Medlem
The Last of Us

Spoiler free!

Detta spel är i en helt egen klass jämfört med andra spel. På något sätt önskar jag att det hade varit för Xbox, PC oxh PS3 bara för att så många som möjligt skulle kunna få uppleva detta spel.

Det är inte bara det att spelet har väldigt bra grafik, Naughty Dog utnyttjar verkligen PS3:an till max. Ljudet i spelet är helt perfekt också.

Men det som gör detta spel så extremt bra är den story som de bakat ihop. Detta tillsammans med gameplay (bör kanske notera att jag spelar på Hard) gör detta till ett spel där man verkligen njuter av varje del. Och det blir bara bättre och bättre ju längre in man kommer.

Spelet är helt perfekt gjort och kör man på Hard så kan det kanske kännas lite svårt i början men jag kan verkligen rekommendera att köra på Hard för det känns helt perfekt balanserat i svårighetsgrad när man väl kommit in några timmar i spelet.

Detta spel är ett måste för alla PS3 ägare där ute. Och när ni väl spelar detta så måste jag bara rekommendera er att kolla på detaljerna i spelet på både grafik, story och ljud. Detta spel är så extremt välpolerat och genomtänkt att det i min mening inte finns något spel i denna klass utan detta är något unikt.

Bästa spelet jag någonsin spelat. Har fortfarande en bit kvar och kan inte vänta på vad Naughty Dog kommer att göra till nästa generations konsol.

Jag har väldigt svårt att se att något spel kommer att vara bättre än detta under 2013. GOTY!

Medlem

Jo, alla verkar älska detta spel (förutom aftonbladet som gav det 2/5 :S ) . Jag har förhandsbokat och orkar bara inte vänta längre, JAG MÅSTE SPELA DETTA!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Kolla bara metacritic... Verkar få extremt bra betyg.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-last-of-us
Årets bästa spel?

Skrivet av Nicke9494:

Jo, alla verkar älska detta spel (förutom aftonbladet som gav det 2/5 :S ) . Jag har förhandsbokat och orkar bara inte vänta längre, JAG MÅSTE SPELA DETTA!

Lita inte på något som Aftonbaldet skriver.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

VARNING!

Autosave fungerar just nu INTE i spelet (patch 1.01). Många, inklusive mig själv, har tappat ett antal timmar progress pga. detta. Det verkar heller inte fungera att manuellt spara då det alternativet inte är valbart i meny.

Om ni trycker på Start-knappen och det står "Autosaving, please wait..." så kan ni räknar med att er progress INTE sparas.

Vilket jävla fiasko...

Edit: HA! Verkar vara fixat nu... http://www.gametrailers.com/side-mission/54693/the-last-of-us...

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Nicke9494:

Jo, alla verkar älska detta spel (förutom aftonbladet som gav det 2/5 :S ) . Jag har förhandsbokat och orkar bara inte vänta längre, JAG MÅSTE SPELA DETTA!

Lita inte på något som Aftonbaldet skriver.

Har kört ett par timmar nu och kan redan säga att det verkligen inte är ett 2/5 spel. Det märks att det är ett välgjort spel men om det är värt 5/5 det vet jag inte. Så jävla imponerad är jag inte ännu i alla fall. Jävla nice ljud och inlevelse i spelet dock, det har de verkligen lyckats med.

Snabbt jobbat av dem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har problem med att skaka igång ficklampan, får inte gå vidare förrens den är klar skakad, men suttit och skakat på handkontrollen nu i 5 min, nån som varit borta i samma sak ?

Medlem

jag dör hela tiden på lätaste svårighets graden av dom där infekterade some heter clickers eller något sånt..

men annars så e det det bästa spelet jag spelat på länge..

fast igen man dör så himla lätt jag får ladda om mina saves kanske 10-15 gånger i timmen för att jag dör hela tiden

Medlem

7.5/10 skulle jag nog ge det. Visst har dom fått till atmosfär och stämning, men storymässigt och spelmässigt tycker jag det suger för ett sånt hypat spel. Skulle ge gameplay 5/10, lite över spel som Walking Dead som var ännu sämre gameplaymässigt. Tycker det är tragiskt att vi inte kommit längre. Några steg fram och lika många steg tillbaka, I ärlighetens namn tycker jag Half-Life har bättre gameplay, och det beror mest på smågrejer, det spelet är nu 15(!!!!!) år gammalt.

I LoU kan du inte falla ner från höjder, bara en sån grej tycker jag är superlöjlig och tar ju också bort den skräck som annars kan återfinnas när man befinner sig på höga höjder i spel, ett spelmomement jag personligen gillar riktigt mycket då jag är väldigt höjdrädd av mig.. Sen tycker jag att tredjepersonsperspektivet är ett dåligt val i ett spel där det är relativt gott om trånga utrymmen, din karaktär blockerar din vy, sen tar det bort en del av stämningen och skräcken, i spel som ska vara "otäcka" så är förstaperson det självklara valet.

