Vinnaren i dagens konferensmarathon

Skägg.
10 Chambers
Vinnaren i dagens konferensmarathon

Sisådär 13 timmar efter att jag rullade ut från parkeringen återvände vi till hotellet i Marina del Rey, helskinnande trots min debut i LA-trafiken. Förutom det klassiska "jävla-skit-jag-ligger-i-fel-jävla-fil" i stadskörningen gick det bra. Essingeleden kommer att kännas ganska futtig när man kommer hem.

Fyra konferenser är avklarade och det inleddes med företaget som hade mest att bevisa. Efter tre veckor av hatiska spekulationer hade Microsoft bara en enkel uppgift: att rensa bort alla tvivel om att allt stök med onlineverifieringar och snåla spellicenser kommer att vara värt det. Istället strutsade de ner huvudet i sandet och hoppades på att en hyfsat imponerande spelkatalog skulle räcka. Och det gjorde det, för stunden, men mer om det senare. #Titanfall och #Project Spark kändes annars mest lovande.

EA tog vid i vad som såg ut att vara en spartanskt inredd teatersal men när konferensen väl drog igång rullades skärmar in från alla håll, till och med hissades ner från taket. Förutom att de demade #Battlefield 4 "live" med 64 spelare slog det hur mycket EA investerat i Sverige. Frostbite driver alla kommande spel som inte är sport och förutom Dice i Stockholm pysslar Ghost i Göteborg med nästa Need for Speed. Ett spel som likt många andra idag avslutades med "titta-det-finna-andra-spelare-i-spelet!".

Efter två ganska presskonferensiga presskonferenser kändes Ubisofts samling ganska avslappnad, mycket tack vara show hosten Aisha som inte behövde någon teleprompter för att vara spontan och rolig. Watch Dogs, Black Flag och allt sånt är säkert trevligt men det som gav mig mest gåshud var ändå de nya Trials-titlarna. Bara ge mig dem!

Sist ut, och garanterat mest påkostad, var Sonys pressmöte och om Playstation 4 har kännts stark de senaste tre veckorna är det inget mot nu. Redan innan konferensen drog igång stod åtta personer och demonstrerade en rad PS4-spel direkt på scenen, och även om det var inspelad gameplay så var det gameplay. Det där vi gamers älskar. När Jack Tretton med ett brett flin annonserar att de stödjer begagnade spel, inte har någon onlineverifiering och dessutom tänker sälja konsolen för en tusenlapp mindre än konkurrenten var saken klar.

Sony vann idag.

#blogg


signatur
Medlem
Vinnaren i dagens konferensmarathon

Microsoft kan ha skjutit sig själva i foten lite lätt iochmed alla kontroversiella beslut dom tagit. Kommer garanterat att sälja bra för det. Tror många kommer ge Sonys maskin en chans nu när den är billigare från start dock. De flesta gamers har nog båda i slutändan i vilket fall somhelst skulle jag tro.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

"Watch Dogs, Black Flag och allt sånt är säkert trevligt men det som gav mig mest gåshud var ändå de nya Trials-titlarna. Bara ge mig dem!"

MEH /=(


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

När det gäller spelpresentationerna så var Sony de stora förlorarna tycker jag. Har inte sett någon presskonferens gå till spillo av så mycket babblande på scenen. Däremot så hade de ju klart bäst hårdvaruinformation.

Nej, för mig vann Ubisoft, i år igen, allra främst pga uppvisningen av The Division. Ser helt makalöst bra ut.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

När det gäller spelpresentationerna så var Sony de stora förlorarna tycker jag. Har inte sett någon presskonferens gå till spillo av så mycket babblande på scenen. Däremot så hade de ju klart bäst hårdvaruinformation.

Nej, för mig vann Ubisoft, i år igen, allra främst pga uppvisningen av The Division. Ser helt makalöst bra ut.

Håller med dig, The Division såg sjuuuuuukt ut!

Medlem

Något så simpelt som detta för att slå MS med hästlängder, löjligt.
http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA

Medlem

Bra skrivet Calle. Jag pallade att hålla mig uppe t o m mitten av Ubisofts konferens, missade Sony helt.

Måste säga att jag tycker det är dags att svenskar minskar lite på EA-hatet, speciellt (!) med tanke på just hur mycket de satsar just här. Dessutom vet jag att den "nygamla" VD:n som nyss tillträdde är av en helt annan uppfattning avseende DLC, DRM och allt därtill. Vi får se vad EA bjuder på i framtiden avseende material till Golden Poo, men jag känner mig smått stolt att de satsar så stenhårt på svensk utveckling.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Sony har mycket att ta igen från tidigare!

Mirrors Edge 2, det lilla man fick se, det enda spelet jag sett hitintills som jag känner för att spela.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fy tusingen. Är LA det minsta värre än Essingeleden så kommer jag aldrig att sätta min fot nära en gaspedal i det området. Körde en sträcka igår från Karlavägen söderut via Essingeleden. Dog nästan av tristess.

Kul att höra med E3. Keep it coming!

1
Skriv svar