Här är svenska priset för Xbox One

Robot
Här är svenska priset för Xbox One

Vi vet att det spekulerats en hel del kring prissättningen på Xbox One, men nu har vi det svart på vitt.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Här är svenska priset för Xbox One

Tack, jag tar en sån.

Medlem
Medlem

Står att PS4 är för exakt samma pris på de flesta butiker här i Sverige. Får hoppas på att priset sänks.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Även om ps4an inte sänks så spelar det ingen roll, fortfarande ett överkomligt pris, tycker jag iaf.

Avstängd

Tycker att det är väldigt konstigt om inte PS4an sänks i pris här i Sverige

Medlem

Helt ok pris faktiskt men jag är inställd på PS4 så priset på Xbox One kunde lika gärna ha varit 2.995:- och jag hade ändå tackat nej.

Medlem

Johan Olander.
Vad pratar du om?.. sedan när är 4500kr för en standardutgåva av en konsol "inte allt för dyrt"?
Speciellt när PS4an kommer kosta såpass mycket mindre.

499€ = 4342,55kr i skrivande stund.
Inte nog med att Microsoft har mage att ta ut mer pröjs för EU och UK, de rundar uppåt också..

Medlem

Jag har redan en gammal VHS som står på vinden.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Varför ska man förboka och vara testperson? De första "dag 1" produkter brukar oftas dras med allehanda problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Johan Olander.
Vad pratar du om?.. sedan när är 4500kr för en standardutgåva av en konsol "inte allt för dyrt"?
Speciellt när PS4an kommer kosta såpass mycket mindre.

499€ = 4342,55kr i skrivande stund.
Inte nog med att Microsoft har mage att ta ut mer pröjs för EU och UK, de rundar uppåt också..

Helt ok pris för att vara "lanseringspris".

Ingen som helst anledning att köpa konsolerna direkt vid lansering dock... man kan gärna vänta ett tag.

Medlem

Då borde PS4 bli mycket billigare?? Fyfan vad föräldrarna kommer älska Att det blev billigare


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Tror att PS4-priset kanske har med samma sak att göra som när det var "Ps3 Price Cut" 2009. Då sänkte bara Maxi och Mediamarkt i Sverige (säkert fler, men inte elektronikbutikerna iaf), och de var de enda som hade en annan importör.

Det tog ju flera månader, om inte ett helt år, innan alla andra gick ner till 3000 också. Fick mitt Ps3 på Maxi för 2999 dagen efter Price Cut.

Medlem

Bra pris sålänge man inte är en "hardcore gamer" dvs bor hos morsan och är arbetslös.

Medlem

Ungefär samma som PS4 kommer kosta efter att Sony's distrubitör Nordisk Film tagit sin del av kakan med andra ord.

Medlem

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Johan Olander.
Vad pratar du om?.. sedan när är 4500kr för en standardutgåva av en konsol "inte allt för dyrt"?
Speciellt när PS4an kommer kosta såpass mycket mindre.

499€ = 4342,55kr i skrivande stund.
Inte nog med att Microsoft har mage att ta ut mer pröjs för EU och UK, de rundar uppåt också..

antar att du inte är i skatteålder så att säga?
skatten världen över är olika.. därav kostar det mer automatiskt i Sverige.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Johan Olander.
Vad pratar du om?.. sedan när är 4500kr för en standardutgåva av en konsol "inte allt för dyrt"?
Speciellt när PS4an kommer kosta såpass mycket mindre.

499€ = 4342,55kr i skrivande stund.
Inte nog med att Microsoft har mage att ta ut mer pröjs för EU och UK, de rundar uppåt också..

Du är medveten om att vi har högre moms här va? Eller glömde du bort att ta med det i din mellanstadiematte?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Bra pris sålänge man inte är en "hardcore gamer" dvs bor hos morsan och är arbetslös.

Tack för kvällens garv

Medlem

skulle inte ps4 kosta 399 euro?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Johan Olander.
Vad pratar du om?.. sedan när är 4500kr för en standardutgåva av en konsol "inte allt för dyrt"?
Speciellt när PS4an kommer kosta såpass mycket mindre.

499€ = 4342,55kr i skrivande stund.
Inte nog med att Microsoft har mage att ta ut mer pröjs för EU och UK, de rundar uppåt också..

Sony har inte gått ut med vad en PS4 kommer kosta i svenska butiker så du kan lunga dig lite. Jag tror inte det blir någon jätteskillnad mellan de båda dammsugarna. Max femhundra spänn upp eller ner.

Sen vill jag klargöra att microsoft inte har något att göra med sveriges skattesystem

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

skulle inte ps4 kosta 399 euro?

Tänk på att Sony såsom Nintendo har en generalagent här i Sverige och dom bruka gilla att lägga på ganska många kronor.....

(Nordisk film och Bergsala)


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Medlem
Skrivet av kill455:

Står att PS4 är för exakt samma pris på de flesta butiker här i Sverige. Får hoppas på att priset sänks.

ps4 kommer kosta 399 Euro konverterat till Kr blir det 3495 kr. 1000 kronor billigare än skolådan där

Medlem

Om det nu slutar på 399 euro för PS4 så lär det förmodligen löna sig att ta in den från Tyskland eller liknande.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Det svenska priset blir alltså över 500 €.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Istället för 499€. Skadal!

Medlem
Skrivet av electric8:

Då borde PS4 bli mycket billigare?? Fyfan vad föräldrarna kommer älska Att det blev billigare

Tyvärr, har du fel. Båda konsollerna säljs för samma pris här i Sverige


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem
Skrivet av joelm:
Skrivet av electric8:

Då borde PS4 bli mycket billigare?? Fyfan vad föräldrarna kommer älska Att det blev billigare

Tyvärr, har du fel. Båda konsollerna säljs för samma pris här i Sverige

Det vet vi väl inte än? Priset på ps4 har vad jag vet inte blivit bekräftat.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Du glömde punkterna om de som inte bryr sig om: sina rättigheter som konsument, när Microsofts servrar krånglar och dagen de stänger ner.

Skriv svar