Första filmen från Dragon Age III: Inquisition

Robot
Första filmen från Dragon Age III: Inquisition

Ett Dragon Age med Frostbite 3 i en öppen värld – kan det vara något?

#bioware, #dragon-age-2-2, #dragon-age-iii-inquisition


Medlem
Första filmen från Dragon Age III: Inquisition

Äntligen är Morrigan tillbaka!


signatur

-In Corpus Constrictum-

Skribent
Skrivet av Blyckert:

Äntligen är Morrigan tillbaka!

Fick hjärnsläpp och glömde av vad hon hette. TACK!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ja, faktiskt..

Detta är bra, riktigt bra..

Medlem

Flickan som lekte med elden. Noomi Rapeass skulle passa bra i den rollen.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Inaktiv

Samma mangainspirerade artwork som DA2 brådar inte direkt gott.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av floke:

Flickan som lekte med elden. Noomi Rapeass skulle passa bra i den rollen.

Flickan* som ÄR elden!

Också? Trailer confirmad som in-game på bioware forumet.

*eller kvinnan, hon borde ju vara över 35 vid det här laget

Medlem

Tyckte att trailern kändes väldigt generisk och tråkig men hoppas att man kanske blir mer sugen ju mer man får se. Har inte givit upp hoppet ännu.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Tyckte att trailern kändes väldigt generisk och tråkig men hoppas att man kanske blir mer sugen ju mer man får se. Har inte givit upp hoppet ännu.

Håller med dig helt och hållet, det enda positiva med trailern var Morrigan, resten var rätt så meh, Men håller ändå tummarna. I värsta fall kommer ju alltid Witcher 3 inom snar framtid också, så man har något riktigt RPG att lira.

Medlem
Medlem

Hoppas det blir en bra blandning politik och ett "big bad monster", ta det bästa från både första och andra spelet respektive. Dragon Age Origins var ett av de bästa rollspelen jag någonsin spelat, men the Archdemon var nog samtidigt en av de tråkigaste slutbossarna jag varit med om. Trött på gott-mot-ont överlag, tyckte mycket bättre om den politiska gråskalan i andra spelet när det gällde antagonister.

Medlem

Varric är tillbaka, samma med Morrigan hmmm... Vågar man gissa på att The Warden (Dragon Age 1) också dyker upp Hawke lär ju dyka upp också hehe.

Medlem

Hoppas att det kommer att finnas redig modsupport...

Medlem

Jaha, så Morrigan dog inte när jag knivhögg henne i magen? Bummer.

Medlem

Det skall mycket till innan jag vågar tro på någonting som Bioware säger eller gör efter de senaste magplasken. Mer troligt att det här är ytterligare en polerad lort som förklädd till rollspel försöker vinna förhandsbokningar med hjälp av PR och hype.-


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Såg inte ut som den Morrigan jag spelade med, synd att de måste förändra utseendet bara för att det är ett nytt spel. Tycker det händer ofta att sequels har en "upphottad" version av en karaktär man spenderat hundratals timmar med.

Medlem

Jag ryste till lite när jag såg den.. kan bli hur bra som helst det här.. de har bollen, nu gäller det att göra mål!

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Såg inte ut som den Morrigan jag spelade med, synd att de måste förändra utseendet bara för att det är ett nytt spel. Tycker det händer ofta att sequels har en "upphottad" version av en karaktär man spenderat hundratals timmar med.

Tyckte inte hon såg så annorlunda ut. Varric såg också annorlunda ut, men inte speciellt. Du får tänka på att det var CGI -- och 99/100 fall så finns där småskillnader på hur karaktärer ser ut i förrenderade filmer gentemot in-game. Helt hundra på att du reagerar i onödan, då även om där onekligen kommer finnas små skillnader så lär det fortfarande se ut som Morrigan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som jag är rätt ensam på FZ att avsky Morrigan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känns som jag är rätt ensam på FZ att avsky Morrigan.

Man kan väl säga att man har en viss hatkärlek till henne, jag hade dock inte velat se ett dragon age helt utan hennes kommentarer och historia.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=0R3QVOuruEg

Warcraft 3 ripoff trailer, bara att wc3 är bättre och 11 år äldre.
Kommer bli ett skitspel utan like.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Morlizer:

Såg inte ut som den Morrigan jag spelade med, synd att de måste förändra utseendet bara för att det är ett nytt spel. Tycker det händer ofta att sequels har en "upphottad" version av en karaktär man spenderat hundratals timmar med.

Tyckte inte hon såg så annorlunda ut. Varric såg också annorlunda ut, men inte speciellt. Du får tänka på att det var CGI -- och 99/100 fall så finns där småskillnader på hur karaktärer ser ut i förrenderade filmer gentemot in-game. Helt hundra på att du reagerar i onödan, då även om där onekligen kommer finnas små skillnader så lär det fortfarande se ut som Morrigan.

Jag tycker båda var sig lika fast mycket äldre än när vi såg dem sist.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Morlizer:

Såg inte ut som den Morrigan jag spelade med, synd att de måste förändra utseendet bara för att det är ett nytt spel. Tycker det händer ofta att sequels har en "upphottad" version av en karaktär man spenderat hundratals timmar med.

Tyckte inte hon såg så annorlunda ut. Varric såg också annorlunda ut, men inte speciellt. Du får tänka på att det var CGI -- och 99/100 fall så finns där småskillnader på hur karaktärer ser ut i förrenderade filmer gentemot in-game. Helt hundra på att du reagerar i onödan, då även om där onekligen kommer finnas små skillnader så lär det fortfarande se ut som Morrigan.

Jag tycker båda var sig lika fast mycket äldre än när vi såg dem sist.

Jag tycker att största skillnaden är antalet polygoner och texlar.

1
Skriv svar