PS4 here I come!

Medlem
PS4 here I come!

Känner att jag har börjat bli omvänd.
Från att i flera år, närmare bestämt sedan första Xboxen, ha varit lojal mot Microsoft, börjar det mer och mer luta åt att jag nästa generation kommer pryda min Tv-bänk med ett PS4. I alla fall som första next-gen konsol.
Jag baserar detta på de senaste dagarnas presskonferenser.
Microsoft vs. Sony.
Även om jag verkligen inte tvivlar på prestandan i någon av konsolerna eller känner mig överrumplad av den ganska likvärdiga designen, vinner Sony över mig med en mer avslappnad och välkomnande attityd.
Bland det bästa jag såg under Sonys presentation var när Jack Tretton (tror jag det var) gav Microsoft ett gäng väl valda gliringar angående uppkoppling och begagnade spel.
Sedan var det ju inte direkt någon nackdel att men faktiskt fick se lite gameplay från ett antal spel, något som det var förvånansvärt lite av under Microsofts presskonferens.

Så även om det bär lite emot att säga det, eftersom Xbox-fanboyen i mig inte riktigt givit upp hoppet om Xbox One än, kommer nog nästa generation domineras av Sony.

#blogg

PS4 here I come!

Samma här...har verkligen diggat 360 men nu byter man nog lag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

KoP
Medlem

XBL's smidighet och Forza Motorsport håller dock kvar mig hos MS.

Medlem

Jag har ju fortfarande tid att ändra mig, men hade båda konsoler funnits ute nu hade jag köpt PS4.
Det enda som gör att jag tvekar lite är nya Metal Gear och Rising Dead 3, så jag hoppas att dom kommer till PS4 också.

Medlem
Skrivet av Antowaan:

Jag har ju fortfarande tid att ändra mig, men hade båda konsoler funnits ute nu hade jag köpt PS4.
Det enda som gör att jag tvekar lite är nya Metal Gear och Rising Dead 3, så jag hoppas att dom kommer till PS4 också.

Metal gear kommer till Ps4, Dead Rising är lite mer oklart.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Antowaan:

Jag har ju fortfarande tid att ändra mig, men hade båda konsoler funnits ute nu hade jag köpt PS4.
Det enda som gör att jag tvekar lite är nya Metal Gear och Rising Dead 3, så jag hoppas att dom kommer till PS4 också.

Metal gear kommer till Ps4, Dead Rising är lite mer oklart.

Det låter ju lovande. Är egentligen mer sugen på nya MGS än Dead Rising så då är risken ännu större att det blir ett PS4.

1
Skriv svar