E3-arrangörerna skickar polisen på Ouya-utvecklarna

Robot
E3-arrangörerna skickar polisen på Ouya-utvecklarna
Medlem
E3-arrangörerna skickar polisen på Ouya-utvecklarna

Svinigt agerat, speciellt när de inte gjorde något fel, stöd nykomlingarna istället för att skicka polisen på dem. Bara för att man inte har råd att hyra plats på mässan ska man väl inte få skit för att man improviserar?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

En del av mig är glad att det gick så bra för Outa utvecklarna.

Men en del av mig hade älskat att se polisjakten med dom där underbara trehjulingarna poliserna har.


signatur

Videomupp

Medlem

Löjligt agerande från ESAs sida.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tragiskt av ESA!

Medlem

ESA känns som en kopia av film- och musikindustrin >_< Skönt att de inte fick ut något av det iaf, uzelt skött.

KoP
Medlem

Fult gjort. När dom inte ens gjort något fel. Låt istället ESA böta för att ha upptagit polisens tid i onödan.

Medlem

The land of the free and the home of the brave.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha, kul bild!

- stark senap på min konsol tack..:)

Medlem

vuxna människor som inte vill betala för sig, vad kallas det nu igen, pinsamt!

Medlem
Skrivet av Richie77:

Haha, kul bild!

- stark senap på min konsol tack..:)

HAHA!!! Dagens


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kudos till poliserna som dök upp, gjorde en utvärdering och tog ett bra, motiverat beslut.

Medlem
Skrivet av Ducci:

vuxna människor som inte vill betala för sig, vad kallas det nu igen, pinsamt!

hmm, menar du att OUYA och andra i branchen ska vara tvugna att betala till branchorganisationen ESA? Även i det fall dom inte stödjer ESA's agenda?

För som jag fattar det måste utställare på E3 höra till företag som på något sätt är medlemmar i ESA.

Medlem

Skulle skickat dessa två i stället...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Istället för att skicka lastbilar, skicka lastbilar med OUYA printat på dom för folk att se så ska ni snart se att de vill in på E3 mässan nästa år istället. Nu när de istället skickat polisen på dom är det nog inte så tilltalande längre...

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ducci:

vuxna människor som inte vill betala för sig, vad kallas det nu igen, pinsamt!

hmm, menar du att OUYA och andra i branchen ska vara tvugna att betala till branchorganisationen ESA? Även i det fall dom inte stödjer ESA's agenda?

För som jag fattar det måste utställare på E3 höra till företag som på något sätt är medlemmar i ESA.

Vad är ESA's agenda så som du uttrycker det?(som försvarar till varför OUYA inte kan betala för sig)

Medlem

Snacka om ge dem gratis reklam istället

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ducci:

vuxna människor som inte vill betala för sig, vad kallas det nu igen, pinsamt!

hmm, menar du att OUYA och andra i branchen ska vara tvugna att betala till branchorganisationen ESA? Även i det fall dom inte stödjer ESA&#039;s agenda?

För som jag fattar det måste utställare på E3 höra till företag som på något sätt är medlemmar i ESA.

Vad är ESA&#039;s agenda så som du uttrycker det?(som försvarar till varför OUYA inte kan betala för sig)

ESA arbetar och lobbar väldigt hårt för hårdare lagar kring upphovsrätt, med den traditionella synen på rätt och kopiering.

Vad jag har läst om OUYA och den visionen så vill dom gå åt andra hållet. Kommer inte stödja nått drm och uppmuntrar till och med sina kunder/utvecklare att plocka isär deras hårdvara för att lära sig hur dom gjort allt.

**Edit, tillägg**
Jag uppfattar det inte heller som, av artikeln, att OUYA inte kan betala för sig.
Utan dom har valt att inte betala.

Medlem

Vad heter polisens trehjulingar?

Medlem

Vilka coola segways!


signatur

Meep!

Medlem

Vilken reklam!!! ;D


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av WildThing:

En del av mig är glad att det gick så bra för Outa utvecklarna.

Men en del av mig hade älskat att se polisjakten med dom där underbara trehjulingarna poliserna har.