Det finns en del annat att störa sig på, det är egentligen inga jättegrejer, men "många bäckar små" som man säger, som helhet blir det att spelet enbart blir "ok" men inte mer. Visst, man kan säkert lura sig själv till att spelet är lite bättre än vad det är pg.a hur otroligt påkostat och perfekt te.x röster och även grafiken delvis är.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

7.5/10 skulle jag nog ge det. Visst har dom fått till atmosfär och stämning, men storymässigt och spelmässigt tycker jag det suger för ett sånt hypat spel. Skulle ge gameplay 5/10, lite över spel som Walking Dead som var ännu sämre gameplaymässigt. Tycker det är tragiskt att vi inte kommit längre. Några steg fram och lika många steg tillbaka, I ärlighetens namn tycker jag Half-Life har bättre gameplay, och det beror mest på smågrejer, det spelet är nu 15(!!!!!) år gammalt.

I LoU kan du inte falla ner från höjder, bara en sån grej tycker jag är superlöjlig och tar ju också bort den skräck som annars kan återfinnas när man befinner sig på höga höjder i spel, ett spelmomement jag personligen gillar riktigt mycket då jag är väldigt höjdrädd av mig.. Sen tycker jag att tredjepersonsperspektivet är ett dåligt val i ett spel där det är relativt gott om trånga utrymmen, din karaktär blockerar din vy, sen tar det bort en del av stämningen och skräcken, i spel som ska vara "otäcka" så är förstaperson det självklara valet.

Det finns en del annat att störa sig på, det är egentligen inga jättegrejer, men "många bäckar små" som man säger, som helhet blir det att spelet enbart blir "ok" men inte mer. Visst, man kan säkert lura sig själv till att spelet är lite bättre än vad det är pg.a hur otroligt påkostat och perfekt te.x röster och även grafiken delvis är.

På vilket sätt suger storyn i "Last of Us" enligt dig? Jag tycker den är oerhört gripande och få spel har påverkat mig så mycket emotionellt.

Angående gameplay håller jag inte med alls. Detta är uppenbarligen ett designval av ND för att få spelet mer cinematiskt, vilket i sin tur gör att man känner mer för karaktärerna.
Half-Life i all ära (mitt favoritspel btw!), men det har aldrig framkallat de känslorna som LoU gjorde för mig, flera gånger under spelets gång dessutom. Man bryr sig verkligen om karaktärerna och sympatiserar med deras beslut oavsätt hur fel de än känns.

Detta är inte i första hand ett skräckspel och det tycker jag inte Sony och ND har försökt få det att framställas som i marknadsföringen. Det är mer ett äventyr med en känslomässig berg- och dalbana enligt mig.

Jag kan dock förstå att det inte är för alla. Jag personligen älskar den här typen av story i både film-, spel- och bokform, och spelet följer ju inte direkt den traditionella gameplay-modellen (speciellt inte för PC), även om allt fler spel följer denna mallen (Tomb Raider t.ex.).

Förresten, är du samma "Vurt" som gjort diverse flora-moddar till Elder Scrolls-spelen? I så fall vill jag ge dig ett stort tack! Du har gjort tillvaron i Tamriel lite grönare för mig!

Medlem

Visst, för ett spel är väl storyn "ok", vilket i sin tur är lite tragiskt med tanke på att just denna story gjorts många ggr förut, i lite olika tappningar. Möjligen att det första gången i ett spel dock, långt ifrån nyskapande är den ju iaf. Karaktärerna är bra, men jag tycker ansiktsuttrycken fortfarande är för stela och artificiella, om dom fått till det som i L.A Noire så hade det lyft spelet betydligt då man som sagt satsat på det cinematiska och på karaktärerna i spelet. Nej, spelet är inte i skräck i första hand men att lyfta fram den delen lite mer (med relativt enkla knep dessutom) hade lyft det ytterligare. Kul att du gillar mina moddar


signatur
Medlem

Asså, jag får tokryck på detta spel snart. Vill spela multiplayer men jag sitter ju fan mer tid och väntar på "Searching Optimal/Close/Any game" än vad jag får spela. Och när jag väl hittar ett game så är det någon mexikan som hostar. Är det bara jag som har problem med multiplayern?

Medlem

Spelet var riktigt bra. Som en storyjunkie kan jag inte spela ett spel utan en story. LOU hade en jättebra story och röstskådisar. Som en föregående talare sade, man bryr sig om karaktärerna och deras öden.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar