The Last of Us-bugg har dödats

Robot
Inaktiv
The Last of Us-bugg har dödats

Måste säga att de löste problemet fort. Jag köpte spelet igår eftermiddag, upptäckte vid 18-tiden att jag inte kunde spara. Surade en stund. Men vid 20-rycket fungerade det igen.

De är förlåtna

Medlem

Då hade jag tur som inte han spela så mycket. Blev fundersam när spelet sa att det väntade på auto save när jag skulle spara och stänga ner. Får väl se hur det gick med att spara då helt enkelt.

Skribent

Jag har inte vågat kolla min sparfil än. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Då kanske ND kan fixa problemen med UC3 också snart då - 18 månader efter release????

Såg på ND-forumet att det fortfarande var rapporter om spinning ring, freeze och omstart av PS3an för många.

Eller är det Sony som helt tappat greppet?

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har inte vågat kolla min sparfil än. =/

Hela min progress var utraderad, fick börja om 12 min in i spelet. Så det spelar nog ingen roll hur länge du väntar om det aldrig har blivit sparat från början?

Inaktiv

Tur att jag inte började spela direkt, med andra ord. Roligt att se att Naughty Dog fixade problemet så snabbt också. Ikväll blir det mys-stund framför tv:n!

Medlem

Vill ha spelet, men syrran har mitt PS3 =/

Medlem

Jag fick Red Dead Redemption Game of the Year edition och The Last of Us igår (Fredag) från Spelbutiken.

Spelat riktigt mycket. Men tog en liten paus då spelet frös sig. Riktigt konstigt. Trodde inte riktigt PS3 kunde frysa som en dator gör.

Bilden frös sig så att säga. Iofs är det klassiker modellen (den tjocka) och den varit på i över 6 timmar.

Kanske förklarar det?

Eller?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har iof inget emot att börja om. Så bra är spelet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Klarade spelet på 12 timmar igår, upptäckte precis att saven är borta. FML.

Medlem

Och jag förlorade typ 8 timmars spelande... Kul

Medlem

Jag har inte fått hem min konsol ännu. Beställde en bundle med spelet. Har tittat lite på Day9's stream och gillar verkligen spelet och där nämde han också buggen. Det enda han gjorde under ett par timmar var att pausa spelet och sa att han inte ville gå online pga buggen. Så bra att den är fixad !

Medlem

Är spelet bra? om man inte räknar med spar buggen. är sugen på ny spel men inte vad...


signatur

🐖💨💩

Medlem

Spelet är skitbra, dock är jag inte den som spelar om spel så jag skiter i det nu. Spelade hela dagen igår och allt är borta.

Medlem
Skrivet av Tronic:

Är spelet bra? om man inte räknar med spar buggen. är sugen på ny spel men inte vad...

Vågar inte säga för mycket men spelat 3 timmar och i mina ögon verkar det här bli årets spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av Daven:

Spelet är skitbra, dock är jag inte den som spelar om spel så jag skiter i det nu. Spelade hela dagen igår och allt är borta.

Så du vill inte veta hur det slutar? Spel är ju ingen exakt vetenskap, Naughty Dog var ju supersnabba med fixen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade dock bara lirat 1-2 timmar, gör mig inget o lira om. Spelet är fruktansvärt bra gjort o storyn biter fast vid en direkt. Högt ljud på hemmabion, denna helg är räddad

Skribent

Satt hos en kompis igår när han började spela. Synd att de inte satte inledningen 100 procent. Hade velat veta mer om relationen och att ND drog ut lite längre på det. Skit i att det är ett actionspel och bygg upp lite känslor för karaktärerna. Damnit.

Verkar dock som ett rätt schyst actionspel och inte lika överdrivet som Uncharted. Ska ta och låna det när tillfälle ges.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Spelet är bra, men definitivt inte GOTY. Inte ens nära storyn och karaktärer som fanns i The Walking Dead. Storyn är också 100% linjärt, så efter du har spelat en gång känns det inte lönt att börja om igen. Det finns också en rad andra saker som jag nämnt i min review på metacritic, jag gav den 6/10.

Skrivet av soundchaser:

Hade dock bara lirat 1-2 timmar, gör mig inget o lira om. Spelet är fruktansvärt bra gjort o storyn biter fast vid en direkt. Högt ljud på hemmabion, denna helg är räddad

+1 för ditt avatarnamn


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Daven:

Spelet är skitbra, dock är jag inte den som spelar om spel så jag skiter i det nu. Spelade hela dagen igår och allt är borta.

Så du vill inte veta hur det slutar? Spel är ju ingen exakt vetenskap, Naughty Dog var ju supersnabba med fixen.

Hjälper ju dock inte mig att som va supersnabba med fixen när jag redan hade spelat 8 timmar.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Spelet är bra, men definitivt inte GOTY. Inte ens nära storyn och karaktärer som fanns i The Walking Dead. Storyn är också 100% linjärt, så efter du har spelat en gång känns det inte lönt att börja om igen. Det finns också en rad andra saker som jag nämnt i min review på metacritic, jag gav den 6/10.

Jag har inte spelat The Last of Us (men ska köpa det inom kort), men en TWD-spoiler:

Om du tänker efter så är ju The Walking Dead rätt linjärt också. Man kan välja att göra lite olika saker ibland men det är ändå linjärt och storyn ändras egentligen inte även om det känns som det, man ändrade i princip bara när personerna dog. Men spelet är såklart mycket bra ändå även fast det är linjärt, därför skulle jag tro att TLoU också är grymt

Medlem

Detta hände mig var nog 4 timmar in sen fick jag börja om nästan från början... märkte inte att autosave hade fastnat... jag vart lite ledsen... men tur att spelet är så j*vla bra för nu är jag straxt på samma ställe igen

Medlem

Svårt att fatta att de kan släppa ett spel där man inte kan spara. Visserligen agerade de ju fort men man undrar hur en sådan miss kan gå igenom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag fick Red Dead Redemption Game of the Year edition och The Last of Us igår (Fredag) från Spelbutiken.

Spelat riktigt mycket. Men tog en liten paus då spelet frös sig. Riktigt konstigt. Trodde inte riktigt PS3 kunde frysa som en dator gör.

Bilden frös sig så att säga. Iofs är det klassiker modellen (den tjocka) och den varit på i över 6 timmar.

Kanske förklarar det?

Eller?

Fick så på reckoning med min ps3:a på 60gb, frysbild startade om och fick ylod! Så kolla pastan å dammsug.

Medlem

Yeeeaaaah, tappade typ 4 timmar. Skulle spela idag och började dagen med ett WTF!

Sen startade jag datorn och läste denna artikeln. Det förklarar händelsen


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Rolle:

Spelet är bra, men definitivt inte GOTY. Inte ens nära storyn och karaktärer som fanns i The Walking Dead. Storyn är också 100% linjärt, så efter du har spelat en gång känns det inte lönt att börja om igen. Det finns också en rad andra saker som jag nämnt i min review på metacritic, jag gav den 6/10.

Tycker helt tvärtom. Jag grät inte i TWD, men det gjorde jag redan i början av det här. Bryr mig mycket mer om karaktärerna än i TWD. Omspelningsvärdet är mycket högre i detta än i något annat spel som jag har spelat på länge.

Medlem

Jag har problem med att skaka igång ficklampan, får inte gå vidare förrens den är klar skakad, men suttit och skakat på handkontrollen nu i 5 min, nån som varit borta i samma sak ?

Medlem

Off topic:
Tackar Det är precis rätt, valde det användar namet, fför jag lyssnade på tyska metal gruppen rage ett tag

12
Skriv svar