Battlefield 4 får större squads

Robot
Medlem
Battlefield 4 får större squads

Själv tror jag på 6 manna squads mer, men bättre än ingenting. Hoppas man kan döpa sin squad som i BF2 och 2142, jag vill röja med Raptor Squad igen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Själv tror jag på 6 manna squads mer, men bättre än ingenting. Hoppas man kan döpa sin squad som i BF2 och 2142, jag vill röja med Raptor Squad igen

Det samt möjligheten att kunna ändra färg på siktet är två saker jag hoppas återvänder från Bf2

Medlem

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Inaktiv

Det kommer att bli ett enormt slagsmål för att bli Commander på varje bana, hehe. Men skönt ändå att det är en spelare till varje grupp.

Medlem

Gamespots interview från igår gave lite mer info kom just på. Att både US och RU får upgraderade nya tanks lät de som. Samt så hoppas jag på att uplåsning av vapen etc blir på samma sätt som i premium dumt att ingen fråga de igår meh

Medlem

Inte så imponerad ännu av spelet. Kanske bara är jag som är trött på modern krigsföring?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Inte så imponerad ännu av spelet. Kanske bara är jag som är trött på modern krigsföring?

Hade mycket hellre velat se ett framtida Battlefield, men jag tror att Battlefront duger gott och väl för att fylla den rollen.

Själv är jag ganska imponerad, eller ska jag säga förvånad att det ser ut att bli ett spel jag hade hoppats på att BF3 hade blivit? Glad att jag inte spelat BF3 så himla mycket nu(inte spelat några expansioner). Hoppas detta lyckas bli upplevelsen jag förväntade mig utav BF3.

Medlem

Ett litet steg i rätt riktning men fortfarande bättre som i BF2.
6 stycken i samma och en ordentlig Squadleader som går att spawna på. Där snackar man taktik när man inte kan spawna på vem som helst.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vet inte om BF4 är värt att sluta bojkotta EA för... vi får se.

Medlem

signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Securion:

Vet inte om BF4 är värt att sluta bojkotta EA för... vi får se.

Din förlust om spelet är bra antar jag.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Medlem

Jag tror det menas att commandern är ingen spelare på slagfältet utan en utöver.
Dvs att det blir 64 spelare på ett lag + Commander och inte som i bf2 med 63 + spelande commander


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror det menas att commandern är ingen spelare på slagfältet utan en utöver.
Dvs att det blir 64 spelare på ett lag + Commander och inte som i bf2 med 63 + spelande commander

Jag förväntar mig att det är på det viset. Commander i BF2 var en härlig roll men jag hatade verkligen att det var en spelare som låg och tryckte i en buske någonstans. Eller i vissa fall, någon tog Commander rollen och sprang runt som en simpel soldat och sket i att göra något överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Molotov:

Jag tror det menas att commandern är ingen spelare på slagfältet utan en utöver.
Dvs att det blir 64 spelare på ett lag + Commander och inte som i bf2 med 63 + spelande commander

Jag förväntar mig att det är på det viset. Commander i BF2 var en härlig roll men jag hatade verkligen att det var en spelare som låg och tryckte i en buske någonstans. Eller i vissa fall, någon tog Commander rollen och sprang runt som en simpel soldat och sket i att göra något överhuvudtaget.

Jag håller med. Det var väldigt svårt att spela rollen som Commander fullt ut samtidigt som man var i gröten, så det blev mycket snipande från lyftkranar o dyl.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Stackars noobs som aldrig får lära sig spela "commander".

Medlem

Jag hade velat ha 8-mannagrupper. Mest för att det är en bra storlek på en grupp, och det går jämnt ut på 64 man, men självklart mindre grupper ska få finnas. Är väl inte alltid man hittar 7 st polare att lira med, men som gruppchef får man ju lite att spela med. Missade om de annonserade att det var 64vs64 eller 32vs32 dock. I vilket fall så är ju båda talen delbara på 8.
Jag vill ha en vapenförteckning!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Jadu.. det enda tråkiga är ju att commandern sitter på en Ipad. Jag antar att man sedan måste köpa denna app och tillägg i appen.

Ni får se!

I Battlefield 2 är ju commandern med ingame iaf.

Medlem

Ett steg åt rätt riktning. Men fortfarande inte helt framme. Vad händer med squad spawnen? Spawnar man på alla igen eller har dom återinsatt squad leader funktionaliteten?


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Stackars noobs som aldrig får lära sig spela "commander".

Äh, det kommer naturligt
Delvis så håller jag med att folk ska få träna men det är lite drygt när folk knappt förstår hur man spelar det

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Stackars noobs som aldrig får lära sig spela "commander".

