PS4 eller Xbox One – så tycker ni!

Robot
PS4 eller Xbox One – så tycker ni!

E3-konferenserna har kastat nytt ljus över konsolkriget. Är Playstation 4 lika solklar favorit som tidigare?


Medlem
PS4 eller Xbox One – så tycker ni!

Det lättaste valet någonsin.

Medlem

Final score:
Xbox 1 - Playstation 4

Medlem

PS4 utan tvekan!

Medlem

MS blev brutalt misshandlade av Sony.

Ett tag så kände jag tom "ok, MS had enough. Stop beating the poor kid.".

Medlem

Drack två rejäla koppar kaffe och kollade igenom hela Sonys E3 presentation nu på morgonen (+40 med två barn som ska upp 06.00 fixar inte dagen med en timmes sömn) och om jag var inställd på att införskaffa PS4 innan jag såg presskonferensen så är jag MER än övertygad nu. Till er som köper Xbox One, ha det så skoj och hoppas ni blir nöjda, och till er som köper både PS4 och Xbox One, dubbelt så kul för er antar jag men mitt hus och mitt bankkonto har bara plats för en ny leksak och det blir PS4

Inaktiv

Min absoluta favorit är fortfarande Playstation 4, varit sedan deras första presskonferens. Som det ser ut nu kommer jag köpa den ganska direkt vid lansering.

Medlem

Microsoft förstör ju för sig själva med alla begränsningar och girighet!
Personligen tycker jag mer om Xbox spel tex Halo, Forza mm
om man jämför med PS Killstorm, infamous mm

Kollar vi design (inte för att det spelar stor roll)
Så tyckte jag när jag såg Xbox One att den såg tråkig ut, som en VHS typ
Men nu när jag fick se PS4 höll jag på att spy, den var ju tom fulare

Men det som är viktigt är ju att Playstation faktiskt ser sina kunder som mer en bara pengar.
De vill att man ska tycka att allt känns bra för mig som konsument, att jag faktiskt gör ett bra köp som jag kommer bli nöjd med och framför allt, DET JAG KÖPER ÄGER JAG OCH KAN GÖRA VAD JAG VILL MED!.

Jag tror Microsoft har fått en släng av hybris, de räknar blint med att folk ska köpa deras produkt pga de stora spelen och den tidigare framgångsrika 360'n.
Så man försöker mjölka ut så mycket pengar man bara kan genom att sätta begränsningar och sånt sjukt skit som jag faktiskt inte kan förstå varför man gör.
Det kommer (hoppas jag) att bita dom i arslet sedan.

Som det känns nu är jag inte alls imponerad av de exklusiva PS4 spelen, men konsolen i sig är helt klart den som tilltalar mest just nu.
Xbox One har för mig utan tvekan de bästa spelen, men en konsol som slutar fungera ifall mitt internet går ner i över 24h... det är svårt att acceptera.

För mig lutar det åt att inte köpa någon vid release och se vad som händer...
Allt kan ju ändras...dock troligtvis inte.

Medlem

Förstår inte hur dom kan vara så in i helvete korkade att gå ut med att det inte går att "dela" spel. Xbox R.I.P

Medlem

Tänker inte köpa någon av dom, tänker inte betala för en onlinetjänst jag redan betalar för. INTERNET.
Stannar vid min pc, för den vill iaf inte ha extra pengar bara för att connecta till the world wide web.

Inaktiv

PS4. Kan till och med bli en förhandsbokning!

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag tror Microsoft har fått en släng av hybris, de räknar blint med att folk ska köpa deras produkt pga de stora spelen och den tidigare framgångsrika 360'n.
Så man försöker mjölka ut så mycket pengar man bara kan genom att sätta begränsningar och sånt sjukt skit som jag faktiskt inte kan förstå varför man gör.
Det kommer (hoppas jag) att bita dom i arslet sedan.

Det känns som att Microsoft vill in på nya marknader (konkurrera med Apple om TV och tjänster) och räknat med att befintliga Xbox-ägare kommer att köpa Xbox One oavsett vad de gör. Nu är det säkert många som gör det också - i USA verkar ju många "casuals" knappt känna till att Call of Duty existerar på andra format.

MS reaktioner de senaste veckorna tyder på att de tappat kontakten helt med vad spelarna vill ha men det kanske man borde anat när de "pushade" Kinect så hårt samtidigt som de exklusiva spelen sinat.

Medlem

Blir nog ett X1. Mycket för att jag gillar mitt 360 mer än mitt PS3. Tycker att Xbox Live är smidigare än PSN och att Xboxen överlag kändes snabbare. Är dock ett stort fan av Naughty Dogs spel så självklart har jag ju ett PS3 också.
Som sagt blir det förmodligen ett Xbox den här generationen också, men jag har inte helt bestämt mig än.

Medlem

Omg,jag byter bajsblöjor i tio år om jag får ps4an på julafton, what the hell jag diskar å klipper gräsmattan oxå inga probbs!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vill ha båda men plånboken tillåter en.. Börjar me X1 då spelen jag helst vill spela finns där. Tänkt en del på de negativa sakerna kring X1 och när jag tänker efter så skulle jag kunna ha det exakt så idag me uppkoppling, beg spel osv, då jag alltid är uppkopplad och aldrig säljer av mina spel osv. Inget jag kommer lida av alltså. Däremot har sony imponerat så det blir nog en sån lagom till skatteåterbäringen nästa år! I slutändan är det ju helst en härlig trekant som står längst upp på "villhalistan"!!!

