Kojima: "Metal Gear Solid V kommer se bättre ut än trailern"

Robot
Kojima: "Metal Gear Solid V kommer se bättre ut än trailern"

Hideo Kojima lovar att nextgen-versionerna av The Phantom Pain kommer bli mer imponerande än trailern.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #microsoft


Medlem
Kojima: "Metal Gear Solid V kommer se bättre ut än trailern"

"och sedan får vi se hur mycket vi kan trimma till nextgen-konsolerna"

"– När vi väl går in i utvecklingen för nextgen kommer vi definitivt sträva efter något som är bättre än det vi visade."

Vad är det han egentligen vill säga tro?

Medlem

Skitsnack att det vi såg var på current gen.

Medlem

Tror inte han menar att det kördes på Ps3/360, utan att det var inställt på 30 fps med relativt lågupplösta texturer och kort draw distance bl.a., men renderades ändå snyggt i Fox Engine på PC

Medlem

Man kan enkelt i min mening se om det är "next gen" genom att kolla linjer i spelet dvs hur mkt AA de har, PS3/360 har jäkligt risig AA för att hålla FPS uppe.

Medlem

Hoppas han menar det han säger.. med tanke på att det där såg ut som något på PS3.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Lite Off-topic, men någon som vet om sony har sagt ifall Ps4:an kommer vara bakåtkompatibel eller inte?


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem
Skrivet av Limp:

Lite Off-topic, men någon som vet om sony har sagt ifall Ps4:an kommer vara bakåtkompatibel eller inte?

Det kommer inte vara bakåtkompatibelt men tror jag läste något om att man ska kunna lira vissa gamla spel genom cloud

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Limp:

Lite Off-topic, men någon som vet om sony har sagt ifall Ps4:an kommer vara bakåtkompatibel eller inte?

Det kommer inte vara bakåtkompatibelt men tror jag läste något om att man ska kunna lira vissa gamla spel genom cloud

Ah fy vad synd, kanske man behöver köpa en billig Ps3 i framtiden för att köra spel som The last of us


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

1
Skriv svar