Command & Conquer 4.....

Medlem
Command & Conquer 4.....

Såg nyss bilderna på 4.an ser riktigt dåligt.....sen läste jag det här på http://pc.ign.com/articles/101/1012768p1.html

"Players will also notice a significant change in the way that bases and units are constructed. Simply put, it's entirely possible to not construct a single building and still win a map. C&C veterans will have trouble wrapping their heads around that fact, but it's true thanks to the newly included Crawler"

Det här exemplet såg man lite i nya dawn of war 2 där man hade bara en byggnad istället för en hel bas med massor med byggnader.
Jag vet att det här ger en snabbare gameplay för att man behöver inte bygga massor med byggnader för att få olika units. Men jag tycker inte om den här nya sättet att göra spel, jag tycker det är jättekul när man har en jätte bas med massor med byggnader det ger en hel annan känsla att spela.

Tur att starcraft 2 har kvar det gamla sättet att bygga sin bas. "Håller lite med blizzard här varför ändra något som inte är trasigt" Tiberium Sun var ett guld spel med bra spel stil så varför ändra npgot som är bra.

Vad tycker ni är ni för det här nya sättet spel sättet med bara några byggnader eller tycker ni om det gamla sättet att bygga?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Samma här, hatar när allting ska vara tidsbegränsat och stressa fram en seger, man vill ju planera, ta det lugnt och njuta av taktiken... Kanske tur att det blir det sista spelet då...

Inaktiv

På bilderna ser spelet verkligen Rip-off, från andra spel. Figurerna ser inte så ny tänkt alls, men jag hoppas verkligen att dem gjort ett bra spel annars. Men det roliga är att fötter i riktig strid funkar aldrig på transport, "Mobila baser" eller stridsvagnar. Så jag antar att detta kommer att bli mer av ett hådare sci-fi fantasy spel. Och C&C veterans kommer nog inte tycka om detta.

Spel serien har har varit ganska spännande. Men efter Red alert 3 kom, så fattade jag att vad westwood skapade finns inte kvar. det de hade skapad var inte bara kul men grym som fan också. EA har gjort något bra med serien med C&C:TW.

Medlem

det är tur att vi gamla CnC rävar har cnc renalert att luta oss tillbaka på
www.renalert.com
äkta westwoodkänsla rakt igenom fast i ett nytt perspektiv

cnc tiberium sun är det bästa i serien efter ra 1 v3.03


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av depthless:

Samma här, hatar när allting ska vara tidsbegränsat och stressa fram en seger, man vill ju planera, ta det lugnt och njuta av taktiken... Kanske tur att det blir det sista spelet då...

Har för mig att de hade i utvecklingsfasen planerat att Tiberian Sun oxå skulle bli det sista i serien... Om detta säljer bra så är det inte det sista vi får se i serien...

Medlem

denna nya speltyp har nog kommit fram pga behov av att utveckla spelen snabbare=(

1
Skriv svar