Medlem
Skrivet av insilence:

Men det som är viktigt är ju att Playstation faktiskt ser sina kunder som mer en bara pengar.
De vill att man ska tycka att allt känns bra för mig som konsument

njaaaeeee, inte vet jag om jag skulle ta och kalla Sony för "the good guys" direkt, möjligtvis ser det ut så om man jämför mot gårdagens konkurrent kanske.

Medlem

Har ju alltid ogillat Playstation och älskat Xbox ... men nu ... det känns så tomt att säga att jag kommer köpa en PS4

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Final score:
Xbox 1 - Playstation 4

Lol, "Xbox One" och "PS4", det var riktigt finurligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det blir fortsatt PC Master Race membership för min del. Om jag skulle köpa någon konsol så skulle det bli PS4, men att betala ett halvt tusen papp per år bara för att kunna lira online är inte direkt lockande.

Om man räknar med att ha konsolen i ungefär 6 år(från Januari 2014 till Jan 2020 tills ungefär nästa generation) så betyder det 3 tusen kronor extra över hela konsolens livslängd. Alltså kostar konsolen 7 tusen kronor. Sen bör man tillägga att Xbox har en liknande modell som kostar 2400 kr över samma period, så skillnaden är bara ynka 600 kr och du slipper DRM, kan köpa begagnade spel etc. Så om man skulle köpa en konsol så blir det definitivt PS 4.

Det är definitivt billigare än att hålla sig au jour med den bästa grafiken på PC, men å andra sidan har jag inte bytt processor på 4 år och haft samma grafikkort i 3 år och jag kan ändå spela BF 3 på high, Crysis 3 på Medium/high och så vidare. Så jag vet inte om PC är så mycket dyrare längre.

Plus att du kan få spel väldigt billigt via Steam om du bara väntar 1 år eller så eller till en rea.

Medlem

MS har pissat på sina fans känns det som.

Medlem

Bättre spel till xboxen, tex dr3 och titanfall men ps4an är billigare så köper hellre den!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

För övrigt är det ganska sjukt hur mycket beröm Sony får.
Det enda de gjort är egentligen att fortsatt på samma spår i stora drag, det enda negativa är att man får betala för online spel.

Att de ändå krossar M$ till den grad de gör visar bara hur mycket M$ har fuckat upp.

Medlem
Skrivet av naess91:

Har ju alltid ogillat Playstation och älskat Xbox ... men nu ... det känns så tomt att säga att jag kommer köpa en PS4

Själv har jag har alltid älskat Playstation och avskytt Xbox.. och jag kommer givetvis att köpa en PS4! ..men jag tycker faktiskt lite synd om Microsoft som inte har lyckats bättre ..precis som med Nintendo och Wii U, hur tänkte dom liksom?!

Medlem

Blir en utav varje, kanske inte i år pga spelbrist till ps4an så som jag ser det nu, men kommer bli båda två.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Visst, xboxen har grymma funktioner och man vill såklart fortsätta fighten i Halo, men Microsoft har handikappat konsolen med så extremt onödiga funktioner + att jag vill slippa alla extra avgifter med guld osv.

Så för min del blir det Ps4 utan tvekan!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ps4 helt klart

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Om man räknar med att ha konsolen i ungefär 6 år(från Januari 2014 till Jan 2020 tills ungefär nästa generation) så betyder det 3 tusen kronor extra över hela konsolens livslängd. Alltså kostar konsolen 7 tusen kronor. Sen bör man tillägga att Xbox har en liknande modell som kostar 2400 kr över samma period, så skillnaden är bara ynka 600 kr och du slipper DRM, kan köpa begagnade spel etc. Så om man skulle köpa en konsol så blir det definitivt PS 4.

Då får du ta med i priset att du under dessa sex år kommer få tillgång till en mängd spel via PS+ också, samt rabatter, cloud-saves, betatester osv. Jag har tjänat in årsavgiften enbart på de rabatter som erbjuds.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Visst, xboxen har grymma funktioner och man vill såklart fortsätta fighten i Halo, men Microsoft har handikappat konsolen med så extremt onödiga funktioner + att jag vill slippa alla extra avgifter med guld osv.

Så för min del blir det Ps4 utan tvekan!

Du måste ju betala på ps4 också ju om du vill köra online.
psn + är ju ett krav för online spelning.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Javas:

Visst, xboxen har grymma funktioner och man vill såklart fortsätta fighten i Halo, men Microsoft har handikappat konsolen med så extremt onödiga funktioner + att jag vill slippa alla extra avgifter med guld osv.

Så för min del blir det Ps4 utan tvekan!

Du måste ju betala på ps4 också ju om du vill köra online.
psn + är ju ett krav för online spelning.

Neeej, ska dom införa månadskostnad? Aja...bummer, men ingen dealbreaker


signatur

Game long and prosper

Medlem

Lätt att man väljer PS4!
Dock fanns det några intressanta spel som var Xbox one exklusivt.

Skriv svar