Äh, det kommer naturligt
Delvis så håller jag med att folk ska få träna men det är lite drygt när folk knappt förstår hur man spelar det

Att spela som en effektiv commander har aldrig varit raketforskning


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Stackars noobs som aldrig får lära sig spela "commander".

Äh, det kommer naturligt
Delvis så håller jag med att folk ska få träna men det är lite drygt när folk knappt förstår hur man spelar det

Att spela som en effektiv commander har aldrig varit raketforskning

Jag vet, men jag har sett commanders som har varit förskräckliga och sen finns det även de som afkar

Medlem

Tycker inte att Commandern ska vara med in game och strida.
På vår gamla clanserver så var commander ett heltids jobb.
För i dag spelas det annorlunda mot BF2 tiden. Jag var admin på vår hyrserver och det tog ca 65-75 % av min speltid. Inte alltid så kul.
Mycket extra jobb i dag då publikträsket ofta saknar teamplay och mycket fusk


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Var det inte bara två år sedan BF3 släpptes, behövs verkligen detta?
Känns som mjölkningen EA gjorde med C&C efter Tiberium Wars kom ut.

Anyway, Battlefront tar alla mina pengar, har inget behov för en ny Battlefield, inte än iaf

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Busko:

Också värt att säga Commander är egen game mode med egen progression samt att de kommer ges mer options för server setings but no full mod tool.

Vad har jag missat här? Kan man inte gå in på en vanlig server och välja att köra som commander ifall man har lust med det? Måste man byta gamemode bara för att köra commander?

Hoppas verkligen inte att dom gjort det så osmidigt, det gamla systemet fungerade bra

Yeh, så länge de har vote kick på commandern så är det bra.

Stackars noobs som aldrig får lära sig spela "commander".

Äh, det kommer naturligt
Delvis så håller jag med att folk ska få träna men det är lite drygt när folk knappt förstår hur man spelar det

Att spela som en effektiv commander har aldrig varit raketforskning

Jag vet, men jag har sett commanders som har varit förskräckliga och sen finns det även de som afkar

Mjo, samma här...och det förskräckliga var att man ALDRIG lyckades få igenom en votekick mot commandern, oavsett hur afk/dåliga/shit/drägg/l2p dom var :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

en sak jag är intresserad utav veta är att dom sa dom lyssnat på esport,(ja jag vet 32 vs 32 är inte gjort för esport/competetive) utan 4v4(5v5) i nästa då frågan är då kommer dom göra något åt detta?

För säger man en sak så ska man ju hålla den, jag hoppas dom tittar på cs:go, dom ska verkligen ej kopiera go,utan jag menar mer titta på lagen tänken, intervjua nip skicka en att ta en intervjue följa ett topplag.

Och sedan även lyssna på dom som utför bf3 i esport sammanhang, och sen lägga in egna saker som gör det unikt och så det inte blir en kopia av cs för då finns inte syftet att lira det ist för cs:go.

jag håller tummarna iaf, just nu är valve det företaget som står mig närmst hjärtat för dom är det företaget som är ljusår före alla andra att fatta hur esport fungerar, med tanke på dom har icefrog, och gabe Newell.

när högsta hönset i ett stort företag är inbiten och fattar hur mycket pengar där är att ta att tjäna in på esport precis som ge. gemfört köra greedy way, titta bara på compendiumet,pendants. och att dom bygger upp en Community istället för bara slänga pengar in i den ändast som ex lol gör.

kolla bara hur många proffs matcher/turneringar där är i dota per vecka.

som är independent det är löjligt gemfört med andra spel

och nej säger inte LoL är dåligt, alla har sin smak säger bara valve gör rätt sätt dom hjälper communityn, dom pumpar inte bara in pengar så när lol slutar slänga in pengar dör turneringarna nästan helt

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Molotov:

Jag tror det menas att commandern är ingen spelare på slagfältet utan en utöver.
Dvs att det blir 64 spelare på ett lag + Commander och inte som i bf2 med 63 + spelande commander

Jag förväntar mig att det är på det viset. Commander i BF2 var en härlig roll men jag hatade verkligen att det var en spelare som låg och tryckte i en buske någonstans. Eller i vissa fall, någon tog Commander rollen och sprang runt som en simpel soldat och sket i att göra något överhuvudtaget.

I BF2 så var man ju Commander och Engineer. Så att man kunde laga UAV och Artilleriet. Inte speciellt onödigt! Nu väntar jag bara på att regenerande hälsa skall försvinna så medics och egineers får tillbaka sin rättmätiga roll i spelet.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar