Xbox One fungerar inte i alla länder

Medlem

Övertygad om att Xbox One kommer visa upp de sämsta försäljningssiffrorna i konsolhistoria. Det roliga är att MS bossarna fortfarande tror att allt kommer lösa sig i slutändan och att vi gamers kommer rätta oss in i ledet igen.

Med lite tur säljer dom hyffsat i USA, för det är ju det enda landet som har tillgång till dess "finesser" med tv och blablabla. Åtminstone i början.

Kommer sakna Forza och xbox handkontroll (åtminstone tills jag vänjer mig vid ps version) GO SONY!

Medlem

Vore intressant att höra hur de kom fram till alla dessa konstiga beslut ang sin nya konsol.
Har de sagt upp alla med hjärna i företaget lr?

Skulle jag köpa One med alla de här idiotierna så får nog priset gå ner till ett par hundra.
Ska bli kul att se hur försäljningen går.

Medlem

Hehe


signatur

Meep!

Medlem

Det här är bra, då blir det inte en massa illegal export av konsoler kors och tvärs. Bor man i Ryssland tex ska man köpa en rysk konsol, så slipper vi som pratar engelska beblanda oss med en massa andra språk.

Medlem

Sjukt att Polen, Island o Sydkorea fortfarande inte har Xbox Live. XL kom ju för dryga 10 år sedan, tycker det borde vara utvecklat i alla länder.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

På den positiva sidan kan vi ju glädjas åt att vi slipper fuskande Polacker...

Polen är ett av de länder som har starkast ekonomiskt utveckling i Europa just nu, The Witcher är gjort av polacker och du är en total idiot.

Jag ser inte riktigt kopplingen mellan deras ekonomiskt utveckling och om dom gillar att fuska eller inte.

Medlem

Jag la en förbeställning på ca 6.500:- dirr efter E3 konferensen.
Jag kanske blir den enda i hela världen med Xone. Who needs multiplayer ?

Medlem

Så länge Sverige är med på listan är jag nöjd. Bryr mig faktiskt inte alls ifall Polen m fl inte är med på NOVEMBER releasen, de får helt enkelt vänta lite på godsakerna. Jag ska ha två XB1, bara nya spel ska köpas och de ska vara online, oh yes, alltid online.


signatur

Ei saa peittää

Medlem

Det med always online stör mig inte alls. jag är redan always online på tv, pc, mobil, platta osv ... oroar mig då mer för bandbredden

Medlem

Vänta lite nu, Kommer man inte att kunna spela i GöteborgD: Fast skit i det, PS4 har ju länge varit ett givet köp:P

Medlem

Detta börjar bli bättre än SWTOR

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Naraccas:

Är det ens förenligt med den gemensamma marknaden inom EU att begränsa konsolen till vissa EU-länder men inte andra?

Och sen ser jag ingen anledning till att begränsa användningen till olika länder. Går det att koppla upp sig till Microsofts servrar från landet ser jag inte problemet? Dessutom kommer man säkerligen runt det lätt genom VPN.

Det är nog förenligt. En fri marknad för varor och tjänster betyder ju inte att man inte får välja vilka länder man vill erbjuda sina varor och tjänster på.

En fri marknad betyder snarare att man ej får begränsa handeln. Om Microsoft hade stått vid gränsen mellan Polen och Tyskland och stoppat alla Xbox One eller velat ha tull så hade det nog stridit mot vad EU bestämt.

Sedan är det ju fritt fram att köpa varan ändå, även om man ej kan använda den.

Att inte sälja är en sak och helt tillåtet. Däremot så går Microsoft ett steg länge och låter sin online-autentisering blockera alla konsoler som är importerade till andra EU-länder. I praktiken förhindrar de import till vissa länder. Tänk dig att Volvo skulle göra en bil som stänger av sig om man importerar den till Finland, då hade det varit ett helvetes liv i kommissionen.

Man kan även se det som att de ej tillhandahåller en tjänst i alla länder inom EU.

Inaktiv

tråkigt att den inte fungerar i Iran eller Nordkorea .. funderat på att söka politisk asyl

Medlem

Så jäkla typisk reaktion av alla xboxone-hatare. Har ni ens sett releaseplanen som gällde för Xbox360? Hörde inget whinande när det tog närmare 3 år efter relase i europa/amerika innan mellanöstern och Ryssland fick access. Tog polen ett helt år innan de fick en release. Allt inom sinom tid. Väldigt roligt att FZ inte nämner detta i sin "artikel", men när man är ute efter att skapa dramatik så är det väl inte så konstigt hur man vinklar en "nyhet".


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag tippar på att dom har lärt sig av alla flopplanseringar på spel med online läge där det har skitit sig för att folk inte kan komma in. Och det sista dom vill just nu är att du inte kan spela spelen på din ¤1 för att dygnsverifiringen inte funkar. Lugn lansering med andra ord. Sen tippar jag på att dom hoppas på att få fler spelutvecklare till sig då förmodligen kommer bli svårare att kopiera spel till den. Men samtidigt, säljer man ingen konsol så blir det ingen marknad för utvecklare.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sjukt att Polen, Island o Sydkorea fortfarande inte har Xbox Live. XL kom ju för dryga 10 år sedan, tycker det borde vara utvecklat i alla länder.

I Polens fall så handlar det nog om att konsoler inte är lika populära som exempelvis här i Sverige, PC spelandet har större fokus.
Jag misstänker att samma sak gäller för de andra länderna i Central- och Östeuropa. Undantaget är Ryssland, men där finns det en väldigt stor marknad så där lönar det sig fortfarande att lansera dessa tjänster.

Inaktiv
Skrivet av ptute:

Och microsoft hoppas på att sälja en miljard xboxone?

Det var inte vad de sa, de sa att denna generation kommer sälja en miljard :). Och det kommer inte bli Microsoft som säljer dem

Medlem

Tycker det är intressant att det är så många utvecklade länder som inte nödvändigtvis är kända för att ha mycket piratkopiering som inte stöds, exempelvis Island, Portugal, Grekland, Cypern, Malta. Om man nu går efter kartan i artikeln.

Fast mest enastående är nog att Japan inte är med. Microsoft väljer alltså redan i förväg att inte konkurera med sony på deras hemmafront?

Medlem

HEJA Island, skippa skiten, gör ni rätt i!


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av shinesp4rk:

Tycker det är intressant att det är så många utvecklade länder som inte nödvändigtvis är kända för att ha mycket piratkopiering som inte stöds, exempelvis Island, Portugal, Grekland, Cypern, Malta. Om man nu går efter kartan i artikeln.

Fast mest enastående är nog att Japan inte är med. Microsoft väljer alltså redan i förväg att inte konkurera med sony på deras hemmafront?

Jo men historiskt så har aldrig MS sålt mycket i Japan så det är inte jätte konstigt att de inte satsar där än. Nintendo och Sony har helt klart marknaden där.

Inaktiv
Skrivet av tidsoptimist:

Problemet är att de skapat en produkt som bara kommer fungera fullt ut i hemlandet USA för ett bra tag framöver.
Utöver detta så har de inte tänkt igenom sin PR alls och låter chefen säga ogenomtänkta dumheter som ger dem en stor shitstorm istället för en liten begränsad om de som sagt hade valt orden lite bättre. Man säger inte till kunder att de kan köpa en 360 istället om de inte har internet man säger att det är tråkigt men att det är ett designval som har gjort pga bla bla bla men vi har en 360 som fungerar offline istället. Rätt stor skillnad imo.

Visst om de har tur så kanske de lyckas begränsa piratkopieringen ett tag men om piraterna bestämmer sig för att vara med i leken kan vad som helst hända (se ps3 som ex)

När det gäller bredbandspenetrationen så ökar den lite granna men fortfarande är det väldigt många länder som ännu inte större delen av befolkningen har fast bredband, till och med vissa delar av Usa har detta problemet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_b...

Skrivet av chipsb:

För all del, men du måste tänka på en sak där

"Note: Because an Internet subscription may be shared by many people, the penetration rate will not reflect the actual level of access to broadband Internet of the population."

De räknar med 85miljoner hushåll, sure det är fortfarande många i USA som inte har en fast lina men det är långt fler än 27% som de visade där.

Medlem
Skrivet av shinesp4rk:

Tycker det är intressant att det är så många utvecklade länder som inte nödvändigtvis är kända för att ha mycket piratkopiering som inte stöds, exempelvis Island, Portugal, Grekland, Cypern, Malta. Om man nu går efter kartan i artikeln.

Fast mest enastående är nog att Japan inte är med. Microsoft väljer alltså redan i förväg att inte konkurera med sony på deras hemmafront?

Varför är det enastående? Sony släpper inte heller PS4 i Japan till att börja med. Anledningen är att japanerna fortf köper PS3 och intresset för PS4 är svalt.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av shinesp4rk:

Tycker det är intressant att det är så många utvecklade länder som inte nödvändigtvis är kända för att ha mycket piratkopiering som inte stöds, exempelvis Island, Portugal, Grekland, Cypern, Malta. Om man nu går efter kartan i artikeln.

Fast mest enastående är nog att Japan inte är med. Microsoft väljer alltså redan i förväg att inte konkurera med sony på deras hemmafront?

Varför är det enastående? Sony släpper inte heller PS4 i Japan till att börja med. Anledningen är att japanerna fortf köper PS3 och intresset för PS4 är svalt.

Källa på det? Vad jag har läst så släpps den samtidigt över hela världen. ^^

Medlem

Microsoft har grävt ner sig i allt för djupa gropar. Jag skiter i att Microsoft kanske ändrar så de stödjer fler länder sen, att Microsoft bara kan tänka så från början är helt fucked-up. Inte änns Japan som är en av spelvärldens största länder är med. Men jag antar att nordamerica är det viktigaste...

Medlem

Är det en läggmatch av enorma proportioner?

Skriv svar