Xbox One eller PS4?

Medlem
Xbox One eller PS4?

Nå har ju både Microsoft och Sony haft sina presskonferens och vi har äntligen fått se Sonys maskin, men frågan är vilken du har blivit mest imponerad av och tänkt att den ska jag skaffa?.

Jag kan ju börja med Microsoft och redan där tycka att Xboxen har hamnat i en fyrtioårskris genom att när den visade upp XOne i maj så pratade dem ju bara om tv när klart och tydligt publiken var gamers. Fail redan där. Vi som har en Xbox eller Playstation använder den väll mest för att spela spel på och se på en film då och då(iallafall jag).
På e3 i år så fick man ju inte riktigt reda på alla rykten om dem var sanna eller inte. Alla specifikationer blir för mycket att ta upp.

Vidare till Sony. Jag så inte hela deras presskonferens i februari när dem pratade om PS4:an, men där var det ju dem publiken som kollade som dem riktade säg till. Gamers. Och nu på e3 så gav dem ju Microsoft fingret flera gånger när dem t.e.x. sa att man kommer kunna sälja begagnade spel. Det kommer att funka som det gör nu.

Då är frågan vad har du blivit mest imponerad av och vilket maskin kommer du att skaffa dig, eller kör du PC och skiter Xbox och Playstation?

#blogg

Medlem
Xbox One eller PS4?

Jag är självklart PC-gamer i grunden (ofc) men jag tycker alltid om att följa konsoltrenden och åtminstone ha en av konsolerna hemma att kunna lira på.
Jag planerade från början att skaffa ett Xbox One men efter att konsolen blev revealad har jag bara sett mer och mer vilken flopp till konsol det nya xboxet kommer att bli.
Jag kommer därför troligtvis skaffa Playstation 4 när nästa generation är här då den helt enkelt verkar mer för spelare än vad Xbox One verkar bli.

ZF
Medlem

fyrtioårskris låter inte riktigt rätt. det är mer som förstadiet till en sån byggs upp här, familj, integrering, mediastyrning av NBA där du kan jäsa med några öl en ledig timma innan ungarna kommer härjandes, farmor och hennes katter ska vara med och spela för med kamera går det, alla ska ha roligt tillsammans! fram tills ångesten av instängdhet kommer och man köper en motorcykel (eller en PS4) och desperat försöker återuppväcka det som sen länge slaknat på annat håll.

jag kanske övertolkar hela analogin iof..

Medlem

Wii U.

Nej men PS3 verkar bättre än One helt klart. Har alltid gillat Sonys Exklusiva spel mer än MS. Tyckte för övrigt att One såg väldigt tråkig ut gillar inte alls designen, men kan ju inte säga att PS3 deignen var så snygg heller.

Medlem

Var inställd på PS4 redan innan jag fick någon information, har spelat på Sonys maskiner sedan Playstation och alltid gillat dem. Jag var såklart öppen för att införskaffa min första krysslåda om det visade sig att den passade mig bättre, men efter E3 är jag mer övertygad än innan att PS4 är rätt väg att gå.

Medlem

PC gamer, men kommer skaffa en PS4 för ett par spel, Killzone / Uncharted, fler Demon's / Dark souls kanske

Medlem

Jag spelar mycket på PC nu för tiden men det blir nog en PS4 också förr eller senare. Jag har haft mycket kul med alla Playstationkonsoler och 360 är inte heller fy skam. Några av mina favoritserier och utvecklare finns bara hos Sony och de portar sällan (eller aldrig?) spel till PC som det ibland görs med Xbox-titlar som Fable, Gears och Halo.

Så som det ser ut nu så blir det ingen Xbox One, kanske när den har gått ner rejält i pris och konsolen har blivit lite mindre restriktiv och prisvärd. Jag har verkligen ingen lust att betala för PS+, Live och eventuellt något MMO samtidigt.

Medlem

Det enda som talar till xbox fördel oavsett generation är i min värld haloserien(som dessutom gjorde att jag skaffa en US xbox innan sverige release, dyrt) i övrigt är de boxarna fail.
Jag spelar uteslutande BF3 på PC men äger både PS3 samt 2st Xbox360, vill spela allt på PC.
Om man måste välja för att kunna spel exv TC the division så blir det nog PS4.
Vet inte riktigt varför jag skrev detta men ändå.

Medlem

Det blir PS4 för min del. Känns som det perfekta komplementet till min PC och Wii U.

1
Skriv svar