Dead Rising 3 ska tilltala Call of Duty-publiken

Robot
Dead Rising 3 ska tilltala Call of Duty-publiken

Capcom vill med en ny stil locka ny publik. Och tidspressen som präglat tidigare Dead Rising har skrotas helt.

#dead-rising-3, #capcom


Medlem
Dead Rising 3 ska tilltala Call of Duty-publiken

Hatar alla spel med tidspress...
Så det är bra.

Men att det är Xbox 1 only gör så att spelet kan fara fritt åt helvete.

Tycker det ser 5 gånger roligare ut en Dead rising 1 & 2 och jag gillar inte ens CoD längre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Gör ett nytt t IP eller en spin-off. Varför envisas utvecklarna med att ändra kärnfunktioner på etablerade serier?

Makes me a sad panda....


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Varför döpa det till Dead Rising när det inte är i närheten av att vara ett Dead Rising spel?
Tycker det är synd att dom inte fortsatte på samma bana.
Dead Rising 3 ser riktigt tråkigt ut i jämförelse med dom tidigare Dead Rising spelen.

I grund o botten ÄR det väll samma spel. Horder av zombies /använd allt som vapen/ bygg ihop alla möjliga vapen.

Men lite mer öppet nu och ingen tidspress, lite mörkare och inga fjantiga kläder


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tidspressen, like it or not, var ju ändå vad som definierade Dead Rising, så jag är lite negativ mot att dom tog bort det.

Medlem

Men för fan, visst, bra att ta bort tidspressen. Men jag vill kunna åka runt på en trehjuling i balettkläder och döda zombies.

Medlem

Ser otroligt B ut det spelet.

Medlem

Det hade varit skönt att slippa tidspressen, det kan ärligt talat inte finnas några andra än japaner som tycker det är kul med stress.

Den mörkare och råare känslan är även den välkommen.

Nu skall det bara släppas till en spelkonsol också...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nu skall det bara släppas till en spelkonsol också...

aaaahaha, I see what you did there

Medlem

Hur fan kan ni tycka att det är bra ? Det fanns ju faktiskt alltid sandboxmode om man hellre ville ha weakling-mode


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jaha, och där åkte ett till spel till casual gruppen uppbyggt av CoD-rageande 12åringar.

Men sen oandra sidan så är det förståeligt, dåliga spel till en dålig mediastation.

Medlem

Visserligen bara testat demot på första DR men även det lilla jag spelade var tillräckligt för att se att spelet har en viss typ av humor något som verkar vara helt borta i det här spelet. Nu ser det ut som vilket Zombie spel som helst och borta är vad som gjorde DR unikt. Kanske hade blivit ett köp om det kommit till ett format jag äger, kommer knappast köpa en XO för detta spelet.

Medlem

kan ni tänka er själva, vifta med armarna när ni blir fångad av en zombie?

Hur är det bättre eller roligare? för att inte tala om hur löjligt det kommer att se ut.

Medlem

"Om en zombie lyckas fånga dig ska du kunna vifta med armarna för att komma loss."

Det är ju precis vad jag vill ha ut av min gaming. Sitta och skrika och vifta med armarna som en galning tills grannarna ringer polisen och får mig inspärrad på psyket.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

kan ni tänka er själva, vifta med arma när ni blir fångad av en zombie?

Hur är det bättre eller roligare? för att inte tala om hur löjligt det kommer att se ut.

Sen finns det ju en viss risk att ölen/läsken far all världens väg


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Damn, skiter fullständigt i Xbox One med undantag från Dead Rising 3 som såg mäktigt imponerande ut på E3 vilket förvånade mig då jag inte var särskilt förtjust i 1an och 2an.

Oh well, när Xbone floppar och bara sålt 3 konsoler på ett halvår så kanske dom bestämmer sig för att porta


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Damn, skiter fullständigt i Xbox One med undantag från Dead Rising 3 som såg mäktigt imponerande ut på E3 vilket förvånade mig då jag inte var särskilt förtjust i 1an och 2an.

Oh well, när Xbone floppar och bara sålt 3 konsoler på ett halvår så kanske dom bestämmer sig för att porta

Tror det är så de som gillade 1 och 2 gillar inte 3 och tvärtom


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av luftman:

Tidspressen, like it or not, var ju ändå vad som definierade Dead Rising, så jag är lite negativ mot att dom tog bort det.

Nämndes i en intervju av IGN att det finna en svårighetsgrad som lägger till tidspress. Om jag inte minns fel.

Medlem

Släng in Captain Price så blir det bra.

Medlem

tidspressen i tidigare spelen tyckte jag var dåligt, men dem hade lätt kunnat göra det till ett eget game mode där du ska springa mot klockan easy/medium/hard. Nice för speedrunners också.

Inaktiv

State of Decay confirmed for Steam release, date still unclear, “We’re currently working on a PC version for release on Steam. Fortunately it’s been in development alongside the Xbox 360 version since Day 1, so we just need to integrate with the Steam platform and add native support for keyboard and mouse control

1
Skriv svar