Så tacklar man begagnathandeln enligt Miyamoto

Robot
Så tacklar man begagnathandeln enligt Miyamoto

Super Marios pappa, Shigeru Miyamoto ger ett tips till företag som är oroliga för begagnathandeln.

#microsoft, #nintendo


Medlem
Så tacklar man begagnathandeln enligt Miyamoto

Helt rätt, det är spelen som är viktigast.
Inte för att begmarknaden berör mig ett enda dugg, får ändå inte något betalt för spelen så dom är mer värda där dom står i hyllan.
Xbox One eller PS4 spelar inte någon roll, jag har internet och skiter i om kameran är på, så fungerar ändå redan flera smartphones idag...
Det som däremot avgör vilken jag skulle köpa är spelen. Därför lär det bli en Wii U och Zelda först...

Medlem

Miyamoto vet vad han snackar om!

Medlem

Så ska det låta! Om det är något som håller i decennier så är det Nintendos spel. Det kan vara minst lika roande att starta Super Mario Bros 3 idag som för 20 år sedan.

Medlem

helt rätt jag byter sällan in spel men när jag gör det så är det riktiga skitspel som jag aldrig kommer röra igen.för att iaf få lite pengar tillbaka.

Medlem

Exakt. Äntligen en vettig röst. Har btw aldrig sålt lr bytt bort ett spel i hela mitt liv.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Helt rätt, det är spelen som är viktigast.
Inte för att begmarknaden berör mig ett enda dugg, får ändå inte något betalt för spelen så dom är mer värda där dom står i hyllan.
Xbox One eller PS4 spelar inte någon roll, jag har internet och skiter i om kameran är på, så fungerar ändå redan flera smartphones idag...
Det som däremot avgör vilken jag skulle köpa är spelen. Därför lär det bli en Wii U och Zelda först...

Grejen med kravet på internetuppkopplingen är att de kan göra dina spel värdelösa när de vill, som när nästa generations konsoll kommer.

De stängde ju ner Halo 2 multiplayer, vad hindrar dem att göra så med singleplayer då de vill ha mer pengar?

Medlem

Äntlige kläcket den överhypade gubbfan ur sig nåt smart

Medlem
Skrivet av dukedoom72:

Äntlige kläcket den överhypade gubbfan ur sig nåt smart

Överhypad? Snubben skapade ju i praktiskt taget gaming
(NES, space invaders, mario osv.)

Medlem

Miyamoto är helt underbar. När resten av industrin gråter in i kudden över nerladdning, begagnathandeln osv kommer han med det mest uppenbara: "Bara skapa bra spel för helvete."

Så klockrent

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av dukedoom72:

Äntlige kläcket den överhypade gubbfan ur sig nåt smart

Överhypad? Snubben skapade ju i praktiskt taget gaming
(NES, space invaders, mario osv.)

Nintendo räddade även en konsolindustri som var på väg att försvinna tack vare Ataris enormt korkade beslut.

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av dukedoom72:

Äntlige kläcket den överhypade gubbfan ur sig nåt smart

Överhypad? Snubben skapade ju i praktiskt taget gaming
(NES, space invaders, mario osv.)

Jo men på senare år tycker jag allt han gör hyllas fast han mest upprepar samma prylar gång på gång, sen är jag ju inget nintendo fan heller förståss

Medlem
Skrivet av dukedoom72:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av dukedoom72:

Äntlige kläcket den överhypade gubbfan ur sig nåt smart

Överhypad? Snubben skapade ju i praktiskt taget gaming
(NES, space invaders, mario osv.)

Jo men på senare år tycker jag allt han gör hyllas fast han mest upprepar samma prylar gång på gång, sen är jag ju inget nintendo fan heller förståss

Som att kalla Steve Jobs överhypad bara för att Apple inte alltid släpper ny teknik.. -.-

Medlem

Jobs e överhypad. Ennda han gjorde var att sälja nått dyrare och och få "coola" människor att tro deras grejs e bättre än andra. Dvs bra på att lura lättlurade människor.

Denna japan har gjort saker ifrån grunden. Uppfunnit nya saker. Det är siillnaden.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Xbox One eller PS4 spelar inte någon roll, jag har internet och skiter i om kameran är på

Man kan tänka på andra människor också..

I utlandet är internet väldigt ostabilt jämfört med i Sverige, tänk dig att en 30 årig farsa från estland jobbar 6 dagar i veckan för att försörja sin familj på 3 barn, på sin lediga dag måste han storhandla och tvätta, under söndag kväll mellan 7-9 har han två timmar som just är HANS egna tid, då vill han spela Halo 5, men nej, tyvärr så är deras internet inge vidare i landet och har varit nere i 28 timmar.

Nu får han gå till sängs irriterad och förbannad på Microsoft.

När man köper en produkt så försök tänk lite globalt.
Stödjer du kass DRM?
inte ens PC som har en förjävlig DRM behöver handskas med det där, finns offline läge till de flesta digitala affärer om Origin, Steam.

Inaktiv

En vettig man. Synd att han i samma veva slänger ur sig i princip identiska Zelda- och Mariospel på löpande band.

Men tanken är givetvis god.

Medlem

Sannerligen smart uttalande.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Man gör pc titlar och säljer dom på download ist för konsoltitlar på skiva..

Inaktiv

Nintendo kan man alltid lita på!

1
Skriv svar