Sony lär av MS misstag?

Medlem
Sony lär av MS misstag?

Jag har inte sett Sonys presskonferens ännu, men redan nu har jag förstått att Sony - som traditionellt har en marknadsavdelning som verkar gå på väldigt kraftiga piller - helt enkelt har tagit allt Microsoft sagt om begagnat och integritetspolicy på XBone, och gjort raka motsatsen. Playstation 4 kommer inte att filma dig när du sover, den behöver inte suga i sig modersmjölk via nätet en gång om dagen och du får göra vad fan du vill med spelen när du väl betalat för dem.

Bravo!

#blogg

Medlem
Sony lär av MS misstag?

Jag kanske har missat det men det fattas bara att PS4 blir regionsfri också, till skillnad från den regionslåsta Xb1.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det finns ett ordspråk som lyder "lär av andras misstag, för du hinner inte göra alla själv."

MS verkar dock inte lära sig av sina egna heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tror att det är lite mer så att Sony har lärt sig sina misstag med PS3an och MS inte haft den läxan ännu och provar för mycket nytt och hoppas att kunderna stannar kvar i familjen.

Medlem

Det kommer bli väldigt intressant att få se lite jämförelser av förbokningar på Xbone och PS4 sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag kanske har missat det men det fattas bara att PS4 blir regionsfri också, till skillnad från den regionslåsta Xb1.

Sony har varit bra på att göra sina konsoler regionsfria vilket gjort att man enkelt kan importera spel från andra regioner. Nyligen bekräftade man också att även spelen för PlayStation 4 kommer vara regionsfria vilket ju är mycket trevligt att höra.

En annan trevlig grej som man bekräftade var att man kommer kunna byta ut den interna hårddisken om man nu vill det.

Källa: http://feber.se/spel/art/274370/playstation_4_r_regionsfri/

KoP
Medlem
Citat:

..och du får göra vad fan du vill med spelen när du väl betalat för dem.

Gött. Ska jag göra kopior av mina spel och sälja för en 10:- styck till kompisarna.

Medlem

Bekräftat: PS4 ÄR regionsfri :).

1
Skriv svar