Playstation Plus krävs för PS4-spelande online

Robot
Playstation Plus krävs för PS4-spelande online

Det kommer inte vara gratis att spela online med Playstation 4.


Medlem
Playstation Plus krävs för PS4-spelande online

30 kr i månaden, det går mycket bra det

Medlem

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

Medlem
ZF
Medlem

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Medlem

Gick samma väg som för Microsoft. Suger inte lite det här.
Gör kanske inte så mycket när jag har 2 år kvar av PS plus men tycker ändå man ska få spela online gratis som med pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Då blev det ingen konsoll för mig då

Medlem

Men suck...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Fler förfärliga nyheter – dock avstår jag helt från att köpa en XBOX ONE.

Medlem

Haha bakslag.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Har aldrig lirat online på nån av konsolerna då spelar ingen roll för min del

Medlem

Gör inget för mig eftersom playstation plus är värt endå att ha

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.

Har aldrig haft problem med sonys nät sedan man har kunnat spelat online så vet inte varifrån du har fått att sonys nät inte funkar ifrån.

Medlem
Skrivet av Henkik:
Skrivet av chopper:
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.

Har aldrig haft problem med sonys nät sedan man har kunnat spelat online så vet inte varifrån du har fått att sonys nät inte funkar ifrån.

Min son har PS3 och det är mycket strul med Sonys nät i Europa tyvärr.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

slopa avgiften för onlinespelande och lägg den på bara "gratisspelen" istället.

Förstår inte hur de idag, 2013, fortfarande sitter och tror att onlinespelande är nytt och ska betalas pengar för.. varför ska folk betala mer för den internetuppkoppling de redan har? eller har de gått och blivit ISP nu med?

Medlem

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Helt okej för mig, är redan trogen ps+ medlem. Men kan förstå de som inte är intresserade av någon prenumeration. Men samtidigt så är det inte mycket pengar att tjafsa om.

Medlem

Pc master race någon?

Medlem

Använder redan PS+ och är jävligt nöjd med det, har sparat in tusentals kronor av de spel jag hittils fått "gratis" via PS+.

Så för min del så kommer det inte vara ett problem överhuvudtaget.

Medlem

Dom som förlorar på detta är väl dem som inte spelar så ofta så att det blir värt det att ha plus.

spelar man ofta däremot så låter det som en jättebra deal att få gratis spel och så


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

Medlem

Absolut synd men inte så oväntat. Snack om detta i många år att Sony ångrade att de inte investerade i en starkare online-tjänst för ps3an.

Priset känns ok om man tänker på vad man får, jämfört med xbox och/eller valfritt mmo.

Medlem

12 månader Xbox Gold kostar 399 kr så det är något dyrare med PS plus då.

Jag tror det är rätt bra för Sony så får de lite mer pengar att göra sin online tjänst bättre. Har gjort underverk för Xboxen.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.

Vadå fungerar inte? Jag spelar varje dag och det fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

Nope, inte heelt okej för min del, men eftersom det ingår i något som jag redan betalar för och tänker fortsätta med, så är det okej. Men borde vara gratis för de som inte är + ändå.

Medlem

Mycket väntat, och billigare än Xbox Live


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Dom som förlorar på detta är väl dem som inte spelar så ofta så att det blir värt det att ha plus.

spelar man ofta däremot så låter det som en jättebra deal att få gratis spel och så

Just nu spelar jag typ varannan eller var tredje månad, när ett bra spel kommer. KÄnns sådär att betala varje månad då, faktiskt ...

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Henkik:
Skrivet av chopper:
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.

Har aldrig haft problem med sonys nät sedan man har kunnat spelat online så vet inte varifrån du har fått att sonys nät inte funkar ifrån.

Min son har PS3 och det är mycket strul med Sonys nät i Europa tyvärr.

Kanske är problem vid din end och inte sonys, jag har ps3 och har inte haft problem någon gång förutom när Playstation Network vart hackat.

Medlem

Inga problem, det handlar om så pass lite pengar och du får valuta för pengarna, till skillnad från Xbox live.
Ska vi nu vara ärliga ser jag hellre att Sony tar betalt så de kan göra en grym onlinetjänst med bra servrar och rejält innehåll, än satsar på en gratistjänst av sämre kvalité.

Man ska inte vara dumsnål, speciellt inte om man som PC gamer gärna betalar flera tusen för att förbättra sin spelupplevelse i dagsläget.

Skriv svar