Xbox One fungerar inte i alla länder

Medlem

Så de tänkte att Kina och Indien (halva världens befolkning), och Japan och Sydkorea inte var viktiga helt enkelt? Logiken!!

Medlem

Det var ju tråkigt för dom. Tänker i alla fall skaffa en ONE.

Medlem

Jag var faktiskt sugen på One tills nu. Men samtidigt vill jag ha Quantum Break och Titan Fall! Gah...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Detta måste ju vara VÄLDIGT goda nyheter för alla oss som tänker skaffa PS4 istället.

För med tanke på alla fails så borde PS4 sälja bättre över hela världen = fler som köper PS4-spel = utvecklare tjänar mer på PS4-spel = PS4 blir "lead platform" för dom flesta utvecklarna vilket förhoppningsvis innebär att spel utvecklas för PS4:ans grafiska kapacitet och skalas sedan ner för att anpassas till Fail-boxen.

Medlem

Vilka länder kommer PS4 säljas i initialt?

Jag vet att PS4 är regionsfri men det gör väldigt stor skillnad i alla fall om konsolen inte officiellt finns till salu i butiker i landet. Finns det någon information på detta? Hade ökat Sonys försäljning rejält om det endast finns Sonys konsol att köpa i butikerna i de länder där Microsoft inte finns.

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

Detta måste ju vara VÄLDIGT goda nyheter för alla oss som tänker skaffa PS4 istället.

För med tanke på alla fails så borde PS4 sälja bättre över hela världen = fler som köper PS4-spel = utvecklare tjänar mer på PS4-spel = PS4 blir "lead platform" för dom flesta utvecklarna vilket förhoppningsvis innebär att spel utvecklas för PS4:ans grafiska kapacitet och skalas sedan ner för att anpassas till Fail-boxen.

Och sedan skalas upp för att passa PC...aoooooo :D:D:D

Skrivet av Gameboy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På den positiva sidan kan vi ju glädjas åt att vi slipper fuskande Polacker...

Polen är ett av de länder som har starkast ekonomiskt utveckling i Europa just nu, The Witcher är gjort av polacker och du är en total idiot.

Vad taskig du är :'( Polacker fuskar väll även om en utvecklare lyckades klämma fram ett bra spel, eller har bra ekonomisk utveckling.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Rent logiskt är det riktigt bortkastade pengar att slänga ut på en Xbox när Playstation är så mycket bättre på alla punkter, eller hur?

PS4 är inte lika bra på hålla koll på dig.

Skrivet av Sneo:

Så de tänkte att Kina och Indien (halva världens befolkning), och Japan och Sydkorea inte var viktiga helt enkelt? Logiken!!

Japan är väl dominerat av Nintendo och följt av Sony. Är väl mest i US och EU där Microsoft är som starkast.
Så det är väl ganska logiskt att dom satsar på marknader där dom har stora andelar av innan dom satsar på regioner som är lite svårare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av ptute:

Och microsoft hoppas på att sälja en miljard xboxone?

Nej, premissen var att det utav next-gen konsolerna (wii u, ps4, xbox one) skulle säljas 1 miljard. Det där uttalandet har missuppfattats.

Medlem

Jag ser inte problemet.
Själv bor jag i Sverige och har en bra internetuppkoppling. Xbox One it is

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

Detta måste ju vara VÄLDIGT goda nyheter för alla oss som tänker skaffa PS4 istället.

För med tanke på alla fails så borde PS4 sälja bättre över hela världen = fler som köper PS4-spel = utvecklare tjänar mer på PS4-spel = PS4 blir "lead platform" för dom flesta utvecklarna vilket förhoppningsvis innebär att spel utvecklas för PS4:ans grafiska kapacitet och skalas sedan ner för att anpassas till Fail-boxen.

Det vore ju ett rejält ombyte med tanke på hur det sett ut under nuvarande konsoller då PS3'an verkligen fått sloppy seconds

Medlem

"Were always looking to expand the amount of supported regions" - MS support.

Vad sägs om att inte blockera länderna från början då ditt jävla...
Ja alltså det finns inte nog hemska ord att sätta på det jag vill säga just nu, hade jag stått öga mot öga hade jag slagit sönder bröstkorgen på han med en hammare och slitit ut hans organ med tänderna!

Medlem

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att anledningarna för detta är röststyrning och cloud-computing.

Röststyrningen kommer antagligen vara på varje lands eget språk. Cloud-computing kräver att det finns servrar som är tillräckligt nära för att det inte ska bli för stor delay.

Två dumma idéer som gör att Microsoft gjort bort sig ordentligt. Deras Win8, Win Phone och nu Xbox One. Bara crap. Hoppas företaget vänder om snart för jag tror de är på väg mot en avgrund.

