Metal Gear Solid V är inte prioriterat till PC

Robot
Metal Gear Solid V är inte prioriterat till PC

Hideo Kojima stänger dock inte dörren inför ett framtida släpp.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Metal Gear Solid V är inte prioriterat till PC

Väntat.

Fan också jag vill spela detta spel med mus och tangentbord :S

Lär ju komma till PC men frågan är ju hur länge det kommer att dröja...

Medlem

mmmm the tasty comments of the whining pc players is coming ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Man får se det som en liten vinst om det skulle komma således.
Men ska inte räkna med att det kommer eller ens ha förväntningar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent

Känns som jag kommer dela upp spelande mer efter november. PC har fortfarande fruktansvärt mycket annat roligt, så det är inte direkt någon förlust. Kommer inte dö av att behöva byta stol för att få spela Metal Gear Solid 5

(Bara för det kommer jag väl snava på något och dö.)


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Ska det inte vara relativt simpelt att släppa en PC-variant nu när det görs på XO och PS4? Tänkte på x86 arkitekturen!

Men nu har jag ingen erfarenhet av detta, bara vad jag själv snappat upp.

Medlem

jag förstår helt och hållet valet, MGS är konsol spel i grund och botten, och bättre dom fokuserar det där än gör ett bra pc spel och halvdan konsol(ja konsolspel som blir för prioriterade på pc kan också bli skit på konsol)

Dålig ui för svårt för noobsen eller tom duktiga konsol spelarna list goes on

dock hade det varit kul om konsol spelarna hade fått uppleva vad vi fått när pc utvecklarna gått in i konsol marknaden och verkligen misshandlat pc titlarna och gjort en skitkass pc portning ist för prioritera pc sedan gör en okej konsol variant.

Så kojima gör helt rätt i detta oavsett hur mycket jag än skulle hellre sitta bakom mus och tangenbord bakom third person shooter hellre än kontroll så ja bra gjort!

Medlem

Någon som förväntade sig för en sekund att det ens skulle komma till pc än mindre vara prioriterat? Veckans "no shit?"-nyhet. Om något är det väl intressant att dom ens halvfunderat på det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ska väl inte vara så svårt att porta till PCn när dom kör x86, det behöver knappt prioriteras så jävla mycket.

Medlem

ska ändå köpa en ps4 så

Medlem
Skrivet av shaboo:

Ska väl inte vara så svårt att porta till PCn när dom kör x86, det behöver knappt prioriteras så jävla mycket.

Handlar om bra mycket mer än det. Såklart. QA och anpassning för olika typer av datorer osv. Total overhaul av kontrollerna. Kontraktpyssel. Microsoft kanske vill att dom bara
skall släppa till xbox till exempel. Sen säljer ett vanligt spel som släpps till sonys och microsofts konsoll samt pcn generellt kanske 8% av total försäljning på pcn. Förutom att MGS inte har något pc följe över huvud taget.

Så är väl inte så att allt kommer vara på pc nu fö att det är x86


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Någon som förväntade sig för en sekund att det ens skulle komma till pc än mindre vara prioriterat? Veckans "no shit?"-nyhet. Om något är det väl intressant att dom ens halvfunderat på det.

Ja det är väl lite den vibben. Iofs kom ju Dark Souls, men dock inte t ex Red Dead Redemption som jag verkligen hade velat se!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Preed:

Någon som förväntade sig för en sekund att det ens skulle komma till pc än mindre vara prioriterat? Veckans "no shit?"-nyhet. Om något är det väl intressant att dom ens halvfunderat på det.

Ja det är väl lite den vibben. Iofs kom ju Dark Souls, men dock inte t ex Red Dead Redemption som jag verkligen hade velat se!

Jo men det har ju ändå släppts typ 12 MGS spel utan att jag tror att ett endaste ett finns till PC.

EDIT: Kollade upp det bara på skoj. Det finns 27 "Metal Gear"-spel. Varav 0 av dom är till någon sorts dator då inklusive commodore osv


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Preed:

Någon som förväntade sig för en sekund att det ens skulle komma till pc än mindre vara prioriterat? Veckans "no shit?"-nyhet. Om något är det väl intressant att dom ens halvfunderat på det.

Ja det är väl lite den vibben. Iofs kom ju Dark Souls, men dock inte t ex Red Dead Redemption som jag verkligen hade velat se!

Jo men det har ju ändå släppts typ 12 MGS spel utan att jag tror att ett endaste ett finns till PC.

EDIT: Kollade upp det bara på skoj. Det finns 27 "Metal Gear"-spel. Varav 0 av dom är till någon sorts dator då inklusive commodore osv

Metal Gear Solid 1 och 2 släpptes på PC

Medlem

Man kan spela med mus och tangentbord på konsol!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Preed:

Någon som förväntade sig för en sekund att det ens skulle komma till pc än mindre vara prioriterat? Veckans "no shit?"-nyhet. Om något är det väl intressant att dom ens halvfunderat på det.

Ja det är väl lite den vibben. Iofs kom ju Dark Souls, men dock inte t ex Red Dead Redemption som jag verkligen hade velat se!

Jo men det har ju ändå släppts typ 12 MGS spel utan att jag tror att ett endaste ett finns till PC.

EDIT: Kollade upp det bara på skoj. Det finns 27 "Metal Gear"-spel. Varav 0 av dom är till någon sorts dator då inklusive commodore osv

Metal Gear Solid 1 och 2 släpptes på PC

Oh ok Fail on me then


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jävla svin.


signatur

Meep!

Medlem

Jag har fortfarande inte riktigt förstå om MGS V kommer att komma till ps4 eller inte

Medlem

Blir man förvånad? Japan har vad jag kan minnas aldrig släppt ett bra spel på PC. Man får alltid värdelösa portar av typen ctrl+c ctrl+v från det landet.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Jag har fortfarande inte riktigt förstå om MGS V kommer att komma till ps4 eller inte

Det kommer till PS4.


signatur

Welcome to the Manglerdome

k3m
Medlem

PC blir bara en bättre spelmaskin hela tiden, vilket jag gillar

Medlem

Oh PC-port? Oh thank you great master..

Eller så står jag över. tack..

Medlem

Spelade ettan på ps1
Spelade tvåan på ps2
Spelade trean på ps2
Spelade fyran på ps3

Kommer spela femman på ps4

Medlem

Tråkigt. Och lite konstigt.
Men jag kommer då istället att njuta av det på en PS4 istället.

1
Skriv svar