Fragzone-gänget testar Xbox One-kontrollen

Robot
Fragzone-gänget testar Xbox One-kontrollen

Calle och Victor lägger sina nävar på Xbox One-kontrollen. Kolla in de första intrycken.


Medlem
Fragzone-gänget testar Xbox One-kontrollen

Wallpaper (1920x1080)
http://i.imgur.com/AOr2lCU.jpg

(FZ-redaktionen råkar möjligtvis inte ha tillgång till en bild av högre kvalité?)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

är VÄLDIGT nyfiken på hur nya PS4-kontrollen är. har pers. alltid föredragit xbox-kontrollen, främst för att analog-spakarna var bättre utformade och placerade. tycker även fingrarna ligger bättre på "triggerserna" och precisionen i dissa kändes högre. men då det lutar väldigt mycket åt ett PS4-köp i höst så är jag väldigt sugen på att höra hur ni tycker ps4-kontrollen står sig mot xbox one-kontrollen.

Medlem

Något jag gillade med den gamla Xbox kontrollera var hur man kunde lätt sätta dit tangentbordet som var lätt att byta grepp för att skriva med och som inte satt ivägen när man spelade i övrigt. Hur är det på den nya kontrollen?

Inaktiv

aj då, styrspakarna är alltså lättare att vifta med...
gillar 360's spakar för att dom har bra med motstånd och ogillar ps3's slappa spakar,
enligt vad några sagt som testat ps4'ans handkontroll så ska dom spakarna ha mer motstånd jämnfört med ps3'ans spakar,

alltså med xbone ones lite slappare spakar och ps4'ans mer motstånd betyder ju att iaf jag inte behöver välja konsoll för handkontrollens skull längre.
Så jäkla nice alltså.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tycker 360-kontrollen är den bästa konsolkontrollen någonsin. Framför allt vänstra styrspaken sitter där den ska och man känner sig inte krampad i handen ens efter längre spelsessioner.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

360-kontrollen skulle ha varit skön om det inte hade varit för den utstående batteriluckan där bak. Bra att Ms har gjort rätt i att ta bort den. Men det är lite "ett steg framåt och ett steg bak" i och med att de har gjort spakarna så lösa...

Jag hoppas att ni gör en sån här video om Ps4:ans kontroll också

Medlem

Anledningen jag föredrar X360 kontrollen över Playstation 3 kontrollen är inte spakarna, men dess passform. Playstation har bara tidigare haft en kontroll utan någon passform överhuvudtaget. Plasthandtag. Inget grepp, och framförallt små!
Efter en längre spelsession blev det bara svårt och obehagligt att hålla i, fettigt!

X360 kontrollen har passform vilket jag älskar. Spakplaceringen fungerar säkerligen lika bra på båda kontrollerna för min del. Jag har bara haft svårt att uppskatta det på Playstation pågrund av alla andra brister. Vad jag avskytt på båda kontrollerna är dock materialet undertill kontrollen. Inget gummi av något slag för att undvika den där fettiga känslan på plasten.

Är glad som ser att Xbone lagt till ett anti-svett material på undersidan! (om jag inte misstar mig) För övrigt tycker jag tyvärr den är fulare, men det kvittar i stort sett. Tror nog den är minst lika bra som den nuvarande Xbox kontrollen.

Playstation 4 kontrollen är dock ett massivt steg frammåt från sin förgångare. Nu menar jag inte bättre än Xbox kontrollerna, men bättre än sina egna. Den har fått en passform, större(längre) grepp, bättre trigger-knapp form, funktioner mm. Den har även, precis som Xbone kontrollen, ett material undertill för att undvika svettiga handflator.

Jag tror nog båda kontrollerna lyckas leverera! Fast i detta fallet tror jag Sony har mest att bevisa med sin kontroll, åtminstone för min del då jag avskyr deras tidigare modeller. Det är nog en av de härligaste förbättringarna på PS4 för mig. Haha.

(Vill bara förtydliga, inget fanboy snack här. Jämför inte kontrollerna med varandra, men med sina egna förgångare. Älskar Xbox kontrollen redan!)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Anledningen jag föredrar X360 kontrollen över Playstation 3 kontrollen är inte spakarna, men dess passform. Playstation har bara tidigare haft en kontroll utan någon passform överhuvudtaget. Plasthandtag. Inget grepp, och framförallt små!
Efter en längre spelsession blev det bara svårt och obehagligt att hålla i, fettigt!

X360 kontrollen har passform vilket jag älskar. Spakplaceringen fungerar säkerligen lika bra på båda kontrollerna för min del. Jag har bara haft svårt att uppskatta det på Playstation pågrund av alla andra brister. Vad jag avskytt på båda kontrollerna är dock materialet undertill kontrollen. Inget gummi av något slag för att undvika den där fettiga känslan på plasten.

