The Hobbit: The Desolation of Smaug Teaser

Medlem
The Hobbit: The Desolation of Smaug Teaser

Som det stora J.R.R. Tolkien-fan jag är, så tänkte jag bjussa på den nya filmens teaser. Mums.

#blogg

The Hobbit: The Desolation of Smaug Teaser

Hell yeah


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar verkligen inte att de har så mycket cgi. Orcherna i första Bilbo filmen stämmer inte, nånting som fattas. Sagan om ringen var mycket trevligare på den punkten. Här likaså, när alverna springer i träden så ser man tydligt att de är datagjorda. Samt Legolas, dels när han glider in i bild som ni kan se på denna bild här: http://www.ladda-upp.se/bilder/xqxofxiovsah/

Ni kan se hur plastig han ser ut och fake, speciellt de två första bilderna. Nej, jag tycker Peter Jackson går alldeles för mycket på cgi. Tyvärr måste jag säga.

Inaktiv
Skrivet av AblacK:

Jag gillar verkligen inte att de har så mycket cgi. Orcherna i första Bilbo filmen stämmer inte, nånting som fattas. Sagan om ringen var mycket trevligare på den punkten. Här likaså, när alverna springer i träden så ser man tydligt att de är datagjorda. Samt Legolas, dels när han glider in i bild som ni kan se på denna bild här: http://www.ladda-upp.se/bilder/xqxofxiovsah/

Ni kan se hur plastig han ser ut och fake, speciellt de två första bilderna. Nej, jag tycker Peter Jackson går alldeles för mycket på cgi. Tyvärr måste jag säga.

Jo jag håller med dig. Man ser klart och tydligt att de är datagjorda. Kanske är lättare och billigare att göra det på datorn?

Medlem

Håller med. Det är en helt annan ton i de här filmerna (och i boken, ska tilläggas då de skrevs till Tolkiens barn), men det har Jackson också sagt. Respekterar dock hans val, är övertygad om att det blir en bra trilogi, men allvaret i den första trilogin var helt enastående. Hela den första ensemblen med Viggo i spetsen var som gjutna för sina roller.

Medlem

Jag tror inte det har att göra med att det kostar mer pengar, tror Peter Jackson hade alla resurser som behövdes för att anställa stuntmän osv. Då är det mer troligt att han gjorde ett medvetet val, och jag håller med att tonen är helt annorlunda i Bilbo boken. Mer saga över det hela, jag har också förtroende för Peter, men på en punkt har han gjort fel och det är just det jag påpekade i mitt förra inlägg.

1
Skriv svar