"En dag kanske vi återvänder till Metroid Prime"

Robot
"En dag kanske vi återvänder till Metroid Prime"

Retro Studios har fokus på Donkey Kong men utesluter inte att återvända till Samus Aran.

#retro-studios, #donkey-kong-country-tropical-freeze, #donkey-kong-country-returns-3d


Medlem
"En dag kanske vi återvänder till Metroid Prime"

Snälla. Innan Other M 2.

Medlem

Mmm, jag gillar Retro Studios. Det gjorde ett super jobb med Donkey Kong Country Returns, och andra får tycka vad de vill men jag gillade Metroid spelen också.

Så jag hoppas att de verkligen återkommer till Metroid serien. Remakes är ju ganska hett just nu, så nes/snes versioner kanske?
Hoppas bara att det inte blir överflöd av remakes. Allt behöver inte remakes och det finns ju alltid en chans att de floppar om de inte får rätt känsla i spelet.

Medlem

Damn, jag som trodde dom hade ett Metroid-spel på gång. Men Prime kan dom väl inte återvända till? Det var ju en trilogi som officiellt är avslutad...

Medlem

Kommer Nintendo att finnas på plats på gamescom eller vad det nu heter? Spelmässan i Tyskland.

Medlem

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Medlem
Skrivet av luftman:

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Det gör de ju. Eller tre stycken. Wind Waker HD, A Link Between Worlds och ett nytt Zelda till Wii U som kommer någon gång framöver. 2015 kanske.

Medlem

Jag bryr mig inte om det är ett Prime spel eller inte, jag vill bara att Metroid ska få lite mer kärlek av Nintendo, känns som dom skyfflar bort denna fantastiska spelserie i hörnet hela tiden. När det väl kommer något nytt spel så är det alltid en annan studio som gör dom, nu var ju iofs Prime spelen grymma, men ändå. Inte kört Other M än. Zelda och särskilt Mario har blivit väldigt utjötade nu känns det som.

Jag skulle gärna se en riktig remake på Super Metroid, helst i förstaperson. Föreställer mig att stå öga mot öga med Kraid eller Mother Brain och håret reser sig på armarna.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av luftman:

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Det gör de ju. Eller tre stycken. Wind Waker HD, A Link Between Worlds och ett nytt Zelda till Wii U som kommer någon gång framöver. 2015 kanske.

Han menar att Retro ska göra ett Zelda-spel.

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av luftman:

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Det gör de ju. Eller tre stycken. Wind Waker HD, A Link Between Worlds och ett nytt Zelda till Wii U som kommer någon gång framöver. 2015 kanske.

Han menar att Retro ska göra ett Zelda-spel.

Exakt.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av luftman:

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Det gör de ju. Eller tre stycken. Wind Waker HD, A Link Between Worlds och ett nytt Zelda till Wii U som kommer någon gång framöver. 2015 kanske.

Han menar att Retro ska göra ett Zelda-spel.

Exakt.

Ah. Höhö.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av luftman:

Skulle vilja att dom gjorde ett Zelda spel.

Det gör de ju. Eller tre stycken. Wind Waker HD, A Link Between Worlds och ett nytt Zelda till Wii U som kommer någon gång framöver. 2015 kanske.

Han menar att Retro ska göra ett Zelda-spel.

Exakt.

Vet varför jag tänkte att det var Nintendo du menade. Jag nämnde dem i kommentaren precis ovanför.

Medlem

Då vill jag önska Retro lycka till med att göra ett vettigt DKC 4 istället. Var är Kremlings!?!?! Någon som vet om de tillhör Rare?

Medlem

Och jag som verkligen hoppades på ett Star Fox från dem. Oh well. Bara att acceptera att det dröjer innan det kommer ett bra Star Fox igen, om det någonsin kommer.

Men deras Donkey Kong spel var riktigt bra, så ser fram emot deras nästa spel.

Medlem
Skrivet av rockylin:

Och jag som verkligen hoppades på ett Star Fox från dem. Oh well. Bara att acceptera att det dröjer innan det kommer ett bra Star Fox igen, om det någonsin kommer.

Men deras Donkey Kong spel var riktigt bra, så ser fram emot deras nästa spel.

Tänk dig istället detta, nu när Nintendo är så på god hand med Platinum Games... Ett Star Fox som är utvecklat utav dem är mina drömmars spel!

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av rockylin:

Och jag som verkligen hoppades på ett Star Fox från dem. Oh well. Bara att acceptera att det dröjer innan det kommer ett bra Star Fox igen, om det någonsin kommer.

Men deras Donkey Kong spel var riktigt bra, så ser fram emot deras nästa spel.

Tänk dig istället detta, nu när Nintendo är så på god hand med Platinum Games... Ett Star Fox som är utvecklat utav dem är mina drömmars spel!

Nu gjorde du mig löjligt glad och hoppfull. Blev precis mitt drömspel också.

1
Skriv svar