Är glad som ser att Xbone lagt till ett anti-svett material på undersidan! (om jag inte misstar mig) För övrigt tycker jag tyvärr den är fulare, men det kvittar i stort sett. Tror nog den är minst lika bra som den nuvarande Xbox kontrollen.

Playstation 4 kontrollen är dock ett massivt steg frammåt från sin förgångare. Nu menar jag inte bättre än Xbox kontrollerna, men bättre än sina egna. Den har fått en passform, större(längre) grepp, bättre trigger-knapp form, funktioner mm. Den har även, precis som Xbone kontrollen, ett material undertill för att undvika svettiga handflator.

Jag tror nog båda kontrollerna lyckas leverera! Fast i detta fallet tror jag Sony har mest att bevisa med sin kontroll, åtminstone för min del då jag avskyr deras tidigare modeller. Det är nog en av de härligaste förbättringarna på PS4 för mig. Haha.

(Vill bara förtydliga, inget fanboy snack här. Jämför inte kontrollerna med varandra, men med sina egna förgångare. Älskar Xbox kontrollen redan!)

Var det där med storleken på händer och fingrar. PS-passformen funkar för mina händer perfekt. Min sambo har en mindre (rosa ) variant. Det borde tillverkas kontroller i olika passformer - eller kontroller som går att modifiera efter eget tycke.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Anledningen jag föredrar X360 kontrollen över Playstation 3 kontrollen är inte spakarna, men dess passform. Playstation har bara tidigare haft en kontroll utan någon passform överhuvudtaget. Plasthandtag. Inget grepp, och framförallt små!
Efter en längre spelsession blev det bara svårt och obehagligt att hålla i, fettigt!

X360 kontrollen har passform vilket jag älskar. Spakplaceringen fungerar säkerligen lika bra på båda kontrollerna för min del. Jag har bara haft svårt att uppskatta det på Playstation pågrund av alla andra brister. Vad jag avskytt på båda kontrollerna är dock materialet undertill kontrollen. Inget gummi av något slag för att undvika den där fettiga känslan på plasten.

Är glad som ser att Xbone lagt till ett anti-svett material på undersidan! (om jag inte misstar mig) För övrigt tycker jag tyvärr den är fulare, men det kvittar i stort sett. Tror nog den är minst lika bra som den nuvarande Xbox kontrollen.

Playstation 4 kontrollen är dock ett massivt steg frammåt från sin förgångare. Nu menar jag inte bättre än Xbox kontrollerna, men bättre än sina egna. Den har fått en passform, större(längre) grepp, bättre trigger-knapp form, funktioner mm. Den har även, precis som Xbone kontrollen, ett material undertill för att undvika svettiga handflator.

Jag tror nog båda kontrollerna lyckas leverera! Fast i detta fallet tror jag Sony har mest att bevisa med sin kontroll, åtminstone för min del då jag avskyr deras tidigare modeller. Det är nog en av de härligaste förbättringarna på PS4 för mig. Haha.

(Vill bara förtydliga, inget fanboy snack här. Jämför inte kontrollerna med varandra, men med sina egna förgångare. Älskar Xbox kontrollen redan!)

Denna gjorde verkligen min Dualshock riktigt skön.

http://www.youtube.com/watch?v=31Xx9BQMTss

Medlem
Skrivet av zippiz:

Denna gjorde verkligen min Dualshock riktigt skön.

http://www.youtube.com/watch?v=31Xx9BQMTss

Nice, den där måste jag kolla upp!
Har alltid haft svårt för PS-dosan tyvärr. För fladdrig pga låga vikten, spakarna är för lösa och höga så man känner sig "bortkopplad" från vad/vem man nu kontrollerar och dessutom halkar man av för lätt pga konvexa topparna och slutligen så är placeringen av vänstra spaken extremt onaturlig för mig och tvingar mig att vinkla handleden vilket blir jobbigt i längden, triggers lider av samma "konvexa problem" som spakarna och slutligen känns den för liten för mina händer.
360 kontrollen är enligt mig så gott som perfektion vad gäller design men lider lite av halvbra kvalitet tycker jag med knarrande och lösa/o-distinkta bumpers för att nämna ett exempel. Batteriet är jag kluven till, på ett sätt så är den i vägen så jag inte kan sträcka ut långfingrarna helt men samtidigt så kan jag känna att den hjälper till med att "balansera" mitt grepp... nåja...
Hur som helst så är jag väldigt spänd på ps4 kontrollen då den är den största nackdelen för Sony nuvarande generationen enigt mig. Xbone-versionen verkar man inte behöva oroa sig över iaf.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Wallpaper (1920x1080)
http://i.imgur.com/AOr2lCU.jpg

(FZ-redaktionen råkar möjligtvis inte ha tillgång till en bild av högre kvalité?)

Creepy guy!


signatur
1
Skriv svar