Nytt Warhammer-mmo till nästa generations konsoler

Robot
Nytt Warhammer-mmo till nästa generations konsoler

Det verkar som om mmo-genren inte längre är exklusiv för PC-plattformen, utan även breder ut sina vingar över konsolerna.

#nyhetstips, #warhammer-40000-eternal-crusade, #behaviour-interactive, #naughty-bear


Medlem
Nytt Warhammer-mmo till nästa generations konsoler

Älskar Warhammer och önskar att det blir något av det här. Men Naughty Bear var så dåligt gjort på så många sätt att det känns som om det här spelet har en snöbolls chans i helvetet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av marcus8958:

Älskar Warhammer och önskar att det blir något av det här. Men Naughty Bear var så dåligt gjort på så många sätt att det känns som om det här spelet har en snöbolls chans i helvetet.

Jag läste igenom källan, funderade lite på vem utvecklaren var. Och sedan såg jag. Snacka om att de kommer få ett helvete, men hoppas de lyckas.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hade helt och hållet glömt bort att det kommer ett Warhammer 40k mmo. Nåja, det är inte förrän 2015 så man hinner nog börja spela och tröttna på 2-3 mmo's tills dess.

Medlem

En av de features som jag fann stort intresse i var:
"Found a Battle Squad with friends and prepare for conflict from your customized shared space in orbit – then drop down to the planet together and seek out glory!".
Så förhoppningsvis implementerar de att hela världen är en stor instans och att man kan droppa ner från orbitala squad skepp (Guild skepp), lyckats de göra detta tillsammans med skippandet av loading screens så skulle det bli underbart.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hade helt och hållet glömt bort att det kommer ett Warhammer 40k mmo. Nåja, det är inte förrän 2015 så man hinner nog börja spela och tröttna på 2-3 mmo's tills dess.

Detta är inte samma spel de pratade om för några år sedan, om det var det du tänkte på.
det kallades Warhammer 40,000: Dark Millennium, och utvecklas av Vigil Games.
Det har sedan blivit nedlagt och ska nu släppas som ett vanigt spel.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Blackwolfe:

Hade helt och hållet glömt bort att det kommer ett Warhammer 40k mmo. Nåja, det är inte förrän 2015 så man hinner nog börja spela och tröttna på 2-3 mmo's tills dess.

Detta är inte samma spel de pratade om för några år sedan, om det var det du tänkte på.
det kallades Warhammer 40,000: Dark Millennium, och utvecklas av Vigil Games.
Det har sedan blivit nedlagt och ska nu släppas som ett vanigt spel.

Ah, det förklarar en del. Hade inte en aning om att det blivit nedlagt.

Medlem

Det skulle ta och komma något nytt lag till 40k universumet någon gång...känner inte det minsta sug längre för samma skitlag hela tiden!

Kan inte 40k lore så bra, men den är väl inte byggd på ett sätt som gör det omöjligt att introducera nya factions? Det är ju rymden med FTL teknologi trots allt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varför i hela friden ger man ett sådant massivt IP till en sådan medioker utvecklarstudio? Det var precis samma sak när man gav en studio som gjort animerade Lego-filmer för barn tidigare uppdraget att göra en animerad WH40K-film. Jag undrar verkligen vad som går igenom beslutsfattarnas huvuden.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Blackwolfe:

Hade helt och hållet glömt bort att det kommer ett Warhammer 40k mmo. Nåja, det är inte förrän 2015 så man hinner nog börja spela och tröttna på 2-3 mmo's tills dess.

Detta är inte samma spel de pratade om för några år sedan, om det var det du tänkte på.
det kallades Warhammer 40,000: Dark Millennium, och utvecklas av Vigil Games.
Det har sedan blivit nedlagt och ska nu släppas som ett vanigt spel.

Tyvärr är även singel player versionen nedlagd.. sad panda :/

Medlem
Skrivet av Javas:

Det skulle ta och komma något nytt lag till 40k universumet någon gång...känner inte det minsta sug längre för samma skitlag hela tiden!

Kan inte 40k lore så bra, men den är väl inte byggd på ett sätt som gör det omöjligt att introducera nya factions? Det är ju rymden med FTL teknologi trots allt

Så det räcker inte med de, i runda slängar, dussinet olika "factions" som redan finns? 40k-loren är redan så pass djup och välutvecklad, att den inte skulle ha något riktigt att vinna på att introducera fler raser och stridande parter.

Medlem
Skrivet av Tystnad:
Skrivet av Javas:

Det skulle ta och komma något nytt lag till 40k universumet någon gång...känner inte det minsta sug längre för samma skitlag hela tiden!

Kan inte 40k lore så bra, men den är väl inte byggd på ett sätt som gör det omöjligt att introducera nya factions? Det är ju rymden med FTL teknologi trots allt

Så det räcker inte med de, i runda slängar, dussinet olika "factions" som redan finns? 40k-loren är redan så pass djup och välutvecklad, att den inte skulle ha något riktigt att vinna på att introducera fler raser och stridande parter.

