Frida Wallberg - Hjärnblödning

Medlem
Frida Wallberg - Hjärnblödning

För er som följer sport, och då kanske framförallt boxning så känner ni nog till namnet Frida Wallberg som är något av en svensk boxningsstjärna.

Igår så åkte hon på två nedslagningar och blev utdömd på teknisk knockout, hon förlorade sitt WBC-bälte i superfjädervikt.

Själva förlusten är dock oviktig i sammanhanget, hon blev förd till sjukhus där det konstaterades att hon drabbades av en hjärnblödning, nu hoppas jag bara att hon återhämtar sig bra.

http://www.svd.se/sport/pojkvannen-det-ar-en-hjarnblodning_82...

http://www.tv4.se/sport/klipp/h%C3%A4r-knockas-frida-wallberg...

Medlem

Man får hålla tummarna nu under dagen när läkarna ska väcka henne. Det är ju till snudd till omöjligt att säga hur hon mår och hur pass allvarliga skadorna på hjärnan är förrän hon vaknar :\

Jag såg matchklipp och knocken såg inte "så" farlig ut, men det var den bevisligen. Förhoppningsvis får hon inga hjärnskador. Jag tror inte heller hon återvänder. Ingen hade räknat med att Diana Prazak skulle vara så tuff. Det var fint att se att hon blev bekymrad över Fridas tillstånd.

VI håller tummarna att allt blir bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Självklart är all proffsboxning uteslutet i framtiden...

Men det är oviktigt nu, oerhört tragiskt och jag hoppas och känner med de anhöriga för ett tillfrisknande, Frida är en utomordentlig atlet, en superb boxare och verkar vara en mycket fin människa.

Lycka till


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag känner också med de anhöriga, hoppas att det inte blir några bestående skador, utan att hon tillfrisknar relativt väl.

Mycket tragisk historia

Medlem

Visst är det sorgligt och jag hoppas innerligen att hon rätar sig och blir utan men.

När det gäller proffsboxning är jag mycket kluven, sysslar själv med "farligare" kampsporter, visst skall folk få göra vad de vill, men på något sätt är boxning felkonstruerad.

Slagen emot kranium blir för många och titta bland tungviktsboxarna, det är få fd världsmästare som inte har rejäla hjärnskador.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Visst är det sorgligt och jag hoppas innerligen att hon rätar sig och blir utan men.

När det gäller proffsboxning är jag mycket kluven, sysslar själv med "farligare" kampsporter, visst skall folk få göra vad de vill, men på något sätt är boxning felkonstruerad.

Slagen emot kranium blir för många och titta bland tungviktsboxarna, det är få fd världsmästare som inte har rejäla hjärnskador.

Är också kluven, tränar MMA och boxning, siktar på att tävla inom det senare, men även fast jag älskar proffsboxning så är det med hatkärlek på grund utav skadorna.

Medlem

Frida vaknade tydligen imorse och om än tagen och omtumlad så verkar hon må bra.
Verkar som hon kan återhämta sig utan allvarliga skador eller men, hoppas verkligen det är så!

Tydligen var det första hon ville prata om matchen i fråga


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Frida vaknade tydligen imorse och om än tagen och omtumlad så verkar hon må bra.
Verkar som hon kan återhämta sig utan allvarliga skador eller men, hoppas verkligen det är så!

Tydligen var det första hon ville prata om matchen i fråga

Läste också det, mycket glädjande nyheter, hoppas bara att inga dolda skador visar sig de närmaste månaderna.

1
Skriv svar