Återigen ett inlägg från wildthing som är 100% i linje med vad jag själv tänkte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tråkigt när utvecklare åker snålskjuts och inte betalar för sig. Varför ska man anordna en mässa när det finns sådana flanen? Ingen seriös utvecklare håller på så där.

Hoppas de skäms och att spelutvecklare håller sig borta från dem.

Pansarknekt

Vilken tur polisen inte gick på ESAs linje.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Ducci:

vuxna människor som inte vill betala för sig, vad kallas det nu igen, pinsamt!

Betalat för sig är ju just vad de har gjort genom att hyra en plats, eller hur?

Medlem
Skrivet av blohm:

Tråkigt när utvecklare åker snålskjuts och inte betalar för sig. Varför ska man anordna en mässa när det finns sådana flanen? Ingen seriös utvecklare håller på så där.

Hoppas de skäms och att spelutvecklare håller sig borta från dem.

Det betalar inte och är inte medlemmar så att säga i en organisation som de inte stödjer. Men de har samma rätt att visa upp sin konsol, men inte på det utrymmet som ESA arrangerade på. Att sedan ha sin uppvisning av sin konsol i närheten av mässan är ju bara bra, folk slipper hålla kolla på flera datum och/eller andra platser de måste åka till.

Nej, ESA försöker skapa en ensamrätt på att visa upp saker där och just då.
Det är som om Pizza Hut skulle öppna en restaurang på ett ställe, och en korvgubbe säljer korv mitt emot. Så Pizza Hut blockerar korvgubben som bara byter plats och blir då polisanmäld.

Det är bara sorgligt av ESA att bete sig på det viset.

Medlem

Haha, dråpligt!

Medlem
Skrivet av blohm:

Tråkigt när utvecklare åker snålskjuts och inte betalar för sig. Varför ska man anordna en mässa när det finns sådana flanen? Ingen seriös utvecklare håller på så där.

Hoppas de skäms och att spelutvecklare håller sig borta från dem.

...... trollar du eller? var ju bara lite smygreklam för deras konsol som kommer sälja typ 0.01% av vad xbox, ps, wii tillsammans....
tror inte dom gör eller kommer göra stora pengar på den direkt, och tycker inte det dom gjorde var något fel, rätt smart av dem faktiskt, mycket folk = fler som ser den.

Medlem
Skrivet av blohm:

Tråkigt när utvecklare åker snålskjuts och inte betalar för sig. Varför ska man anordna en mässa när det finns sådana flanen? Ingen seriös utvecklare håller på så där.

Hoppas de skäms och att spelutvecklare håller sig borta från dem.

Min initiala reaktion är faktiskt densamma. Jag vill egentligen tycka att det var ett kul grepp, men känslan att de åker snålskjuts tar över. Känns framförallt amatörmässigt. Har de inte råd med monter på E3, häng på PAX och billigare event.

Lite lustigt är det att OUYA framställs som initiativrika när de, på Aftonbladet-språk, kuppar mot arrangörerna. När arrangörerna fantasifullt bråkar tillbaka är det plötsligen fjantigt.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Vioche:
Skrivet av blohm:

Tråkigt när utvecklare åker snålskjuts och inte betalar för sig. Varför ska man anordna en mässa när det finns sådana flanen? Ingen seriös utvecklare håller på så där.

Hoppas de skäms och att spelutvecklare håller sig borta från dem.

...... trollar du eller? var ju bara lite smygreklam för deras konsol som kommer sälja typ 0.01% av vad xbox, ps, wii tillsammans....
tror inte dom gör eller kommer göra stora pengar på den direkt, och tycker inte det dom gjorde var något fel, rätt smart av dem faktiskt, mycket folk = fler som ser den.

Nej jag trollar inte - Jag anser bestämt att det är oförskämt att åka snålskjuts på andras arbete, punkt slut.

Som Amwest skrev - De kan mycket väl hålla sig till mindre mässor som PAX, IGF, IndieCade eller liknande om de inte vill//kan betala för sig.

12
Skriv svar