Microsoft körde Xbox One-spel på PC under E3

Robot
Microsoft körde Xbox One-spel på PC under E3

Om du undrade vad årets skandal skulle bli, då har vi nog hittat en värdig top 3.

#nyhetstips, #microsoft, #electronic-arts


Medlem
Microsoft körde Xbox One-spel på PC under E3

Oh shit. Jag tror att Microsoft kommer att sjunka med Wii och Sony kommer gå totalt segrande. Vi får se när releasen men det verkar avgjort.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Hur många spikar har den här kistan M$?

Medlem

Folk kommer antaligen köpa XB1 ändå.

Medlem

Haha, såg det här innan idag, höll på att trilla av stolen av skratt pga tragikomedin.

Skribent

Om ni vill jobba inom PR, då tror jag att Microsoft kommer anställa snart. De har en hel del förtroende som behöver byggas upp.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Sänker inte MS som företag även om konsoll försäljningen skulle gå sämmre än väntat..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Vi får nog snart se en smutskastnings kampanj från Microsoft mot Sony.

Ligger man väldigt lågt så blir alla medel tillåtna.

Om det händer så har dom grävt sin grav och tagit cyanid piller.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Vad är en dag utan ett självmål från microsoft? Det är varje dag det numera händer något negativt för dem!

Medlem

Och jag som trodde att dom inte kunde sjunka lägre

Medlem

It can only do coffe


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Var är Ivamos trollet i den här tråden?
Eller har han blivit bannad?

Medlem

Fast huvudsaken är ju att spelen ändå ser lika bra ut och flyter på lika bra på konsolen när XB1 väl släpps.

Att de hade demon på datorer ser jag snarare som något positivt. Det betyder ju bara att allt snack om att hårdvaran i konsolerna är så mycket bättre än PC's bara är ren BS (vilket egentligen är uppenbart, men nu finns bevis) och att alla spel borde flyta på lika bra eller bättre på datorer redan nu.

Även om det sägs att det tar några år innan fulla potentialen av konsoler nås, så borde datorers prestanda kunna hålla något steg före med tanke på att CPU/GPU årsvis förbättras.

The Division till PC plz.

Sony hade ju inte sån tur heller med AssCreed:BF även om det snarare rörde sig om optimeringar för Ubisoft del snarare än Sony, men det ser ändå inte bra ut.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Om ni vill jobba inom PR, då tror jag att Microsoft kommer anställa snart. De har en hel del förtroende som behöver byggas upp.

Jag undrar vad i helvete som pågått i deras PR. Seriöst hur dåligt kan man få det till dom är barnrumpor


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Inte mycket som går vägen för Microsoft nu..

Medlem

Som sagt, folk kommer köpa Xbox One ändå bara för att konsolen verkar få den längsta listan med exklusiva spel.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Framtida Arrow-to-the-knee skämt? *XboxONE IS DOWN* *I REPEAT XboxONE IS DOWN!* *SOMEONE CALL AN AMBULANCE* * *Wii U* *Wii U* *Wii U* *Wiiiiiiii UUUUUU* källa: ign kommentatorfält

Medlem

Vet inte vad som är mest fail, att de körde spelen på PC eller att denna "nyhet" är så jävla gammal? Detta visste man redan efter konferensen.. Skrev t.om en kommentar här när någon sa att microsoft visade gameplay


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Vet inte vad som är mest fail, att de körde spelen på PC eller att denna "nyhet" är så jävla gammal? Detta visste man redan efter konferensen.. Skrev t.om en kommentar här när någon sa att microsoft visade gameplay

Ingen bryr sig om att du visste detta för några dagar sen.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Som sagt, folk kommer köpa Xbox One ändå bara för att konsolen verkar få den längsta listan med exklusiva spel.

Har du totalt missat den här generationen? Är det något Sony och Nintendo har över Microsoft så är det exklusiva spel. Jag tror inte att det kommer att ändras så mycket den här generationen.

Inaktiv

Marknadens bästa kontroll är kompatibel med PC:-)

Jag fattar fan inte vad ni gnäller över. Vad har det för betydelse att spelen kördes direkt i spelmotorn?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Folk kommer antaligen köpa XB1 ändå.

Det ligger lite sanning i det... tyvärr.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Fast huvudsaken är ju att spelen ändå ser lika bra ut och flyter på lika bra på konsolen när XB1 väl släpps.

Högst osannolikt att det är så dock, då datorn för det första inte ens använder samma märke på grafikkortet som XBone, utan dessutom har betydligt mycket starkare grafikkort. Snarare är det sannolikt att det kommer se sämre ut vid release.

Medlem

Inte ens Microsoft använder Windows 8...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Marknadens bästa kontroll är kompatibel med PC:-)

Jag fattar fan inte vad ni gnäller över. Vad har det för betydelse att spelen kördes direkt i spelmotorn?

Om du ska köpa en skjorta, är det okey att du får titta på ett par jeans då i syfte att bestämma dig om du ska ha en skjorta eller inte? Eller om du ska köpa en Volvo xxxx så får du provköra en Peugot, för vad spelar det för roll, båda är ju bilar?

Om man inte kan bilda sig den minsta uppfattning om hur ett spel kommer se ut på xboxen, för den har trots allt sämre hårdvara än en PS4, utan du får se den på en PC, där dom då gör allt för att spelen ska vara så snyggt som möjligt och definitivt inte sämre än en PS4, hur ska du då kunna lita på att det dom visar stämmer?

Medlem

Jag tror XB1 kommer sälja, dock tror jag den inte kommer ikapp sony.
Konsoler idag är ju skräddarsydda pc-datorer med eget OS, så ser inte riktigt skillnaden med dem förutom vissa exklusiviteter och handikapp de dras med pga av deras designbeslut.

WiiU gör iaf en spelmaskin med det fokus de vill ha medans ps4 och xb1 är typ samma sak och samma spel, handlar ju mer om vilken du tycker ser fin ut.

Förr kändes det som man gjorde en konsol för man hade en ide om vilken typ av spel man ville sälja, tycker inte det finns idag, så bättre köpa en pc och sony, nintendo och microsoft kan göra mjukvara istället och en egen kontroll. Så slipper vi det här, för upplever många spel är ju ändå multiplatform idag, s var finns behovet för en dedikerad konsol?

Hoppas detta är sista konsolgeneration och något nytänk kommer utifrån denna generation

Medlem

Även denna story verkar tyda på detta:

http://jalopnik.com/i-got-thrown-in-microsoft-jail-for-taking...

Jag tycker mer och mer verkar tyda på att Microsoft blev rejält överraskade av att Sony visade upp PS4 så pass tidigt.

Rykten sprids om att man har problem med både spelutveckling (främst deras "juvel" Black Tusk) och med hårdvaran. Sedan sköt man på den första visningen en månad. De har inte vågat visa mycket som spelas live under "showerna" och en del saker på "golvet" spelas uppenbarligen inte ens på "dev-kits" utan på vanliga PC-datorer. De har inte vågat ge ut hårdvaruspecifikationer - antingen vet de inte själva än eller så är de sämre än PS4 och då är det bättre att vara tyst.

Det har även ryktats om nedklockningar av hårdvaran för att komma tillrätta med tillverkningsproblemen. Framstressad hårdvara och MS är ju som bekant ingen bra kombination vilket de som drabbats av RRoD kan intyga. Jag tror att MS hellre klockar ned hårdvaran denna gång än att drabbas av något liknande igen.

Förhoppningsvis får de ordning på grejorna då jag tror att branschen som helhet drabbas negativt om alla konsoltillverkare skulle hamna på helt olika prestandanivåer.

Medlem

Ställningen på förbeställningar ju nu är

Världen: PS4 8:1 Xbox1
USA: PS4 3:2 Xbox1

Det är ju inte avgjort än, men att Xbox ligger under PS4 i förbeställningar i USA kan inte ses som annat än ett totalt misslyckande och en smärre katastrof för MS.

-Xbox One Exclusive Titles-

Forza - AAA
Crimson Dragon - ?
D4 - AAA
Dead Rising 3 - AAA
Halo Xbox One - AAA
Killer Instinct - F2P
Kinect Sports Rivals - casual
LocoCycle - INDIE
Powerstar Golf - AA
Project Spark - AAA
Quantum Break - AAA
Ryse Son of Rome - AA?
Sunset Overdrive - AAA
World Of Tanks - F2P
Below - INDIE
Zoo Tycoon - ?
TitanFall - AAA

-PS4 Exclusive Titles-

Killzone: Shadowfall - AAA
Knack - AAA
Infamous Second Son - AAA
Drive Club - AAA
Blacklight retribution - F2P
War Thunder - F2P
Warframe - F2P
Planetside 2 - F2P/AAA
Primal carnage - F2P
The Witness - ?
Tiny Brains - INDIE
Hohokum - ?
Doki-Doki - INDIE
Super Motherload - INDIE
Daylight - AA
Order 1866 - AAA
Final Fantasy 14 - AAA/MMO
Tekken Revolution - F2P
Odd World New n Tasty - INDIE
Transistor - INDIE
Don't Starve - INDIE
APB: Vendetta - MMO
Mercerny kings - INDIE
Secret Ponchos - INDIE
OCTODAD - INDIE
Rays Dead - INDIE
OUTLAST - INDIE
GALAKZ - INDIE

-Third Party Exclusive Content-

COD: Ghost (X1)
Destiny (PS4)
BF4 (X1)
WatchDogs (PS4)
AC4 (PS4)
MAD MAX (PS4)

Inaktiv

Ett stort tack till FZ som fortsätter att leverera – död åt Microsoft med sin XBOX ONE!

Medlem

LOL! and they said the PC was dead...

Skriv svar