Medlem

Microsoft skjuter sig själv i foten om och om igen när dom förstör eller ändrar något som redan fungerade perfekt, Först förstör dom Windows8 genom att göra det till ett tablet baserat operativsystem, Jag använder Windows8 men jag har moddat sönder operativtystemet så man ska orka använda det.. Och nu gör dom XboX till ett regions baserat underhållnings system där man knappt äger spelen man köper och konsolen är så gott som oanvändbar om man inte har möjlighet att koppla upp sig till internet, Sedan om jag åker till fjällen till exempel, Då skulle inte jag kunna använda Detta XboX One om det skulle bli en regnig dag ute för att det antagligen inte finns internet i stugan..

Medlem

Asså dom måste ju verkligen försöka att göra den mest värdelösa "konsol" eller vad det nu kommer bli

http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw
Sjukt roligt klipp på deras reveal under två min. Verkar som den sammanfattar vad dom vill med Xbox one

Ja det blir ju bara roligare och roligare att se vilka idiotiska påhitt dom ska komma med härnäst!

Medlem

Problemet är att de skapat en produkt som bara kommer fungera fullt ut i hemlandet USA för ett bra tag framöver.
Utöver detta så har de inte tänkt igenom sin PR alls och låter chefen säga ogenomtänkta dumheter som ger dem en stor shitstorm istället för en liten begränsad om de som sagt hade valt orden lite bättre. Man säger inte till kunder att de kan köpa en 360 istället om de inte har internet man säger att det är tråkigt men att det är ett designval som har gjort pga bla bla bla men vi har en 360 som fungerar offline istället. Rätt stor skillnad imo.

Visst om de har tur så kanske de lyckas begränsa piratkopieringen ett tag men om piraterna bestämmer sig för att vara med i leken kan vad som helst hända (se ps3 som ex)

När det gäller bredbandspenetrationen så ökar den lite granna men fortfarande är det väldigt många länder som ännu inte större delen av befolkningen har fast bredband, till och med vissa delar av Usa har detta problemet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_b...

Skrivet av chipsb:

Medlem
Skrivet av Styx:

Jag ser inte problemet.
Själv bor jag i Sverige och har en bra internetuppkoppling. Xbox One it is

Hoppas du gillar singleplayer för om MS fortsätter såhär lär det inte finnas många att spela med/emot.

Om alla fakta som släppts om de två maskinerna hittills stämmer och håller i sig till release kan jag inte se något annat än ett fullständigt fiasko för MS.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sneo:

Så de tänkte att Kina och Indien (halva världens befolkning), och Japan och Sydkorea inte var viktiga helt enkelt? Logiken!!

konsoler är bannlysta i Kina sedan 2000. så oavsett om dom hade planerat att släppa där så hade det inte gått pga landets lagar. men det ser ut som att lagarna kanske ändras inom en snar framtid

""The government thought that was the best way to protect Chinese youth from wasting their minds on video games, after a parental outcry." The following year, online gaming exploded, and the market size hit $100 million. So the ban, Hanson says, "didn't stop the 'problem'."

"Sony released the PlayStation 2 in China in 2004 (after convincing the Japanese government that it wouldn't be used for missile guidance systems) but quickly withdrew the system after widespread piracy prevented the profit-generating game sales. Last November, Sony obtained a "Compulsory Certificate" to sell the PS3 in China through 2016, another hint that the anti-console policy may be weakening. Microsoft sells the Kinect in China, but mainly for use in scientific and medical research, not as a game controller."


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Om jag köper ett bra underhållnings spel, Då vill jag ha rättigheten att ta med den till en kompis och ha spelkvällar på min kompis konsol. Det är ju ändå JAG som ska spela på min kompis konsol.. Varför får man ens spela spelet på sin egna konsol? Tänk om en kompis hälsar på och spelar lite, Det är ju minst lika förskräckligt.. Eller???

Tror du har fått detta lite om bakfoten, det finns inget som hindrar dig från att spela dina spel på en kompis XboxOne sålänge du är inloggad, om något så blir det lättare då du inte ens behöver ha med skivan. Sedan kan vem som helst spela spelet på din egen konsol och dom behöver int ens vara inloggad. Det folk klagar på är att du inte kan låna ut det fysiska spelet till en kompis, då det isf blir låst till honom. Istället så får du dela ut ditt spelbibliotek och lägga till upp till 10 personer, som närsomhelst kan spela dina spel, fast bara en åt gången då, precis som nu.

Medlem
Skrivet av Margy:

Inte en dag utan nya dåliga nyheter om Xbox One! Man börjar ju nästan undra om Microsoft pysslar med någon sådan där underlig konstinstallation där saker sedan inte visar sig vara på riktigt?

Hur funkar det med regioner i Xbox One? Kommer det gå att beställa ett spel billigare från ett annat land och spela det här?

Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

regionsfri all over the world? kan man importera ett PS4 från USA? hmh..

Svarar med ett citat från en annan tråd:

Skrivet av Zane86:
Skrivet av Parzec:

Jag kanske har missat det men det fattas bara att PS4 blir regionsfri också, till skillnad från den regionslåsta Xb1.

Sony har varit bra på att göra sina konsoler regionsfria vilket gjort att man enkelt kan importera spel från andra regioner. Nyligen bekräftade man också att även spelen för PlayStation 4 kommer vara regionsfria vilket ju är mycket trevligt att höra.

En annan trevlig grej som man bekräftade var att man kommer kunna byta ut den interna hårddisken om man nu vill det.

Källa: http://feber.se/spel/art/274370/playstation_4_r_regionsfri/

Så det ser allt ut som om det inte kommer spela någon roll vart man köper sin konsoll eller sina spel.

Det kommer inte spela någon roll nej. Hoppas att det är switchade nätagg den här generationen för annars måste man köpa transformator till Amerikansk PS4 och det kostar 500-600 spänn något. Då är det inte längre lika värt att köpa från USA.

Det enda man får tänka på är att den inte är regionsfri för filmer så köper man PS4 från USA kommer man ej kunna spela upp svenska DVD eller BD filmer såvida BD filmerna inte är upplåsta redan på skivan.

Medlem

Jag har haft en Xbox 360 i ett par år, visserligen är dvd-driven paj, men blir att behålla den, och sedan köpa PS4, någon Xbox One blir det inte! Snacka om att inte vilja sälja sin produkt!

Inaktiv

Jag börjar undra lite vad Microsoft faktiskt håller på med, har de någon gång trott att dessa nyheter de kommit ut med nu på senare dagar faktiskt är något konsumenterna gillar?

Börjar undra lite faktiskt.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Naraccas:

Är det ens förenligt med den gemensamma marknaden inom EU att begränsa konsolen till vissa EU-länder men inte andra?

Och sen ser jag ingen anledning till att begränsa användningen till olika länder. Går det att koppla upp sig till Microsofts servrar från landet ser jag inte problemet? Dessutom kommer man säkerligen runt det lätt genom VPN.

Det är nog förenligt. En fri marknad för varor och tjänster betyder ju inte att man inte får välja vilka länder man vill erbjuda sina varor och tjänster på.

En fri marknad betyder snarare att man ej får begränsa handeln. Om Microsoft hade stått vid gränsen mellan Polen och Tyskland och stoppat alla Xbox One eller velat ha tull så hade det nog stridit mot vad EU bestämt.

Sedan är det ju fritt fram att köpa varan ändå, även om man ej kan använda den.

Att inte sälja är en sak och helt tillåtet. Däremot så går Microsoft ett steg länge och låter sin online-autentisering blockera alla konsoler som är importerade till andra EU-länder. I praktiken förhindrar de import till vissa länder. Tänk dig att Volvo skulle göra en bil som stänger av sig om man importerar den till Finland, då hade det varit ett helvetes liv i kommissionen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

De anstränger sig verkligen för att förlora kunder

Medlem

Omg, nu börjar det blir lite löjligt :I

Medlem

Vem vill ha en konsol som få kommer att skaffa? Lyssnar man på fz användarna så vill ju i princip alla spy på dyngan. Det får bli PS4 för mig då jag vill ha flera spelare och (större chans till) mera motstånd

Medlem

Microsoft you're drunk go home!

Medlem

ja den funkar i Sverige... vad kul det ska bli att följa nfl...o wait...stupid ashat's..

nfl my hairy ass, hela världen är inte intresserad av er inhemska liga...

med det sagt så kommer jag inte köpa varken TheonE eller ps4... om jag blev tvingad skulle valet inte vara så svår däremot

Medlem
Skrivet av chipsb:

Online verifiering handlar självklart bara om att trolla bort piratkopieringen. De erbjuder en maskin med massor av funktioner (nyskapande sådana) som kräver onlineuppkoppling. Vilka har inte bredband idag? Hur många spelar inte online? Det är ju inget problem, om du nu inte tänkt cracka boxen och ladda ner spel. Tycker inte synd om er.... Betala för skiten ni spelar!

Jag har tydligen missat de nyskapande funktionerna MS har stoppat in i boxen, har du lust att ge ett par exempel ur massorna ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Helt seriöst... anledningarna till att INTE köpa den bara pumpas in. Hej här en ny konsol, men halva välrden och dem med kass internetuppkoppling kommer inte kunna spela den, och nä.. ni kommer inte kunna dela spel.

Lite som att "Hej jag har brett dig en macka, jag vet du är nötalergiker men där är nötter på den".

Skriv svar