Robot
Heja Sverige!

The Division, Battlefield, Mirror's Edge – Sverige är världsbäst i spel. Det har aldrig varit tydligare än under årets E3. Låt oss därför hissa fanan och hylla våra stjärnor.

#battlefield-4, #tom-clancys-the-division, #mad-max, #avalanche-studios, #microsoft, #minecraft, #ea, #dice, #star-wars-battlefront, #mirrors-edge-2, #ghost, #need-for-speed-rivals, #battlefield-bad-company, #ubisoft, #massive-entertainment, #sony, #warner-bros, #hotline-miami, #battlefield-3, #machinegames, #wolfenstein-the-new-order, #just-cause


CJ
Medlem
Heja Sverige!

Imponerande.

Medlem

Bra jobbat
Men nu har vi satt ribban ganska högt så vi har lite krav på oss från världen nu.
Hoppas på många bra titlar framöver från vårat folk ute i branschen.
Och jantelagen kan jante-idkarna stoppa upp där ettor och nollor inte når

Medlem

Det är skönt att några branscher går framåt på hemmaplan!

Inaktiv

""Och det är något som utmärker svensk speldesign, att spelen är gjorda med stor omtanke om spelarna, de är utvecklade för att i alla avseenden faktiskt kunna spelas".

*fniss*

Medlem
Skrivet av Segas:

""Och det är något som utmärker svensk speldesign, att spelen är gjorda med stor omtanke om spelarna, de är utvecklade för att i alla avseenden faktiskt kunna spelas".

*fniss*

Fniss indeed!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

ZF
Medlem

"hysh! quiet please..."

Testpilot

Fick faktiskt en liten tår i ögat av stolthet !

Sverige är bäst

Medlem

E(3) 201(3)-06-1(3) = half life 3 confirmed!

Medlem

The Division ser kul ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hero:

E(3) 201(3)-06-1(3) = half life 3 confirmed!

Nej det blev Battlefront 3 i stället.

Medlem

Massive imponerade redan med Ground Control, ett spel som håller ganska bra än idag även om jag ibland stör mig rejält på den korkade AI´n.

Dice imponerar rent grafiskt men det verkar som det inte är samma företag längre eller så styr och ställer EA något enormt. Jag har alltid gillar Dice och deras spel har bara blivit bättre och bättre men BF 3 är jag inte ens speciellt sugen på att spela (äger samtliga BF spel som gjorts till PC).

Det jag såg från The Division fick mig dock rejält intresserad och det som jag gillade var känslan för detaljer, spelet ser på förhand ut att bli bra. Kanske blir ett köp om det kommer till PC till dess blir det till att lira Takedown (som jag ser fram emot något enormt).

Inaktiv

Payday 2 och Brothers gjorde rätt bra ifrån sig också

Medlem

The Division ser ju helt makalöst ut, men det skulle inte släppas på PC eller hur var det?

ZF
Medlem
Skrivet av Mindrax:

Bra jobbat
Men nu har vi satt ribban ganska högt så vi har lite krav på oss från världen nu.
Hoppas på många bra titlar framöver från vårat folk ute i branschen.
Och jantelagen kan jante-idkarna stoppa upp där ettor och nollor inte når

vissa skulle nog behöva en rejäl sats insemination med jantesprutan. eller vilket spel exakt är du eller din studio inblandade i?

Medlem

Önskar att Sverige kunde bli bättre när det gäller utgigvning också. Så behöver inte alla dessa fantastiska utvecklare säljas till t.ex. EA...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Sverige <3

Medlem

Måste erkänna att jag satt och kände mig stolt och glad över att vara svensk genom hela denna texten! Mycket fin krönika!

Medlem

Glöm inte Starbreeze, idiotiska tävlingen till trots så ser både Brothers och Payday 2 riktigt lovande ut.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av hero:

E(3) 201(3)-06-1(3) = half life 3 confirmed!

Nej det blev Battlefront 3 i stället.

Inte "Battlefront 3", bara "Battlefront"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fin krönika! Är böjd att hålla med.

Medlem

Ja, av E3 att döma så är det Sverige och Kanada som äger spelvärlden just nu.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av hero:

E(3) 201(3)-06-1(3) = half life 3 confirmed!

Nej det blev Battlefront 3 i stället.

Inte "Battlefront 3", bara "Battlefront"

My bad. Kom på att när man kommer till 3 så börjar man om på 1 nu för tiden

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ballong:

The Division ser ju helt makalöst ut, men det skulle inte släppas på PC eller hur var det?

De uteslöt inte andra plattformar i framtiden, men i dagsläget utvecklas det primärt till PS4 och Xbox One.

Medlem

Mycket bra krönika!

Och låt oss inte glömma Paradox, kungarna över nischmarknaden.

Medlem

Onekligen annorlunda än förr

Dock skulle jag gärna se fler genres utforskas av svenskar, hoppas det kommer nu. Jag är personligen inte så intresserad av de flesta spel som visades, men The Division såg trevligt ut. Liksom en bra version av Hellgate: London, som trots allt hade potential...

Medlem

Håller med, här kan man känna sig lite stolt som svensk Hoppas det är en "kreativ industri" som kommer fortsätta växa och blomstra i Sverige.

Varför ingen bevakning av Starbreeze som också var på E3 med Payday2 och Josef Fares Brothers?

Medlem

Helt riktigt! Vi e bäst

Medlem

Albanien äger Sverige alla gånger av fem.

Medlem

tänkte på detta dagarna efter E3, att fan vad vi äger i spelutveckling! Är det bara jag som ser detta? tänkte jag. tydligen inte
Frågan jag ställer mig nu är: Hur gynnar detta sverige ekonomiskt? Visst, manskapet i studiosarna sverige över får lön o så men antar att utgivarna tar den stora delen av kakan.
Men man känner sig lite stolt fast att man inte bidragit ett skit till det ^^

123
Skriv svar