Här är svenska priset för Playstation 4

Robot
Här är svenska priset för Playstation 4

Igår fick vi reda på vad en Xbox One kommer gå på, idag är det dags för den bittre konkurrenten.

#nyhetstips


Inaktiv
Här är svenska priset för Playstation 4

Helt OK pris

Medlem

LoL, wuut? Låter som att någon försöker ca$ha in.

Medlem

För ett lanseringspris är det riktigt bra.

Medlem

Dessa skatter...

Medlem

Tja, dollarn står väl i ca 6,50 kr så det ligger väl ungefär 100 dollar billigare.

Nordisk Film brukar dock se till att vi får betala någon hundring eller två extra här i Sverige.

Medlem

Beställer självklart från kanada eller england som vanligt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Margy:

Tja, dollarn står väl i ca 6,50 kr så det ligger väl ungefär 100 dollar billigare.

Nordisk Film brukar dock se till att vi får betala någon hundring eller två extra här i Sverige.

för att inte tala om tull och skatter...

Medlem

Ganska nära vad det borde vara ändå.

En snabbräkning säger att skillnaden mellan 499 och 399 är 100 vilket är 20% av 499.

Oavsett valuta, moms etc. bör alltså PS4 vara 20% billigare än X1.

605 kr av 4495 är 13,5% billigare, 20% skulle varit ca 900 kr och därmed borde den kostat 3595 om den skulle följa den relativa prisskillnaden i resten av världen.

MAO, antagligen tjänar Nordisk Film 300 kr per PS4 som säljs i sverige.

Medlem

Härligt! Jag hade förväntat mig att punga ut 4000kr för Ps4, så det här är ju bra nyheter! Lägger nog undan 5000kr till releasen så kan jag köpa lite spel också


signatur

Game long and prosper

Medlem

Funderar på att köpa ett PS4, går det att spela upp .mkv filer genom USB sticka?

vad finns det för spel som man ska försöka skaffa?

Medlem

Kommer gå ner några hundralappar efter jul. Detsamma gäller One. Vänta er nåt i stil med 3495kr för PS4 och 4395kr för One.

Medlem

Bokad!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker priset är ganska bra. Är inte så ovanligt att Nordisk Film ställer till med priset...

Medlem

Fint då är det ju inget att fundera på. Bara att köpa båda.

Medlem
Skrivet av Javas:

Härligt! Jag hade förväntat mig att punga ut 4000kr för Ps4, så det här är ju bra nyheter! Lägger nog undan 5000kr till releasen så kan jag köpa lite spel också

Vilken tur att du sparade 100kr!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Wow, länge leve PS4.

Skribent
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Release datum?

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Javas:

Härligt! Jag hade förväntat mig att punga ut 4000kr för Ps4, så det här är ju bra nyheter! Lägger nog undan 5000kr till releasen så kan jag köpa lite spel också

Vilken tur att du sparade 100kr!

Satan, nu blandade jag ihop priserna, fick för mig att det var Ps4 som förväntades kosta 5000kr :/ Aja, är glad ändå att det blev lite billigare än väntat^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.

Haha Johan. Det där var nästan ett slag under bältet

Medlem

Verkar ju konstigt om inte marknadspriset vore satt till just priset till kund - dvs NF del borde inte tillkomma på det.

Sony har väl grossister överallt och deras andel borde vara ung. detsamma.

Så 6% extra för sveriges höga moms som jämförelse mot Eu verkar rimligt.

Inaktiv
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Att du ens refererar till aftonbladet får mig att ställa frågan om du är seriös?

Medlem

PS4 it is!

Spelar The Last of Us på PS3an just nu.

Det ni! Mouhahahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

Ingen av maskinerna är släppta än. Om man tittar på PS3 mot 360 så har PS3an en bättre uppsättning med spel och med tanke på hur många som kommer köpa PS4 så tror jag det kommer locka fler utvecklare som kommer fokusera på PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ooooooooooooooooooooch DÄR var Xbox One helt kört

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

plus när man får eller köper spel på xbox live så är dom dina för alltid....vad gör du när o fall psn plus går ner...blir hackad..DU SLUTAR BETALA..joo du förlorar allt du fått o köpt för alltid

vad gör du alla MS exklusiva blir multiplatform som föra generationen? eller när du har köpt ett skit spel och inte kan lämna tillbaks det?

Medlem

dock så har inte nughty dog visat vad dom gör inte eller Media Molecule och det fanns inget bättre exklusiva spel en uncharted, last of us

Inaktiv
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

plus när man får spel på xbox live så är dom dina för alltid....vad gör du när o fall psn plus går ner...blir hackad....joo du förlorar allt du fått köpt för alltid

Detsamma kommer hända xbox one, du förlorar allt för evigt den dagn ms slutar hålla igång xbox one,
det enda som kan hålla för evigt är en spelskiva som man är aktsam om och som inte har någon online godkodkännig.

Har haft xbox 360 i 6 år och hade siktet inställt på xbox one men man accepterar inte vilka påhitt som helst.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skriv svar