Metal Gear Solid 5 i en öppen värld till Xbox One

Robot
Metal Gear Solid 5 i en öppen värld till Xbox One

En Snake i sitt esse inledde Microsofts konferens på E3-mässan i Los Angeles.

#metal-gear-solid-5-4, #microsoft


Medlem
Metal Gear Solid 5 i en öppen värld till Xbox One

Trailern var så jäkla awesome! Rysningar!

Skribent
Skrivet av Arizato:

Trailern var så jäkla awesome! Rysningar!

Ja, riktigt snyggt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ajdå..

PS4 också eller..?
Annars kommer nog många gråta lite..

Edit: Åfysomhelvete!

Detta har ju helt klart potentialen att bli det bästa spelet någonsin..
Det enda som saknas, som jag kan se det, är rymdskepp..

Medlem

Men hallå, jag visste att David Hayter inte skulle göra snakes röst, och har varit ganska nere över det...

...MEN är det inte Keifer Sutherland jag hör göra stämman till en karaktär som passar honom som handen i handsken!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men hallå, jag visste att David Hayter inte skulle göra snakes röst, och har varit ganska nere över det...

...MEN är det inte Keifer Sutherland jag hör göra stämman till en karaktär som passar honom som handen i handsken!!

Mycket riktigt är det han! Fz publicerade en nyhet om det för någon dag sen

Angående trailern, holy sheit! Detta kommer nog bli det bästa spelet någonsin, fy satan vad bra det såg ut!

Medlem

Ett av mina mest förväntade spel från ms konferensen, hittills.

Medlem

Jag är helnöjd!
Hitills har ju varje MGS-spel varit spelbart åtminståne 2-3 gånger utan att tröttna, och då har det ju mest varit en lång korridor att följa.

Open world, jösses man kommer ju kunna spela för alltid!
MGO kommer ju bli helt galet i detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Kass video, är det 10 fps? Sen verkar det vara typisk japansk överspelad melodrama med karikatyrer till karaktärer där vissa går i halvbara överkroppar (vilket är jättebra i det klimatet, stek skalle och överkroppen, inget vitalt där ändå).

Medlem

Hoppas innerligt att det kommer till ps4 annars kastar jag mig i sjön! Vägrar köpa xbox för ett ynka spel!

Medlem

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Medlem

Varför man MÅSTE köpa nextgen-konsoll !


signatur
Medlem

Spelet kommer INTE bli exklusivt för Xbonen.

Citat från Wiki:

Skrivet av Wikipedia:

Platform(s):
PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360

Sås: https://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_V:_The_Phantom...

Medlem
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Asiatisk spelkultur. Den här diskussionen har förts länge. Se t.ex. alla nakna bikinibrudar i Tekken, Street Fighter, Soul Calibur och så vidare.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Asiatisk spelkultur. Den här diskussionen har förts länge. Se t.ex. alla nakna bikinibrudar i Tekken, Street Fighter, Soul Calibur och så vidare.

Ya, sant och lite tråkigt.

MGS har alltid haft ett problematiskt förhållande med kvinnor, vilket är enda smolket i bägaren för en annars häpnandsväckande fantastisk spelserie som jag älskar till döds.

Over the top melodrama, timmar med cutscenes, obegriplig story som kröker sig in i sig själv som ett svart hål ibland? I LOVE IT! Det är det som gör MGS till vad det är.

Medlem

Enligt Wiki den ska komma till PS4 och Xbox360 ochså.
Sen riktiga rätta namnet är: "Metal Gear Solid V: The Phantom Pain"

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Asiatisk spelkultur. Den här diskussionen har förts länge. Se t.ex. alla nakna bikinibrudar i Tekken, Street Fighter, Soul Calibur och så vidare.

Vem var i bikini? Quiet? Antar det är varmt som fan i afghanistan och hon kanske inte har problem med solen därför väljer hon att istället för att ta av sig helt på överkroppen ha kvar en bh/bikiniöverdel.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Asiatisk spelkultur. Den här diskussionen har förts länge. Se t.ex. alla nakna bikinibrudar i Tekken, Street Fighter, Soul Calibur och så vidare.

Vem var i bikini? Quiet? Antar det är varmt som fan i afghanistan och hon kanske inte har problem med solen därför väljer hon att istället för att ta av sig helt på överkroppen ha kvar en bh/bikiniöverdel.

