EA:s Peter Moore gillar begagnathandeln

Robot
EA:s Peter Moore gillar begagnathandeln

Electronic Arts står inte allt högst i kurs hos läsarna på FZ, men kanske kan vinden vända nu?

#microsoft, #sony, #electronic-arts


Medlem
EA:s Peter Moore gillar begagnathandeln

Fint PR trick.

Medlem

Yeah right...

Medlem

Han ser ju inte alls slimig ut. "Älskling, idag stannar vi i sängen hela dagen. Jag ska bara ut en sväng och stoppa nålar i barnmat och testa min nya saringas på dagis".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Känns som även den här bilden kan bli en fin meme


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

"Vi lever inte på marknaden för begagnade spel, vi äter upp era pengar på DLC paket ni måste köpa istället."

Medlem

Förlåt för du fråga men vad menar ni när ni säger meme =)?Bara så jag hänger med er hehe.

Medlem

EA och deras online pass som motverkar beg handeln...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av slarron:

Förlåt för du fråga men vad menar ni när ni säger meme =)?Bara så jag hänger med er hehe.

http://imgflip.com/memegenerator


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av slarron:

Förlåt för du fråga men vad menar ni när ni säger meme =)?Bara så jag hänger med er hehe.

det här är tex ett meme http://i.imgflip.com/1x1se.jpg


signatur

God is dead

Medlem

För lite, för sent

Skribent
Skrivet av marcus8958:

EA och deras online pass som motverkar beg handeln...

Som de tagit bort, eftersom det inte gagnade någon.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Jag tror att Moore undrar hur ms mår för han jobbar ju inte där any moore.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oväntat med spydd galla bland kommentarerna...

Medlem

Det är helt rätt att ha en beg handel men då måste de som hanterar detta få sin del av kakan.
Som affärer gör i dag är inte ok enligt mig de ska ha max 5% av säljpriset. Visst ska det finnas en reg avgift som gör att det funkar på spelarens konto, för väldigt lite i dag är ju gratis.

Ett globalt beg pris som inkluderar hanteringen vore önskvärt enligt mig. Men MS förslag är för högt. Så en hundra lapp vore lagom för ett beg spel oavsett ålder.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Snygg bild...Ser ut som en annons på en dejtingsida lol.

Medlem

"Your money is my money"

Medlem

En gnutta i mig förstår Microsoft, de har varit drabbade av piratkopieringen i flera år, något som knappt drabbat Sony. Men de tar till helt fel medel för att lösa problemet. Hade de skippat online verifiering, låsning av begagnade spel så hade de kanske varit 50 / 50 i starten. Konsolen hade ialf hamnat i fler hem och det är bara då pengarna börjar rulla in. Xbox 360 stal showen när det släppte sin konsol tidigare än Sony släppte PS3 men nu har rollerna ändrats.

Medlem

Haha sicken skön bild, han ser ut som en riktig schtekare! Bra initiativ av EA den här gången, men upp till bevis, ni har snackat bullshit många gånger förut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu har både Activision och EA ett ansikte var som alla i hela spelindustrin vill ge en rak höger...

Tja, visst är det väl bra att de tycker om begagnade spel men det krävs lite mer, och lite oftare, och inte med så stora mellanrum för att övertyga oss att ni menar något bra...

Medlem

När EA gör något bra så är det ett PR trick.

När EA gör något "dåligt" så nerdragear halva jordklotet.

Tänk om folk någonsin kunde varit nöjda.

Medlem

Om ni nu hatar EA så fruktansvärt mycket köp då inte deras spel..? Till skillnad från er väljer jag att stödja vad jag gillar och inte gillar med mina pengar. Testa det nästa gång småkillar med gråten i ögat Att ni grinar 24/7 gör inte världen till en bättre plats direkt.

Sen en sista sak när man läser om era personangrepp på andra baserat på deras utseende får det inte er att se mindre patetiska ut än vad ni redan är... Men för vissa av er kanske det är ett sätt att bearbeta era egna brister, vad vet jag? =D

Medlem
Skrivet av Morlizer:

En gnutta i mig förstår Microsoft, de har varit drabbade av piratkopieringen i flera år, något som knappt drabbat Sony. Men de tar till helt fel medel för att lösa problemet. Hade de skippat online verifiering, låsning av begagnade spel så hade de kanske varit 50 / 50 i starten. Konsolen hade ialf hamnat i fler hem och det är bara då pengarna börjar rulla in. Xbox 360 stal showen när det släppte sin konsol tidigare än Sony släppte PS3 men nu har rollerna ändrats.

Låsning av begagnade spel bestäms av utgivarna, det kommer vara en liknade process för Ps4, men Sony var nog smarta att inte ge ut all information.

Men Online låsningen är det nog det dom drar ner MS till botten, men det är nästan i stort sett att det var enkelt att chippa/flash 360 och tanka spel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

EA och deras online pass som motverkar beg handeln...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130530/ea-slopar-online-p...

Medlem
Skrivet av Danne27:

Om ni nu hatar EA så fruktansvärt mycket köp då inte deras spel..? Till skillnad från er väljer jag att stödja vad jag gillar och inte gillar med mina pengar. Testa det nästa gång småkillar med gråten i ögat Att ni grinar 24/7 gör inte världen till en bättre plats direkt.

Sen en sista sak när man läser om era personangrepp på andra baserat på deras utseende får det inte er att se mindre patetiska ut än vad ni redan är... Men för vissa av er kanske det är ett sätt att bearbeta era egna brister, vad vet jag? =D

Folk kanske vill spela tex SimCity V och sett fram emot det, de hatar knappast spelserien i sej men EA. De vill ha ett spel i den serie de alltid älskat utan att EA sabbar det. De vill inte behöva skippa nåt, hur jävla trög får man vara....doh

Medlem
Skrivet av SummerRain:
Skrivet av Danne27:

Om ni nu hatar EA så fruktansvärt mycket köp då inte deras spel..? Till skillnad från er väljer jag att stödja vad jag gillar och inte gillar med mina pengar. Testa det nästa gång småkillar med gråten i ögat Att ni grinar 24/7 gör inte världen till en bättre plats direkt.

Sen en sista sak när man läser om era personangrepp på andra baserat på deras utseende får det inte er att se mindre patetiska ut än vad ni redan är... Men för vissa av er kanske det är ett sätt att bearbeta era egna brister, vad vet jag? =D

Folk kanske vill spela tex SimCity V och sett fram emot det, de hatar knappast spelserien i sej men EA. De vill ha ett spel i den serie de alltid älskat utan att EA sabbar det. De vill inte behöva skippa nåt, hur jävla trög får man vara....doh

Släng dina pengar på dem då förstår de nog att du inte gillar vad de gör!

1
Skriv svar