Sammanfattning av Xbox-konferensen

Medlem
Sammanfattning av Xbox-konferensen

Riktigt bra line-up. kommer bli grymt! Synd bara på den taskiga valuta omräkningen som gör den en tusing dyrare i europa

Sparks och Titanfall var nog det bästa de visade.

Medlem

Dead Rising 3 = MUMMA!

Medlem

Tycker det va riktigt risigt faktiskt, Metal gear va värkligen den enda ljusglimten, tack och adjo Xbox

Medlem

Som ägare till en 360 måste jag nog också säga, hejdå MS det var roligt så länge det varade.

Det fanns absolut ingenting som lockade, vilket måste vara något slags rekord i sig.
Det var knappt så att de inbussade anställda fansen klappade, så meeeeh var det.

Det kommer nog bli en PS4 för mig med så småningom och om den dessutom kan lira PS3 spel vore det klockrent eftersom det finns en hel drös med titlar som vi har missat på 360.

Medlem

Som en pc snubbe, som i princip haft lite av varje vad gäller plattformar, xbox, nintendo och sony och därmed aldrig varit någon direkt fanboy av någon konsol, så är min spontana reaktion att PS4an har mest spelvärde. Sen att begagnat delen och inga onlinekrav gör det mer lockande...för att inte tala om att det ser ut att bli billigare också. Spelmässigt så har det en bra lineup, så också Xboxen, men de är ganska likvärdiga och Halo eller Killzone....tja shooter som shooter för mig. Halo har alltid varit ganska oinspirerat och intetsägande när man jämför med alla de tusentals FPS/actionspel som finns, ut över alla plattformar. Visst har kinecten sin plats på Xboxen, och verkar mer uppdaterad, men å andra sidan har min kinect som jag idag har använts minimalt senaste året, och då har jag ändå två ungar som tycker om att röra på kroppen i spel....

Nej....i detta race vinner helt enkelt PS4an......


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Ingen mer än jag som reagerar på att båda konsolerna har samma pris i US-dollar som i Euro? Blir en jäkla prisskillnad för oss i Europa.

Medlem
Skrivet av drsnap:

Som en pc snubbe, som i princip haft lite av varje vad gäller plattformar, xbox, nintendo och sony och därmed aldrig varit någon direkt fanboy av någon konsol, så är min spontana reaktion att PS4an har mest spelvärde. Sen att begagnat delen och inga onlinekrav gör det mer lockande...för att inte tala om att det ser ut att bli billigare också. Spelmässigt så har det en bra lineup, så också Xboxen, men de är ganska likvärdiga och Halo eller Killzone....tja shooter som shooter för mig. Halo har alltid varit ganska oinspirerat och intetsägande när man jämför med alla de tusentals FPS/actionspel som finns, ut över alla plattformar. Visst har kinecten sin plats på Xboxen, och verkar mer uppdaterad, men å andra sidan har min kinect som jag idag har använts minimalt senaste året, och då har jag ändå två ungar som tycker om att röra på kroppen i spel....

Nej....i detta race vinner helt enkelt PS4an......

Jag håller med. Kinecten här hemma samlar mest damm. Det var lite kul i början och dottern gillade att spela disneyworld och dansa, men tyvärr så funkar inte den när man ska vara flera och inte har ett jätterum att röra sig på. Även om den nya ska vara bättre känns det numera som "been there, done that".

Och eftersom även PS4 kommer att ha kamera som tillbehör så kanske man skaffar den om det skulle komma något vettigt, annars så känns det som att Kinnect var nytt förra generationen.

Medlem

Sedan får ni ju lägga till dessa exklusiva titlar med: D4, Sunset Overdrive, Crimson Dragon och Below.

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:

Ingen mer än jag som reagerar på att båda konsolerna har samma pris i US-dollar som i Euro? Blir en jäkla prisskillnad för oss i Europa.

Så har det väl alltid varit, inget nytt där.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Ingen mer än jag som reagerar på att båda konsolerna har samma pris i US-dollar som i Euro? Blir en jäkla prisskillnad för oss i Europa.

Ja irriterande när de inte omvandlar priserna. Steam gör likadant, kan skilja hundralappar ibland mellan olika länder för samma spel.

Medlem

Lätt nya Xbox One man ska ha......
Visst lite höga securitys på det men ääääh....
Microsoft <3


signatur

How you doin?!

Medlem
Skrivet av Thunde:
Skrivet av pubisboy:

Ingen mer än jag som reagerar på att båda konsolerna har samma pris i US-dollar som i Euro? Blir en jäkla prisskillnad för oss i Europa.

Ja irriterande när de inte omvandlar priserna. Steam gör likadant, kan skilja hundralappar ibland mellan olika länder för samma spel.

Får väl hoppas att det inte blir regionslåsning på konsolerna så kan man ju beställa det från USA för iaf tusenlappen billigare!

Edit: This just in!

http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Ingen regionslåsning!

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:

Ingen mer än jag som reagerar på att båda konsolerna har samma pris i US-dollar som i Euro? Blir en jäkla prisskillnad för oss i Europa.

EU-länderna tar generellt betydligt högre skatt på sålda saker än vad de gör i USA. Priset är högre för att kompensera det.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Sparks och Titanfall var nog det bästa de visade.

För egen del var det där nya Panzer Dragoon bäst, synd att jag aldrig kommer få spela det:(

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tycker det va riktigt risigt faktiskt, Metal gear va värkligen den enda ljusglimten, tack och adjo Xbox

skojar du?

Medlem

PS4 here I come! Att skicka ut en multimediabox med massa krav på internetuppkoppling och tjafs samt att vara 100 dollars dyrare än PS4... nä löjligt!

Känns som Sony krossar MS.

KoP
Medlem

Riktigt trevlig line-up passande min smak. Och dessa online krav rör mig inte i ryggen. Är ändå ständigt uppkopplad med vilken av mina nuvarande maskiner jag än slår på.

Medlem

Tråkigt att spelindustrin går denna väg där som ska sätta restriktioner och krav på vad man som spelare får och inte får göra när man väl köpt en produkt. Kan inte komma på många andra branscher där företagen bestämmer vad du får och inte får göra när du ska sälja din produkt. Men sålänge folk köper skiten så kommer dom ju undan med det. Bara vifta lite filmer och hype och folk flyger på de som kåta labradorer.

Medlem

En bra och kort sammanfattning för de som inte kunde titta igår (jag hoppas de gör en för Sony också):

http://youtu.be/XlkZNNaYBro

Edit: En till - http://youtu.be/zwjsYJWrvtE

Medlem

För er som kommenterar prisskillnaden mellan USA och EU:

USA priset innehåller inte VAT (moms) medans EU gör det. Av nån dum anledning skriver USA aldrig ut det fulla priset, inte ens i affärer.

Dock är US priset fortfarande lite lägre, men oas är medellönerna lägre där. Så värre isf för t.ex. Portugal vs. Tyskland...

Inaktiv

Sammanfattning:

Inaktiv

Vad man kommer att minnas är inte alla uppföljare utan hur MS svarar på frågor, det är redan nu en klassiker. Dom kämpar på att ta den där bajskorven från EA nästa år.

Medlem

Ingenting där som lockar och med tanke på konstant uppkopplingskrav och annat tjafs lär det bli en PS4 den här gången.

Måste säga att det var en klen lista med tanke på all hype som de försöker trumma igång. Fast Witcher 3 låter mumma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar