E3 2013 – Pc-konferensen som aldrig var

Robot
E3 2013 – Pc-konferensen som aldrig var
Inaktiv
E3 2013 – Pc-konferensen som aldrig var

Vackert! Händer ju sjukt mycket inom PCgaming nu, massvis med intressanta titlar på gång, mer än bara det vanliga så kallade "AAA" med megabudgets.

Medlem

Är faktiskt lite synd att PC får så lite kärlek på E3, känns ju som PC gaming börjar bli mer och mer populärt.

Testpilot

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

Medlem

lite förvånad att någon inte försökte hålla i en PC konferens.

Medlem

Alla spel utvecklas ju på en PC och är mer ihopflätada än man tror, PC vs konsolkrigen är ju fruktansvärt löjliga, en konsol är ju en dator i en liten plast låda.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

jo vore lustigt annars?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Flera utvecklare på mässan kör ju på datorer där de emulerar konsolmjukvaran på PC.

Kommer bli roligt när de emulatorerna kommer ut på Pirate Bay....

Medlem

Titan fall såg sjiiiiuuuukt fett ut, men var det ett X jag såg när han skulle baila ur mechen? Ps vibbar.


signatur

Styret upp och däcken ner

PC kommer alltid ha en framträdande roll inom gaming, särskilt om man är hårdvaru-freak och vill ha det bästa och senaste.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Harakiri:

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

jo vore lustigt annars?

Tror du missförstår. Saken var det verkade som att en del visningar på E3 som var gjorda för att se ut som om dom kördes på Xbox One, egentligen drevs utav PC-maskiner. På BF4 multiplayervisningen så hade alla Xbox one kontroller, men promts och dylikt hos vissa spelare verkade spela PC versionen. Lite off, kanske är det för att det inte är färdig mjukvara, men det skulle inte vara första gången det gjorts sådana saker.

Det är hur som helst inte riktgt shysst mot kunderna att göra så kan man tycka.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Harakiri:

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

jo vore lustigt annars?

Tror du missförstår. Saken var det verkade som att en del visningar på E3 som var gjorda för att se ut som om dom kördes på Xbox One, egentligen drevs utav PC-maskiner. På BF4 multiplayervisningen så hade alla Xbox one kontroller, men promts och dylikt hos vissa spelare verkade spela PC versionen. Lite off, kanske är det för att det inte är färdig mjukvara, men det skulle inte vara första gången det gjorts sådana saker.

Det är hur som helst inte riktgt shysst mot kunderna att göra så kan man tycka.

Sedan händer ju saker som detta också..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

När man verkligen stycker kniven inte bara i ryggen utan rätt på könsorganet på sina spelare.

Inaktiv

PC 2014: Oculus Rift + Star Citizen. Glorious PC gaming master race!

Medlem

Hahaaaa underbart:)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Glorious pc Master race

Medlem

Hehe, tack för den målande beskrivningen. Jag kunde se hela konferensen framför mig när jag läste

Medlem

Tack FZ för att ni jobbar så hårt för att underhålla oss!

Medlem

TF2 hatt biten hade varit genialisk att se

Skrivet av Gameboy:

Alla spel utvecklas ju på en PC och är mer ihopflätada än man tror, PC vs konsolkrigen är ju fruktansvärt löjliga, en konsol är ju en dator i en liten plast låda.

Va, menar du verkligen det? Ring tidningarna, du har ett riktigt scoop på gång här, det hör jag det.

Testpilot
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Harakiri:

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

jo vore lustigt annars?

Finns många exempel då de på mässor visat upp spelet och sagt att detta är <valfri konsoll> , spelat med handkontroll och spelet drivits av en PC istället.

Flera ggr har de dessutom visat upp en grafiskt överlägsen version mot hur slutversionen sett ut , tex haft kantutjämning påslaget mfl effekter som i slutprodukten inte alls varit där.

Inaktiv
Medlem

Om elva dagar sitter jag och myser med CoH2, det är allt jag behöver på ett bra tag


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas bara på 2 titlar till pc sen är jag glad Destiny och The Division.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Harakiri:

Grejen är ju att typ alla Demos och visningar av "nextgen konsollerna" görs ju på PC utrustning om det inte explicit sägs att det körs på en Xbone eller PS4

Så PC äger ju mässan i grund och botten

jo vore lustigt annars?

Tror du missförstår. Saken var det verkade som att en del visningar på E3 som var gjorda för att se ut som om dom kördes på Xbox One, egentligen drevs utav PC-maskiner. På BF4 multiplayervisningen så hade alla Xbox one kontroller, men promts och dylikt hos vissa spelare verkade spela PC versionen. Lite off, kanske är det för att det inte är färdig mjukvara, men det skulle inte vara första gången det gjorts sådana saker.

Det är hur som helst inte riktgt shysst mot kunderna att göra så kan man tycka.

Vore ju konstigt annars, dev-kitsen de har är ju i princip modifierade PC-datorer...

Medlem
Skrivet av Busko:

Hoppas bara på 2 titlar till pc sen är jag glad Destiny och The Division.

mitt minne sägher att destiny inte kommer till pc....är lite kluven vill egentligen att ps4 och flexbox ska mislyckas och att pc spelen ska få en renesans...tyvär lär väll en konsoll krash skicka hela branchen i graven....meh

i will never stop hugging my computer!

Medlem

Finns väl ingen som kör PC längre? Det va ju hett på 90-talet?
Det är ju ingen marknad längre, det är konsol som är det heta och kommer antagligen förbli hett! Jag har inte köpt ett PC-spel på jag vet inte hur länge.

ELF
Medlem
Skrivet av blohm:

Finns väl ingen som kör PC längre? Det va ju hett på 90-talet?
Det är ju ingen marknad längre, det är konsol som är det heta och kommer antagligen förbli hett! Jag har inte köpt ett PC-spel på jag vet inte hur länge.

Nu talar du ändå så i nattmössan. Sålde mitt Xbox 1 för flera år sedan och har inte haft en enda konsol sedan dess.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Busko:

Hoppas bara på 2 titlar till pc sen är jag glad Destiny och The Division.

mitt minne sägher att destiny inte kommer till pc....är lite kluven vill egentligen att ps4 och flexbox ska mislyckas och att pc spelen ska få en renesans...tyvär lär väll en konsoll krash skicka hela branchen i graven....meh

i will never stop hugging my computer!

Japp inget av spelen är klart för PC än men Bungie att dom skulle vilja få ut de på pc oxo ( se Gamespots stage show med dom) samt så hoppas jag jävligt starkt att ubisoft ändrar sig och släpper Division på pc.

Ganska kul också att https://www.change.org/petitions/ubisoft-release-tom-clancy-s... har mer signaturer är The divisions FB sida har likes

Medlem
Skrivet av blohm:

Finns väl ingen som kör PC längre? Det va ju hett på 90-talet?
Det är ju ingen marknad längre, det är konsol som är det heta och kommer antagligen förbli hett! Jag har inte köpt ett PC-spel på jag vet inte hur länge.

Go to your room...

12
Skriv svar