Playstation Plus krävs för PS4-spelande online

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Henkik:
Skrivet av chopper:
Skrivet av ZF:

buh!

Skrivet av Tobblish:

Ursäkta men varför inkluderar ni inte vad det kostar idag för PSPlus?

Det vill säga 480kr direkt från Sonys webbplats.

jaja, men jämför då med Microsofts officiella pris också.

Om vi jämför så fungerar MS nät i Europa det gör inte SONYS nät tyvärr. Så det kostar väl som det fungerar.
Var väl väntat att gratis spelande är borta.

Har aldrig haft problem med sonys nät sedan man har kunnat spelat online så vet inte varifrån du har fått att sonys nät inte funkar ifrån.

Min son har PS3 och det är mycket strul med Sonys nät i Europa tyvärr.

Ja, har man inte koll på sin utrustning så..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det verkar som om Sony slopar regionlåsning också http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Sony går från klarhet till klarhet den här generationen, det är nästan så att man tycker synd om MS så mycket stryk som de får nu.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

"Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton."


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Exim:

Pc master race någon?

om man är 12år kanske och bor hemma hos mamma.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

"Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton."

Vilket bra "svar" du "gav"

Medlem

Inget PS4 för mig då, tyvärr Inte dyrt, kan jag erkänna, men det handlar om principen.
Ett företag som SONY bör kunna ha stabilt onlinespel gratis, likaså Microsoft imho!
Men varför köpa ett när man endast lirar 2-3 spel på't ?
Nä, håller mig till PC from nu!

Medlem

Haha, bra där! PS Ligisterna har vart så malliga för PS+ inte var ett krav innan. Nu plötsligt... ja nu är det "värt" pengarna.

Men det vart väntat, de måste försöka samla ihop lite kosing också, Sony ligger lite efter som vanligt. Synd bara att det är ett krav, blir ju som att personer som "köper" ps4 faktiskt bara hyr den istället, vilket är väldigt tråkigt och ett billigt knep att hålla boxen som gisslan :-/

Medlem

Det här var för mig ps4 starkaste kort. Det var just gratis online som skulle få mig att köpa ett ps4 det här året, nu är jag inte lika säker längre...

Medlem

Är det bra Sonys spel som kommer kosta online? Man borde ju inte behöva betala om spelen inte använder Sonys servrar.

Inaktiv

Nu är det jämt skägg då, båda har en onlineavgift och båda erbjuder gratisspel varje månad.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av blohm:

Haha, bra där! PS Ligisterna har vart så malliga för PS+ inte var ett krav innan. Nu plötsligt... ja nu är det "värt" pengarna.

Men det vart väntat, de måste försöka samla ihop lite kosing också, Sony ligger lite efter som vanligt. Synd bara att det är ett krav, blir ju som att personer som "köper" ps4 faktiskt bara hyr den istället, vilket är väldigt tråkigt och ett billigt knep att hålla boxen som gisslan :-/

Hur håller de boxen som gisslan de är ju inte ett krav att ha ps+ om man vill hålla sig till sp offline , enbart om man nu vill lira online och om man nu bara spelar 1 nytt spel i en månad så kan man köpa ps+ 1 månad i taget samt med tanke på vad som ingår i ps+ är de värt det , jag kör själv på detta alltså när lusten faller mig in eller att de är ett nytt game som jag vill lira online köper jag 1 månads ps+ , kostar 1 cola och en chipspåse som alla säkert kan vara utan ändå.

Medlem

Men va faan...


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

yay, så om man vill äga båda konsolerna så kommer det bli svindyrt bara att få spela online -.-

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

"Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton."

Vilket bra "svar" du "gav"

Japp, du verkade inte förstå vad jag skrev.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vad finns det för anledning att som PS-ägare inte skaffa PS Plus? Bästa investering jag gjort, redan första månaden hade jag laddat hem spel för samma värde som årskostnaden. Problemet med Xbox Live har ju varit att man betalat för i stort sett ingenting.

Inaktiv
Skrivet av bullen:

Vad finns det för anledning att som PS-ägare inte skaffa PS Plus? Bästa investering jag gjort, redan första månaden hade jag laddat hem spel för samma värde som årskostnaden. Problemet med Xbox Live har ju varit att man betalat för i stort sett ingenting.

Sant, psn plus är sjukt värd sitt pris, men nu framöver ska ju även Xbox guld spelarna få gratisspel varje månad, så man kan bara säga grattis till xbox fansen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Hapl0:

Det verkar som om Sony slopar regionlåsning också http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Sony går från klarhet till klarhet den här generationen, det är nästan så att man tycker synd om MS så mycket stryk som de får nu.

Men hur blir det med att kunna lämna in spel i inbyte till typ Gamestop,
är det klart hur det blir med det ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Hapl0:

Det verkar som om Sony slopar regionlåsning också http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Sony går från klarhet till klarhet den här generationen, det är nästan så att man tycker synd om MS så mycket stryk som de får nu.