Jag insåg att jag var lite otydlig, jag menade även att jag tycker det stinker att dom kör samma lag hela tiden till alla spel, Tyranid t ex har väl aldrig varit med i ett enda warhammer spel (eller fanns dom med i Dawn of War 2? Det är nästan alltid Space Marines, Chaos och Greenskin som prioriteras känns det som :/

Vore kul med lite omväxling + att en ny faction vore kul med tanke på att 40k har några år på nacken. Känns alltid roligare när ett redan grymt universum kan växa och bli ännu grymmare


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Tystnad:
Skrivet av Javas:

Det skulle ta och komma något nytt lag till 40k universumet någon gång...känner inte det minsta sug längre för samma skitlag hela tiden!

Kan inte 40k lore så bra, men den är väl inte byggd på ett sätt som gör det omöjligt att introducera nya factions? Det är ju rymden med FTL teknologi trots allt

Så det räcker inte med de, i runda slängar, dussinet olika "factions" som redan finns? 40k-loren är redan så pass djup och välutvecklad, att den inte skulle ha något riktigt att vinna på att introducera fler raser och stridande parter.

Jag insåg att jag var lite otydlig, jag menade även att jag tycker det stinker att dom kör samma lag hela tiden till alla spel, Tyranid t ex har väl aldrig varit med i ett enda warhammer spel (eller fanns dom med i Dawn of War 2? Det är nästan alltid Space Marines, Chaos och Greenskin som prioriteras känns det som :/

Vore kul med lite omväxling + att en ny faction vore kul med tanke på att 40k har några år på nacken. Känns alltid roligare när ett redan grymt universum kan växa och bli ännu grymmare

I Dawn of War 2 kan du spela som Imperial Guard, Space Marines, Chaos, Orcs, Eldar, Tyranider och Tau (men bara i MP vad jag vet)

Sen i Dawn of War fanns ju också Necrons, Dark Eldar och Tau

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Tystnad:
Skrivet av Javas:

Det skulle ta och komma något nytt lag till 40k universumet någon gång...känner inte det minsta sug längre för samma skitlag hela tiden!

Kan inte 40k lore så bra, men den är väl inte byggd på ett sätt som gör det omöjligt att introducera nya factions? Det är ju rymden med FTL teknologi trots allt

Så det räcker inte med de, i runda slängar, dussinet olika "factions" som redan finns? 40k-loren är redan så pass djup och välutvecklad, att den inte skulle ha något riktigt att vinna på att introducera fler raser och stridande parter.

Jag insåg att jag var lite otydlig, jag menade även att jag tycker det stinker att dom kör samma lag hela tiden till alla spel, Tyranid t ex har väl aldrig varit med i ett enda warhammer spel (eller fanns dom med i Dawn of War 2? Det är nästan alltid Space Marines, Chaos och Greenskin som prioriteras känns det som :/

Vore kul med lite omväxling + att en ny faction vore kul med tanke på att 40k har några år på nacken. Känns alltid roligare när ett redan grymt universum kan växa och bli ännu grymmare

Jo tyranids var med.. men du har ju rätt ändå. Men i Dawn of war 1 hann dom ju med att få in en hel del faction. Tex så var ju Sisters of Battle med, de hade jag ingen relation till innan men dom visade sig ju vara ett gäng religösa fanatiska psykopater, hur kul som helst!

Medlem

Det finns flera faktioner inom WH40k som är med i loren men ej i några spel - hade gärna sett en Mechanicum faktion i t.ex Dawn of War 2.

Men Tau och Necros är ju "relativt" nya i Wh40k så nog finns det möjlighet att introducera fler raser. Dock har Games Workshop redan nu problem att balansera dem... fast det borde ju inte behöva hindra nya faktioner i PC-spel.

Medlem
Skrivet av Rior:

I Dawn of War 2 kan du spela som Imperial Guard, Space Marines, Chaos, Orcs, Eldar, Tyranider och Tau (men bara i MP vad jag vet)

Sen i Dawn of War fanns ju också Necrons, Dark Eldar och Tau

Finns inga Tau i DoW2, bara i ettan.

Medlem

Mycket nyfiken och inresserad, extremt försiktig, inväntar recension från FZ 2015

Medlem

Läst lite om det. det där att bara Ork Boyz är gratis och att det krävs 5 ork boys för att smälla ner en Space Marine osv. Detta lir kommer vara definitionen på P2W. Tvivlar på att det kommer bli bra, med den infon som finns iaf.

källa: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/954/feature/7493/Ther...

Medlem

Efter läst infon blohm länka så måste jag hålla med ser ut att vara en fail redan från start.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Rior:

I Dawn of War 2 kan du spela som Imperial Guard, Space Marines, Chaos, Orcs, Eldar, Tyranider och Tau (men bara i MP vad jag vet)

Sen i Dawn of War fanns ju också Necrons, Dark Eldar och Tau

Finns inga Tau i DoW2, bara i ettan.

Tau fanns med i 2:an på The Last Stand i form av DLC.
Man fick en Tau Commander.

Medlem

Mer warhammer åt folket.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Gör de detta dåligt så blir det exterminatus på hela bunten.

Medlem

Tycker utvecklare ska låta Warhammer va ifred om det inte är garanterat att bli ett superbra spel. ville verkligen ha ett bra WH mmo men det blev ju som det blev med det, och det ska absolut inte vara PG12 på det, då Warhammer är bland det mest brutala man kan hitta då det kommer till lore.

1
Skriv svar