Datorn crashar / fryser sig flertal gånger per dag

Medlem
Datorn crashar / fryser sig flertal gånger per dag

Tjenare

När jag lirar spel så krashar datorn var 30 min eller liknande, på Metro last light så startar datorn om sig var 20 min.

I wow så börjar ljudet flippa. musen hänger sig och spelet crashar.....
I skyrim så flippar ljudet ut.

Vetefan vad som är felet, har installerat drivrutiner, java nvidea etc.
Har inte använt burken på 2 - 4 månader så den är riktigt dammig, kan detta vara problemet ?

Medlem

Låter som överhettning av cpu´n. Kolla vad komponenterna har för temp först och främst

Medlem

Damm och datorer är ingen bra combo. Har du tillgång till tryckluft så öppna chassit och blås rent. Förslagsvis utomhus vid bra väder.

Tryckluft finns på burk.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ska damsuga imorgon, så passar bra, sitter på ok prestanda i5 2500k 560ti kort etc, så känns inte som att hårdvaran är stenålders Men har bara 4g ram, kan det vara ett bidragande problem ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ska damsuga imorgon, så passar bra, sitter på ok prestanda i5 2500k 560ti kort etc, så känns inte som att hårdvaran är stenålders Men har bara 4g ram, kan det vara ett bidragande problem ?

Är inte helt riskfritt att dammsuga en dator. Om du kommer för nära kan du skada komponenter med statisk laddning. Köp hellre en burk tryckluft från typ Webbhallen, Inet eller Komplett. Det rensar dessutom bra mycket bättre än en dammsugare.

Medlem

Har tryckluft i riktig kompressor stor som ett hus, men är inte tryckluft lite för starkt ?

Ska mest köra fläktarna och alla filter. Vill ej pilla på diverse moduler etc

Testpilot

Öppna kontrollpanelen / System and security / Action center
Gå till valet "maintenence" och "view reliability history"
(Översätt till svenska om du har svenskt win7 )

Kolla i reliability monitor efter vad som orsakar dina omstarter.

1
Skriv svar