har över sina konsumenter bara naivt. Ingen ingenjör på Microsoft är ute efter eran eftertraktade "integritet" (Som de flesta ändå ger bort helt frivilligt över Facebook ändå).

Prova att se det ur en ingenjörs perspektiv: Hur ser vi till att man bekymmersfritt och enkelt kan låna ut sina digitala spel till sina vänner och garantera utlånaren sitt spel tillbaka? En check mot molnet en gång om dygnet är en lösning!

Sen att lösningen inte uppföljdes med en tillräcklig konsekvensanalys och att människor som skulle ha sex med sin "integritet" om det gick fullständigt slår bakut (som vanligt) är en annan femma.

Medlem

Seriöst... riktar sig Microsoft enbart till hardcoregamers som inte har något liv utanför sin spelkonsol? Helt absurd funktion att man måste verifiera varenda dygn...!!!

För det första känner jag verkligen inte för att spela varenda dag och för det andra har jag verkligen inte tid alla dagar att starta konsolen. Blir ju ett j***a projekt för gemene man att hålla sina spel "vid liv". Fatta all onödig elektricitet som går åt varje dag för att verifiera miljontals kryssboxar världen över...
Helt ologiskt och oförsvarbart!!

Medlem
Skrivet av TheBlueLynx:

Seriöst... riktar sig Microsoft enbart till hardcoregamers som inte har något liv utanför sin spelkonsol? Helt absurd funktion att man måste verifiera varenda dygn...!!!

För det första känner jag verkligen inte för att spela varenda dag och för det andra har jag verkligen inte tid alla dagar att starta konsolen. Blir ju ett j***a projekt för gemene man att hålla sina spel "vid liv". Fatta all onödig elektricitet som går åt varje dag för att verifiera miljontals kryssboxar världen över...
Helt ologiskt och oförsvarbart!!

Även om det tar emot att försvara MS när det gäller detta så MÅSTE du knappast logga in varje dag för att spelen ska fungera när du väl ska till och spela.

Har du inte spelat på en månad så måste konsolen göra en koll innan du kan spela. Har du då ingen kontakt med nätet så blir det inget spelande. När du fått kontakt så fungerar spelen i ett dygn innan det behövs en ny kontroll.

Hur det blir med spel som använder molnet är en annan fråga - där finns det risk att de inte fungerar alls utan uppkoppling.

Medlem

X won't mark my future box that's for sure!

Medlem

Fick idag min internetuppkoppling fixad efter att inte ha kunnat kopplat upp under en vecka. En vecka då jag vart hemma sjuk.

Blir aldrig en Xbox One. Kan inte tänka mig hur arg jag skulle bli att skiten skulle vägra låta mig spela vid ett sådant tillfälle!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Oh noe..
Resonemanget håller ju inte när vi lever i ett I-land där bredband och datorer snarare är en regelbunden del av hushållen än en lyxvara som det var förr.

Om elen går i ditt hus blir vad.. 99% av dina vitvaror m.m oanvändbara och totalt värdelösa inklusive tv & dator. Skulle det vara värdelöst att skaffa kylskåp m.m också då ?

Nej, men dina kylskåp kräver inte heller att du ringer upp tillverkaren varje dygn för att du skall kunna öppna dörren.
Dålig jämförelse.

Tycket det är en helschysst jämförelse med tanke på den tid vi lever i.
Dags att lämna 90-talet bakom oss nu kanske?

jag förstår dig inte riktigt, även om det kanske är lite sent att svara på detta.. det jag skriver om är ju vad som händer om Internet ligger nere, inte hushållselen.. har du lust att vidareutveckla?

Skriv svar