Men hur blir det med att kunna lämna in spel i inbyte till typ Gamestop,
är det klart hur det blir med det ?

Det borde väl bli som vanligt?! Sony gjorde faktiskt en poäng av att om du köper spelet så äger du det och får göra vad du vill med det. Låna ut, Byta, Sälja eller bara spela det om du vill.

Inaktiv
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Hapl0:

Det verkar som om Sony slopar regionlåsning också http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Sony går från klarhet till klarhet den här generationen, det är nästan så att man tycker synd om MS så mycket stryk som de får nu.

Men hur blir det med att kunna lämna in spel i inbyte till typ Gamestop,
är det klart hur det blir med det ?

Det borde väl bli som vanligt?! Sony gjorde faktiskt en poäng av att om du köper spelet så äger du det och får göra vad du vill med det. Låna ut, Byta, Sälja eller bara spela det om du vill.

Jo såg det nu när man läste lite mer info


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Detta är en rejäl försämring om man som jag ibland inte spelar ett onlinespel på flera månader ibland.

Nu betalar jag redan för PS+ då det är väl värt pengarna ändå så det spelar inte så stor roll personligen. För de som inte är intresserade av PS+ blir det såklart sämre även om man till skillnad till MS tillåter åtkomst till tjänster som Netflix osv.

Jag tycker att Sony har varit lite dåliga på att kommunicera hur mycket man faktiskt får för pengarna med PS+. Ganska ofta ser man foruminlägg av personer som när de skaffat PS+ blivit förvånade över hur många bra spel som faktiskt ingår.

Medlem

Detta gillas inte. Nog för jag har ps+. Ok men isf ska de vara crosschat och dedicerade servrar. Om inte, hej nintendo

Medlem

Hade det inte varit för bättre xbox one exklusiva spel (enligt mig) och för det faktum att alla polare tydligen ska köra på xbox one så hade jag utan att blinka köpt PS4:an

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av warh0g:

Mhm, var lite oväntat att detta krav skulle komma. Dock har jag haft PS+ på min PS3 sedan det kom och tycker att det är mer än värt pengarna! Så länge mängden "gratis" spel inte minskar.

Hur kan något vara gratis när man betalar?

Det konstiga är att alla Sony Fanboys har klagat på Xbox Live och att det kostar att spela i månaden. Nu blev det plötsligt helt okej?

"Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton."

Vilket bra "svar" du "gav"

Han besvarade varför han han skrev "gratis" spel. Var väl ändå ett ganska bra svar?

Medlem

Platstation Plus är så jäkla värt ändå så det känns rimligt, molntekniken verkar ju inte direkt gratis.

Inaktiv

Det är här Sony och MS drar in kosingarna rakt ner i fickan. Så klart dom måste begränsa vad man kan göra då. Visst, servrar kostar, men fortfarande grym affär utslaget hur mkt varje individ spelar

Medlem

Nu vet jag inte hur mycket krysslådans onlinetjänst kostar, men 40 kr / mån är inte så speciellt mycket.

Lustigt att folk lätt slänger ut 100 kr på pizza + dricka, men att betala drygt 1 krona per dag för att när som helst koppla upp sig och spela online tar emot.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar psn+ så för mig blir det inge problem. 145 för 3 månader är inte dyrt. Det är som 2 pizzor plus sallad och sås så har du du spenderat samma typ av pengar. Beror ju på hur man använder pengarna.

Medlem
Skrivet av conthox:

Nu vet jag inte hur mycket krysslådans onlinetjänst kostar, men 40 kr / mån är inte så speciellt mycket.

Lustigt att folk lätt slänger ut 100 kr på pizza + dricka, men att betala drygt 1 krona per dag för att när som helst koppla upp sig och spela online tar emot.

Haha läste det efter jag skrev mitt. Jag håller med. Det är ju som jag sa som en pizza plus annat

Medlem

Med tanke på att PS4 är 100€ billigare så blir det fortfarande billigare efter ett år

Medlem

Begriper inte gnället om att sonys nät inte håller, jag har inte haft några problem alls förrutom när psn var nere efter det hackades. Det är bara skitsnack, i sverige åtminstone fungerar psn riktigt bra, har man problem är det förmodligen ens eget som strular.
Och ps+ verkar faktiskt vara riktigt prisvärt, jag har övervägt att skaffa det.

Men jag tycker endå det är jävligt dåligt att jag inte ska kunna spela ett spel online utan att betala till sony. Jag har betalat internet, spel, konsoll, och nu ska sony ha en extra avgift bara för att...

Jag förstår dock varför, alla spel idag använder sig av dessa värdelösa matchmakingsystem och jag som spelare kan inte starta min egen server över min egen bandbredd.
Så all den skiten måste passera bl.a genom sonys servrar så de behöver pengar för att täcka den kostnaden.

Jaja, jag trodde inte detta men kommer ju såklart måsta köpa ett ps4 endå så man lär måsta krypa till korset o bli ps+ kund...
Förrutom detta så verkar ps4 va det enda rätta valet såhär långt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar