Versus XIII återuppstår som – Final Fantasy XV

Robot
Versus XIII återuppstår som – Final Fantasy XV

Final Fantasy Versus XIII finns inte längre. Spelet heter numera Final Fantasy XV – spana in nya trailern.

#final-fantasy-versus-xiii-3, #final-fantasy-xv


zsm
Medlem
Versus XIII återuppstår som – Final Fantasy XV

Helt rätt val av Squenix tror jag, att göra det till XV och ta bort hela XIII som många verkar hata.

Medlem

Såg ut som fokuset denna gång är på att man lirar som en person, om det är sant så skulle dom ju kunna göra spelet mycket mer realtime, och det vore bra spännande.

Medlem

En som bara spelade upp till FFIX, vad är allt detta om VERSUS?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Hoppas det här blir det FF som överträffar VII.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Såg ut som fokuset denna gång är på att man lirar som en person, om det är sant så skulle dom ju kunna göra spelet mycket mer realtime, och det vore bra spännande.

Spelet är 100% Aktion baserat så självklart är det 100% realtime.

Tyvärr är jag ganska så besviken på detta, ytterligare ett FF spel som går ännu längre ifrån de spel jag gillat. Personligen vill jag ha ett mer taktiskt spel än ytterligare en third person beat em up / shooter.

Medlem

Man började nästan misstänka det här, är helt klart nyfiken på det nya stridssystemet, då jag aldrig har varit en stor fan av "menystrider" som jag kallar det.

Hoppas det blir bra, så man får jubla ut namnet Final Fantasy igen!!!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

En som bara spelade upp till FFIX, vad är allt detta om VERSUS?

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Agito XIII Type-0 och Final Fantasy Versus XIII XV hänger alla ihop - mer eller mindre, i alla fall. Från början tänkte Square-Enix att de skulle utspela sig i en och samma värld och att händelserna i ett spel skulle knyta an till de andra (se Fabula Nova Crystallis).

Till slut fick vi i stället Final Fantasy XIII med sina två uppföljare samt två separata spel till, alltså Final Fantasy Type-0 och Final Fantasy XV. Om någon annan är mer insatt i huruvida (och i så fall också HUR) spelen hänger ihop får de gärna utveckla.

Medlem

Är det inte Asscreed-snubben i mitten där på den där samlingsbilden på alla gubbar?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av burkmopp:

Såg ut som fokuset denna gång är på att man lirar som en person, om det är sant så skulle dom ju kunna göra spelet mycket mer realtime, och det vore bra spännande.

Spelet är 100% Aktion baserat så självklart är det 100% realtime.

Tyvärr är jag ganska så besviken på detta, ytterligare ett FF spel som går ännu längre ifrån de spel jag gillat. Personligen vill jag ha ett mer taktiskt spel än ytterligare en third person beat em up / shooter.

Jo, jag kan förstå att många fans är besvikna, för min del skulle det bara ge så mycket mer liv till deras redan vackra världar.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Är det inte Asscreed-snubben i mitten där på den där samlingsbilden på alla gubbar?

Nej. Det är bara en snubbe i huva.

Däremot uppstår Ezio Auditores kostym som en cameo i FF12-2 på en tidsresande karaktär som påskägg.

http://www.capsulecomputers.com.au/2011/11/final-fantasy-xiii...

Medlem

Ah ok, ja AssCreed har väl inte ensamrätt på coola hoods I guess

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Ah ok, ja AssCreed har väl inte ensamrätt på coola hoods I guess

Typ inte. andra kända karaktärer som bär huva är bland annat....

Jin Kazama

Döden

Rödluvan

Robin Hood...

1
Skriv svar