Windows 8.1

Medlem
Windows 8.1

Snart får vi Windows 8-användare en stor fin uppdatering som gått under namnet "Blue", eller Windows 8.1 som är versionsnamnet. Den 26:e Juni landar uppdateringen (beta-version).

Istället för att göra en enorm lista så ger jag eder en länk till Technet: http://technet.microsoft.com/en-us/windows/dn140266.aspx?ocid...

Misstänker dock att det mest intressanta för vanliga användare är detta:

Modern UI experience
Variable, Continuous Size of Snap Views
You have more ways to see multiple apps on the screen at once. You can resize apps to nearly infinite sized windows, share the screen between two apps, or have up to three apps on each monitor.

Boot to Desktop
We have made configuration options available which will allow you to boot directly to the desktop in Windows 8.1.

Desktop and Start Screen
Improvements have been made to better support users who prefer a mouse and keyboard experience to access applications.

#blogg

Windows 8.1

"Apps"= genvägar, dessa har man ju klarat sig fint utan innan Med det sagt är W8 riktigt bra. Med "Classic Shell" installerat är det precis som vanligt, men snabbare och mer stabilt.

Det tog knappt 5 minuter att installera W8 häromdagen, och efter en uppdatering var det bara att köra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Uppdateringen kommer tidigast i Augusti-Oktober

Däremot släpps en beta på 8.1 i samband med Microsoft Build 2013 dagarna. som är 26-28 Juni

Jag ser framemot uppdateringen. Kört Windows 8 i drygt 4 månader nu och är riktigt nöjd faktiskt. och kommer antagligen bli ännu mer nöjd med denna uppdateringen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Uppdateringen kommer tidigast i Augusti-Oktober

Däremot släpps en beta på 8.1 i samband med Microsoft Build 2013 dagarna. som är 26-28 Juni

Jag ser framemot uppdateringen. Kört Windows 8 i drygt 4 månader nu och är riktigt nöjd faktiskt. och kommer antagligen bli ännu mer nöjd med denna uppdateringen.

Korrekt! Skulle ha klartgjort det kanske.

Ska bli kul att prova.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Apps"= genvägar, dessa har man ju klarat sig fint utan innan Med det sagt är W8 riktigt bra. Med "Classic Shell" installerat är det precis som vanligt, men snabbare och mer stabilt.

Det tog knappt 5 minuter att installera W8 häromdagen, och efter en uppdatering var det bara att köra.

Lite annorlunda, men till det bättre för det mesta. Det är på insidan som den stora förändringen har skett, den man inte ser.

Medlem

Jag är inte så insatt i Windows 8 har kört på Windows 7 sedan det kom och varit nöjd. Tycker ni att det är värt att uppgradera? Vad är fördelarna med Windows 8 ?

Medlem

Själv tycker jag W8 funkar utmärkt, men hade gärna sluppit Metro interfacet, som enligt mig är HELT onödigt på en stationär dator. Man skulle kunna välja det om man har touchskärm eller på deras plattor enbart! HATAR den.

Medlem

Här är en bra samlingstråd om fördelarna: http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-forbat...

I stora drag handlar det om ett lättare, säkrare, smidigare och snabbare operativsystem som har bättre stöd för touchbaserade enheter än innan. På gamerfronten är det inte så mycket nytt, kommer säkert en nyare version av DX senare, men inte i dagsläget.

Windows 8 har inbyggt anti-virus, bättre sökfunktion, stöd för det nya filsystemet ReFS (finns till servrar nu, men kommer till klienter senare), Hyper-V är inbyggt, du kan montera .ISO och VHD-filer direkt i Explorer, Filhistorik för att kontinuerligt göra snapshots av dina filer, ny bättre utskriftsarkitektur, grym integrations med ditt Windows ID och Microsofts tjänster som exempelvis SkyDrive samt bättre lagringsmöjligheter med Storage Pool.

Ultimat är det såklart upp till var och en om det är värt det, jag tycker att de nya funktionerna är värt priset och kommer inte gå tillbaka till Windows 7 igen. Många klagar såklart på Modern UI-gränssnittet och att startmenyn är frånvarande, och det förstår jag. Personligen bryr jag mig inte, då jag inte använde den så mycket men du kan också ladda ner Classic Shell exempelvis gratis och få den delen också.

1
Skriv svar