Dice stal showen från EA – sammanfattning

Robot
Dice stal showen från EA – sammanfattning
Medlem
Dice stal showen från EA – sammanfattning

Men Praktikant-Fredrik (;)) hur kunde du missa Need For Speed? Även det gjort av svenskar (http://ghostgames.com/) så det var en HEL del svenskar på EAs presskonferens.

Riktigt skoj faktiskt, hoppas bara spelen blir bra. Tyckte att NFS såg relativt bra ut, om man ska jämföra med tidigare Need For Speed.

Medlem

Star Wars: Battlefront!! Längtar redan!!

Medlem

Då lär vi få se ett Star Wars Battlefront med blå tint och lens flares.

Jippi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Den Battlefield 4-matchen var absolut inte en showmatch

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Då lär vi få se ett Star Wars Battlefront med blå tint och lens flares.

Jippi.

. Kommer bli galet grymt i Frostbite motorn med hela DICE i ryggen kan det bli galet bra

Medlem

Bra, kalla det för Battlefront 3 nu bara.

Medlem

Hoppas att det blir svenska DICE som gör det annars går det åt helvete.

Medlem

Mirror's Edge! Allt jag behövde få bekräftat för att bli glad igår.

Medlem

COMMANDER! WOOOO!

Medlem

Varför inte ett ljud om The Division som stal hela showen igår?

Medlem
Skrivet av Zappa:

Varför inte ett ljud om The Division som stal hela showen igår?

Kanske för att det är Ubisoft och inte EA som ger ut det? Bara en teori.

Medlem
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av Zappa:

Varför inte ett ljud om The Division som stal hela showen igår?

Kanske för att det är Ubisoft och inte EA som ger ut det? Bara en teori.

Såg inte en enda artikel om spelet därför kommenterade jag det här. Självklart vet jag att det inte är ett EA-spel.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av Zappa:

Varför inte ett ljud om The Division som stal hela showen igår?

Kanske för att det är Ubisoft och inte EA som ger ut det? Bara en teori.

Såg inte en enda artikel om spelet därför kommenterade jag det här. Självklart vet jag att det inte är ett EA-spel.

Då missförstod jag dig lite men den har ju visst nämnts http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130611/tom-clancys-the-di...

Medlem

BATTLEFRONT !!!!!!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

COMANDER I BF IGEN !!!!!!!!!!!!

/fanboi spazm

Medlem

Tror att Star Wars: Battlefront kan släppas Q4 i år (2013) eller tidigt 2014, med tanke på att LucasArts var enligt rykten 99% klara med spelet så behöver DICE bara putsa till spelet och lägga till sin DICE logo på spelet.

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Tror att Star Wars: Battlefront kan släppas Q4 i år (2013) eller tidigt 2014, med tanke på att LucasArts var enligt rykten 99% klara med spelet så behöver DICE bara putsa till spelet och lägga till sin DICE logo på spelet.

Enligt rykte från en ganska vinklad källa. Dessutom var det ju "klart" för ett bra tag sen, så det skulle nog ses som förlegat om det släpptes nu. Dice jobbar nog mer eller mindre från grunden.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Hoppas att det blir svenska DICE som gör det annars går det åt helvete.

Spelar det för roll? DICE har samma core values oavsett plats.

Medlem
Skrivet av Gnasty:
Skrivet av krythorian:

Hoppas att det blir svenska DICE som gör det annars går det åt helvete.

Spelar det för roll? DICE har samma core values oavsett plats.

Så om jag anställer 18 rörmokare och kopierar DICEs "core values" så gör vi lika bra spel som svenska DICE?

Medlem
Medlem

Vi kan snart ha E3 här hemma i Sverige istället.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Då lär vi få se ett Star Wars Battlefront med blå tint och lens flares.

Jippi.

Och vi har ju aldrig sett lens flares i sci-fi förut, eller?

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Gnasty:
Skrivet av krythorian:

Hoppas att det blir svenska DICE som gör det annars går det åt helvete.

Spelar det för roll? DICE har samma core values oavsett plats.

Så om jag anställer 18 rörmokare och kopierar DICEs "core values" så gör vi lika bra spel som svenska DICE?

Inte fan anställer dom någon med låg kompetens... Sluta.

Dom har samma mål och uppgifter att uppnå som DICE Stockholm och de strävar säkerligen efter samma kvalité som de alltid levererat. Annars skulle det inte vara DICE, oavsett plats återigen.

Medlem

Battlefront, Detta kan bli en spännande slutprodukt
Svenskarna gjorde banne mig jädrans bra ifrån sig igår och förhoppningsvis fortsätter under hela E3 konferensen (y)

Medlem

Så battlefield 4 som i princip är battlefield 3 och sen battlefront vilket är battlefield 4 fast andra modeller.
Ser ärligt talat ingen skillnad mellan bf3 och 4. förutom jetskis, men vetifan om det är det som fps genren behöver . . .

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Så battlefield 4 som i princip är battlefield 3 och sen battlefront vilket är battlefield 4 fast andra modeller.
Ser ärligt talat ingen skillnad mellan bf3 och 4. förutom jetskis, men vetifan om det är det som fps genren behöver . . .

Precis min tanke. /facepalm

Medlem

Ni glömde ju Peggle 2. Den största revealen på hela konferensen.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av StrongBad:

Då lär vi få se ett Star Wars Battlefront med blå tint och lens flares.

Jippi.

. Kommer bli galet grymt i Frostbite motorn med hela DICE i ryggen kan det bli galet bra

Kan också bli Katastrofalt, Star Wars Metro.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Tror att Star Wars: Battlefront kan släppas Q4 i år (2013) eller tidigt 2014, med tanke på att LucasArts var enligt rykten 99% klara med spelet så behöver DICE bara putsa till spelet och lägga till sin DICE logo på spelet.

Med tanke på att LucasArts version inte drevs av Frostbite så tror jag inte du skall förvänta dig något Battlefront inom det närmsta året.

Dessutom så skulle ju EA skjuta sig själva i foten om de släppte BF4 nu i höst och följer upp en månad senare med Battlefront som är samma spel fast i annat universum. Nej jag tror att det blir nästa höst.

Medlem

Nog för att man är galet pepp på Battlefront, men såg ni när skyskrapan trillade i BF4 videon?! Säkert köp där alltså, det såg sjuuuukt fett ut!

12
Skriv svar