Sony sätter ner foten mot Online Pass

Robot
Sony sätter ner foten mot Online Pass

Vi vet inte vad som hände, men det verkar som om Sony har någon slags fjäskkampanj. Och vi gillar det.

#fifa-12, #electronic-arts, #sony


Medlem
Sony sätter ner foten mot Online Pass

Whoop! Det ger ju faktiskt en begränsing för vad utgivare kan göra med begagnatmarknaden! Imponerande med tanke på att de ändå sa att utvecklare får tackla begagnatmarknaden på egen hand.

Medlem

Väldigt trevligt. Heja trollis!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skribent
Skrivet av Ap@n:

Whoop! Det ger ju faktiskt en begränsing för vad utgivare kan göra med begagnatmarknaden! Imponerande med tanke på att de ändå sa att utvecklare får tackla begagnatmarknaden på egen hand.

Känns ju som rätt farligt spel gentemot utgivare dock. De får göra vad dom vill, men inte Online Pass. Och nu när de går ut och berättar om deras filosofi, då kommer ingen våga köra sitt egna race.

Detta kommer iofs resultera i en massa IAP, men ändå. Hellre skiter jag i att köpa en hatt, än att tvingas betala.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kan de inte slopa online-pass för Ps3 också...fick online pass på mitt senaste spel jag fick idag:/

Medlem

Sony vet vad kunden vill ha

Medlem

som folk har skrivit litte här och där.
Sony gör ps4 för spelarna medans Xone gör för utväklarna.
Ps4 kommer säkert förlora utväklare för detta medans Xone förlorar spelare så vem som vinner kommer bli intresant i det långa loppet i det korta kommer ps4 vinna garanterat.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sony vet vad kunden vill ha

"Sony, om Gamern själv får välja"


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

gäller att smida medan järnet är varmt

KoP
Medlem

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Skribent
Skrivet av KoP:

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Utgivarna går till de som säljer konsoler.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har ingenting emot att betala lite i månaden så länge man blir en nöjd kund. Detta gäller även Microsoft och Nintendo. Nintendo ger inte mig valet att betala i månaden i och för sig(tror jag? ..okej, jag äger inte Wii-U heller för den delen! Inget emot den dock!), och Microsoft har inte riktigt övertygat mig ännu att det är något jag ens vill stötta...

Sony, beror helt på vad för spel jag kan tänka mig vilja spela online. Hittills kan jag nog tänka mig att gå med på det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Och som det ser ut nu kommer X1 inte sälja så överdrivet bra, och utgivarna vill tjäna pengar. Vart ville du komma?

Medlem

Gamasutra ska det stå på länken som funkar, på länken som inte funkar står det redan Gamasutra, men den pekar lite fel...

Medlem

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Haha men seriöst, kom det här som en förvåning för någon? Givetvis kan inte Sony acceptera en modell där spelarna får betalar två gånger för samma sak - nämligen att få spela online.

Det kan väl inte finnas någon som är så aningslös att denne tror att spelutgivarna inte får royalties av Sony?

Medlem
Skrivet av Keasar:

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...

Fast du har ju uppenbarligen missat vad det handlar om. För att göra det enkelt för dig:

1. PS3=Gratis Online spelande.
2. The Last of Us=PS3 spel.

3. PS4=Du måste ha PS+ för att spela online.
4. The Last of Us är inte ett PS4 spel.
5. Online pass kommer att förbjudas på PS4 eftersom Sony inte vill att man ska betala två gånger för att spela online.

Förstår du nu?

Medlem
Skrivet av Ivamos:

dom lär säkert ta betalt för det på eett eller anat sätt....folk..lär er..inget hos sony är gratis...dom lägger ut kroken sen när ni nappat så pang boom betala
det är så sony gör

Fanboism, a known word by gamers

Medlem

Vad lustigt. När EA gjorde detta för flera veckor sedan så lydde majoriteten av kommentarerna i stil med "Ja men detta gör dom bara för att.... [random crap]".

Kul hur annorlunda saker blir för att Sony har lite medvind nu med en ny konsol på G och utannonserat billigare än konkurrenten. Svenne banan hemma i källaren jublar och dansar.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Och detta kommer dementeras imorgon.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Och detta kommer dementeras imorgon.

Varför? Ange källa innan du kastar ut dig idiotiska saker.

Medlem

Bara menade att flertalet uttalanden på senaste tiden har dragits tillbaka av någon annan på samma företag när en individ uttalat sig så man kan inte vara säker på att något stämmer längre.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Bara menade att flertalet uttalanden på senaste tiden har dragits tillbaka av någon annan på samma företag när en individ uttalat sig så man kan inte vara säker på att något stämmer längre.

Microsoft och Sony är olika företag kamrat

Medlem

detta kan ju vara en av anledningarna till att ea bestämde sig för att sluta med sina onlinepass. tyvärr innebär ju det att man fortfarande kan hamna i en sits där man måste ha t.ex. uplay för att kunna lira ubisofts spel på ps4...

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av motionfield:

Bara menade att flertalet uttalanden på senaste tiden har dragits tillbaka av någon annan på samma företag när en individ uttalat sig så man kan inte vara säker på att något stämmer längre.

Microsoft och Sony är olika företag kamrat

Visst är dom det...fMicrosoft tjänar pengar...medans Sony förlorar dom.

Snälla...Försvinn och trolla nån annanstans...

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av motionfield:

Bara menade att flertalet uttalanden på senaste tiden har dragits tillbaka av någon annan på samma företag när en individ uttalat sig så man kan inte vara säker på att något stämmer längre.

Microsoft och Sony är olika företag kamrat

Visst är dom det...fMicrosoft tjänar pengar...medans Sony förlorar dom.

Snälla...Försvinn och trolla nån annanstans...

skojar eller?? jag pissade på dig med mitt svar o du blir tjurig....väx upppp

det var ren fakta...kolla upp om jag har fel då ..fast de är du för retard för
kan inte hantera sanningen

Hade Sony inte tjänat pengar hade de inte varit ett av världens största företag, sluta trolla.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Sony har blödit pengar flera år. Så jäkla trött på alla Sony fbs som bara snackar en massa dynga. Köpte mig en ps3 när slim kom för PS3 skulle ju ha bättre spel och framförallt grafik än 360 "nästa år" det året har inte kommit än, och tyvärr är ps3 en av de största konsolmissarna som gjorts oavsett vad fanboysen säger. Sony har förlorat,en massa pengar denna gen, och deras aktieägare kommer INTE att tillåta dem finnas kvar i nästa gen om detta fortsätter. Därav ledningens fjäskanden och plumpa påhopp på de som försöker driva utvecklingen framåt. I november kommer ett förhandsbesked, och om PS4 ska kunna leverera så behöver de verkligen höja sig några snäpp. Allt snack om hur mycket vassare ps4 skall vara (spekulation) än One och så visar det sig att spelen som visas på One överträffar från ruta ett till 64....

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av motionfield:

Bara menade att flertalet uttalanden på senaste tiden har dragits tillbaka av någon annan på samma företag när en individ uttalat sig så man kan inte vara säker på att något stämmer längre.

Microsoft och Sony är olika företag kamrat

Visst är dom det...fMicrosoft tjänar pengar...medans Sony förlorar dom.

Jämfört med PS3 vid launch så vinner faktiskt Sony på PS4an pga komponenterna dem har valt som är både billigare OCH lättare för utvecklarna att använda.

Minns vid en intervju av GameTrailers att Jack Tretton (tror jag) sade att konsolen kostade som max att tillverka $350 men höjde priset för att gå plus - som är fortfarande ett bra pris. Lägg till sen, om än påtvingad men väldigt bra tjänst, PS+ som erbjuder mer än bara multiplayer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sony har blödit pengar flera år. Så jäkla trött på alla Sony fbs som bara snackar en massa dynga. Köpte mig en ps3 när slim kom för PS3 skulle ju ha bättre spel och framförallt grafik än 360 "nästa år" det året har inte kommit än, och tyvärr är ps3 en av de största konsolmissarna som gjorts oavsett vad fanboysen säger. Sony har förlorat,en massa pengar denna gen, och deras aktieägare kommer INTE att tillåta dem finnas kvar i nästa gen om detta fortsätter. Därav ledningens fjäskanden och plumpa påhopp på de som försöker driva utvecklingen framåt. I november kommer ett förhandsbesked, och om PS4 ska kunna leverera så behöver de verkligen höja sig några snäpp. Allt snack om hur mycket vassare ps4 skall vara (spekulation) än One och så visar det sig att spelen som visas på One överträffar från ruta ett till 64....

1. Visa siffror på att Sony blöder pengar.
2. Spel som utvecklats för Playstation HAR bättre grafik. det är fakta.
3. Källa till att aktieägarna inte kommer tillåta Sony göra next gen tack.
4. På vilket sätt skulle spelen som visats på Xbone vara vassare? Beviset för att det inte är så måste vara att i princip alla utvecklare på E3 visade sina spel på PS4...

lol på dig.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Keasar:

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...

Fast du har ju uppenbarligen missat vad det handlar om. För att göra det enkelt för dig:

1. PS3=Gratis Online spelande.
2. The Last of Us=PS3 spel.

3. PS4=Du måste ha PS+ för att spela online.
4. The Last of Us är inte ett PS4 spel.
5. Online pass kommer att förbjudas på PS4 eftersom Sony inte vill att man ska betala två gånger för att spela online.

Förstår du nu?

ok förklara gärna bättre för jag fattar inte. Fick The last of us idag och tryckte fel i menyn för den ville spela online och sen bad den om online pass(tror jag det hette, kan verifiera imorgon när jag ska lira igen)vilket man skulle köpa, tryckte tillbaka o lirade single. Bugg eller måste jag betala för att spela online!?!?!?!?!

123
Skriv svar