PS4 eller Xbox One – så tycker ni!

Medlem

Det där med att lyckas i spelbranchen är inte så svårt, antigen lyssnar man på sina fans eller så gör man det inte. Microsoft ger oss va de TROR vi vill ha. Sony ger oss det som de VET vi vill ha.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Det där med att lyckas i spelbranchen är inte så svårt, antigen lyssnar man på sina fans eller så gör man det inte. Microsoft ger oss va de TROR vi vill ha. Sony ger oss det som de VET vi vill ha.

Misstaget Microsoft gjort är att de baserat Xbox One och dess funktioner på vad de själva och andra företag VILL att kunderna ska göra med konsolen istället för att basera den på vad kunderna FAKTISKT vill ha i en konsol.

Medlem

Halo


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Melfice:

Känns lite så. Men man har olika preferenser men som jag skrev innan så mer variation,mer exkluysiva titalar,cloud,smartglass,mer NYA titalr m.m det är min åsikt. Och vem vet KH3 kommer säkert till Xbox också samt FF15.

Fler exklusiva titlar på Xbox One?

Enligt Wikipedia finns det (i skrivande stund) 68 titlar utannonserade till PS4 och 44 till Xbox One.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Game Trailers har visat en lista med liknande siffror ibland.

Exklusiva titlar som visades på E3 pratade jag om och det är det jag tycker räknas då fler titlar kommer att utannonseras under tiden som går. Och på dom listorna står det även exclusive på fler till xbox.

KH3 och FF15 är nu bekräftade till xbox också. Versus XIII var väl PS3 exklusiv innan och där förlorade odm det också.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Morlizer:

Det där med att lyckas i spelbranchen är inte så svårt, antigen lyssnar man på sina fans eller så gör man det inte. Microsoft ger oss va de TROR vi vill ha. Sony ger oss det som de VET vi vill ha.

Misstaget Microsoft gjort är att de baserat Xbox One och dess funktioner på vad de själva och andra företag VILL att kunderna ska göra med konsolen istället för att basera den på vad kunderna FAKTISKT vill ha i en konsol.

Vad för funktion saknar Xboxen som PS4 har som kunden vill ha? Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PaperPlane:

Vänta, vad är det som är så bra med PS4 förutom prisskillnaden?

Att den inte har massa dåliga saker som xbox one har.

Förlåt, men det är ett ganska dåligt svar om man inte säger vilka dom dåliga sakerna är.

- Kräver nätverk
- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
- Ingen begandad marknad
- 1000 kr billigare
- Kinecten övervakar dig

- Kräver nätverk
Fan vad jobbigt att man måste ha bredband, och hur ska man klara sig ett par dagar utan tv spel när man är på semester om man inte har internet?

- Kinecten måste vara ikopplad för att kunna spela
Jobbigt detta också att en kabel måste vara inkopplad

- Ingen begandad marknad
Jaså tog dom bort marknaden igen efter dom sa att det var upp till utgivarna?

- 1000 kr billigare
Oj, fan också tänk att jag sparar 9kr i månaden på att köpa en PS4

- Kinecten övervakar dig
Rikta den mot något annat håll än ditt könsorgan om du inte spelar spel som kräver kinect.
Vem fan tror på detta...i USA skulle MS bli stämmda på hur mycket pengar som helst om det vart sant

Ni Sony fanboys griper efter allt som går....Sony visade inget Last Guardian! Förlorade FF Versus XIII exklusivitet och MGS5..Jag som Sony Freak innan är grymt besviken på dom.

Pratade siffror som vanligt...Infamous,GT6 PS3...Watch dogs,Destiny,Assassins Creed 4,GTAV,KH3.FF15 är MULTI !!!

Driveclub,Knack,Killzone,The order var vad som var PS4 exklusivt.

Skit nu har jag blivit en Xbox fanboy av Sonys alla misstag....

Medlem

en valfri nintendokonsoll och ett valfritt mariospel är allt man beghöver, resten har man ju PC till Så det blir nog ett Wii u och mariospel i vinter...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

+
- Kinecten övervakar dig
Igen. En ren lögn.

Jaså? Var fick du det ifrån?

MS har velat göra detta i många, många år. Det var t o m på tapeten när kinect var ny att de vill införa programvara som tittar på dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

PC > PS4 > Xbox 1

Medlem

PS4 all the way!

Skriv svar