Säg det till ocelot som springer omkring i lång läderrock och sluta förvara objektifieringen. Jag har varit i Japan, jag är inte förvånad av hur japansk populärkultur porträtterar kvinnor, men jag är förvånad över att Kojima, som tidigare porträtterat så många starka kvinnor (som tex Meryl) valde att bara ha en avklädd tjej i den här trailern.

Medlem

Det kommer till PS4 också. Spel som de inte nämnde exclusive kommer till båda konsolerna.

Medlem

Ja jag diggar ju inte nya rösten

Medlem

MGS5 kommer bli underbart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoooly shiiiiieeetz pre-order dirrrrr

Medlem

Det här var det solklart mest imponerande som visades upp hos MS.

Medlem

Men har inte metal gear solid alltid varit playstation exklusivt? Varför valde dom xbox one nu helt plötsligt?

Medlem
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Nej men oj så utomordentligt nordeuropeiskt att haka upp sig på en sådan oerhört betydelselös detalj. Du kan väl skriva en upprörd insändare till Aftonbladet, och samtidigt be genusfolket i din lokala feministförening att anordna ett fackeltåg genom centrum!

Skrivet av Sethernis:

Asiatisk spelkultur. Den här diskussionen har förts länge. Se t.ex. alla nakna bikinibrudar i Tekken, Street Fighter, Soul Calibur och så vidare.

Du har rätt men ändå lite fel. Det är min spelkultur också.

Faktum är att de flesta människor inte har några problem med lättklädda (eller som ni säger: sexualiserade) tjejer i spel. Själv är jag en hetrokille som verkligen uppskattar dessa behagliga vyer i mina spel. Det är nog bara tvättäkta genusnötter som kan gnälla över detta.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Men har inte metal gear solid alltid varit playstation exklusivt? Varför valde dom xbox one nu helt plötsligt?

Har inte varit playstation exklusivt på länge.

Ryktet är väl att denna del ska komma på PC också?

Medlem
Citat:

Men har inte metal gear solid alltid varit playstation exklusivt? Varför valde dom xbox one nu helt plötsligt?

Inaktiv

Kiefer Sutherland gör det bra, av trailern att döma. Och jag som tänkte att, nä, det här blir nog inge bra. Men hej och hå vad den där trailern motbevisade mig. Jävlar vad peppen steg!

Medlem
Skrivet av rickuz:
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Nej men oj så utomordentligt nordeuropeiskt att haka upp sig på en sådan oerhört betydelselös detalj. Du kan väl skriva en upprörd insändare till Aftonbladet, och samtidigt be genusfolket i din lokala feministförening att anordna ett fackeltåg genom centrum!

Jag finner det sorgligt att du definierar kvinnoobjektifiering som en betydelselös detalj. Med lite tur kommer din analytiska förmåga utvecklas med åren och din inskränkthet vidgas tills du blir en person som mänskligheten kan vara stolt över.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av rickuz:
Skrivet av Draug:

Varför dessa översexualiserade kvinnor i bikinis...?

en enda kvinna i hela trailern och hon har knappt några kläder på sig. Jag som precis fick tillbaka hoppet för mänskligheten...

Nej men oj så utomordentligt nordeuropeiskt att haka upp sig på en sådan oerhört betydelselös detalj. Du kan väl skriva en upprörd insändare till Aftonbladet, och samtidigt be genusfolket i din lokala feministförening att anordna ett fackeltåg genom centrum!

Jag finner det sorgligt att du definierar kvinnoobjektifiering som en betydelselös detalj. Med lite tur kommer din analytiska förmåga utvecklas med åren och din inskränkthet vidgas tills du blir en person som mänskligheten kan vara stolt över.

Jag finner det sorgligt att du ser lättklädda tjejer som kvinnoobjektifiering. Varför skulle en tjej i bikini vara mer objektifierad än t.e.x en tjej täckt med muslimsk burka? Du är förmodligen en person som blivit fullkomligt hjärntvättad av den svenska genusdebatten, och nu försöker du leta efter dessa påhittade "fel" över allt. Du har säkert samma problem när du tittar på filmer eller läser serietidningar. Överanalysering och granskning hela tiden, eller hur?

Jag är inte inskränkt, men du är nog en aning lättkränkt. Med lite tur så lyckas du snart växa ifrån den här extremfeministiska tokideologin, och lära dig att uppskatta lättklädda kvinnor lika mycket som oss andra.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och lira lite DOA Xtreme Beach Volleyball. Ha det gött!

12
Skriv svar