Anno 1404 - Installationsproblem

Inaktiv
Anno 1404 - Installationsproblem

Jag har precis fått hem Anno 1404 och skulle installera det. Men dvd-läsaren kan inte hitta skivan. Den hittar alla andra skivor jag har och jag har kört rengöringsskiva utan framgång.

Skivan funkar däremot i min bärbara (men den är för gammal för att spela spelet).

Jag har läst att Anno 1404 är överöst av DRM-skydd, så det borde inte gå att aktivera det om man kopierar skivan på den bärbara och spelar med en kopia, va?

Någon som har förslag på lösning?

Känns ju trökigt när man köper spel och får en sämre version än vad de crackade versionerna är.

Medlem

Packat till gränsen med DRM skulle jag inte säga att det är, men jag kan hålla med om att Tages-lösningen de använt på skivan är långt ifrån den bästa, men den är fortfarande bättre än många andra och vid normalt användande märks den knappt, och för de mindre normala fallen finns det omvägar.
Att mjukvaran skulle få läsaren att inte hitta skivan låter i mina öron absurt (vilket gör det mer sannolikt, enligt viss logik). Vill förr tro att du skulle kunna kolla efter en uppdatering av firmware till din DVD-ROM?
Vet inte om du sitter på någon anti-DRM-mjukvara, annars.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar