Microsoft körde Xbox One-spel på PC under E3

Medlem

Äh jag kommer ändå skaffa den när forza 5 kommer. Sen kommer jag nog köpa ps4an på impuls när den är billigare.

Medlem
Skrivet av kill455:

Vet inte vad som är mest fail, att de körde spelen på PC eller att denna "nyhet" är så jävla gammal? Detta visste man redan efter konferensen.. Skrev t.om en kommentar här när någon sa att microsoft visade gameplay

Åhh guuuud så gammalt, flera dagar? Du som vet allt redan kan väll ge fan i att läsa nyheter, kanske tipsa FZ istället, typ några dagar Innan saker händer så nån hinner skriva in det här innan det hunnit bli så "Jävla" gammalt.?!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av kill455:

Vet inte vad som är mest fail, att de körde spelen på PC eller att denna "nyhet" är så jävla gammal? Detta visste man redan efter konferensen.. Skrev t.om en kommentar här när någon sa att microsoft visade gameplay

Åhh guuuud så gammalt, flera dagar? Du som vet allt redan kan väll ge fan i att läsa nyheter, kanske tipsa FZ istället, typ några dagar Innan saker händer så nån hinner skriva in det här innan det hunnit bli så "Jävla" gammalt.?!

zzZZzzz

Medlem
Skrivet av Deli:

Ställningen på förbeställningar ju nu är

Världen: PS4 8:1 Xbox1
USA: PS4 3:2 Xbox1

En källa på 8:1 tack. Lyckas bara hitta för usa ( http://www.ign.com/articles/2013/06/14/e3-2013-ps4-outpacing-... )


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Förstår inte problemet?

Hur vet vi att det inte är AMD som inte har kunnat leverera hårdvara i tillräcklig omfattning? Körde Sony på PS4-maskiner? Har ni bilder?

Om det hade varit 2-3 år framåt i tiden så tror jag inte man hade haft den här diskussionen om DRM-hit, ständig uppkoppling och inte i samma utsträckning som förr,använda begagnade spel.

Jag jobbar själv i ett så kallat "produktbolag" och tycker att MS är otroligt modiga att prova de här nya tagen. Sen att det kanske provocerar, inte passar alla i smaken eller kommer att lyckas är en annan femma. Men man vågar köra fram sina idéer. Det har även varit storm förut. Det jag tänker på är prissättningen på Xbox Original och RRoD, där man relativt snabbt ställde om. Man sänkte priset kort efter releasen och i RRoD-fallet tog man sitt ansvar.

Till skillnad från kreti och pleti som sitter i diverse forum så gör man misstag ibland. Och i bästa fall lär man sig också.

Medlem
Skrivet av billybob:

Förstår inte problemet?

Hur vet vi att det inte är AMD som inte har kunnat leverera hårdvara i tillräcklig omfattning? Körde Sony på PS4-maskiner? Har ni bilder?

Om det hade varit 2-3 år framåt i tiden så tror jag inte man hade haft den här diskussionen om DRM-hit, ständig uppkoppling och inte i samma utsträckning som förr,använda begagnade spel.

Jag jobbar själv i ett så kallat "produktbolag" och tycker att MS är otroligt modiga att prova de här nya tagen. Sen att det kanske provocerar, inte passar alla i smaken eller kommer att lyckas är en annan femma. Men man vågar köra fram sina idéer. Det har även varit storm förut. Det jag tänker på är prissättningen på Xbox Original och RRoD, där man relativt snabbt ställde om. Man sänkte priset kort efter releasen och i RRoD-fallet tog man sitt ansvar.

Till skillnad från kreti och pleti som sitter i diverse forum så gör man misstag ibland. Och i bästa fall lär man sig också.

Finns bilder på när Destiny krashade på PS4 konferensen och då ser man att man hamnar i en PS4 devkit miljö, tillskillnad från MS.

Att AMD inte kunnat levererat deras hårdvara i tillräcklig omfattaning låter lika sannolikt som att MS skulle skippa deras DRM hyesteri. AMD är ett större företag än vad du tycks tro, inga rookies direkt.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Att AMD inte kunnat levererat deras hårdvara i tillräcklig omfattaning låter lika sannolikt som att MS skulle skippa deras DRM hyesteri. AMD är ett större företag än vad du tycks tro, inga rookies direkt.

Så bara för att det ser ut som en dev-kit miljö kan vi vara hundra procent säkra? Och större företag kan inte tabba sig?

Medlem

Roligaste måste ju vara att körde det på nVidia kort

Medlem

Men detta måste ju betyda att alla spel som kommer till krysslådan mycket väl kan komma även till PC. Nu kan inte utvecklarna skylla på att det skulle kosta för mycket att konvertera, då det är samma grund, eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Asså herregud. Var deras poäng med att dom skulle köra det på PC? för att grafiken skulle se bättre ut än Xbox one eller vad är det frågan om?

Skribent
Skrivet av anon_81726:

Hmm, 600 kort är det ju...jisses FZ factcheck plz. Also, hårdvaran i One är inte presenterad,än, så hur kan ni vara säkra? Allt e rykten tills MS gör det,officiellt

Hårdvaran i Xbox One är presenterad sedan länge. Och visst ska det vara ett kort från 700-serien, vilket flertalet källor hävdat. Mer än att dubbelkolla nyheten mot flera källor har jag tyvärr inte möjlighet till.

Skrivet av DAoG:

Shit asså, FZ vilken skitblaska ni har blivit.
Eran källkritik är lika mycket värd som en påse med skit.
Den här nyheten visar verkligen vart ni står någonstans.
Kan ni inte ta upp nyheter om där hundar tar över världen?:)

Utveckla gärna, vi är alltid sugna på att förbättras.

Skrivet av kill455:

Vet inte vad som är mest fail, att de körde spelen på PC eller att denna "nyhet" är så jävla gammal? Detta visste man redan efter konferensen.. Skrev t.om en kommentar här när någon sa att microsoft visade gameplay

Personligen tycker jag inte att något som är några dagar gammalt har förlorat sitt "bäst före"-datum. Är det relevant för läsarna på sidan, så tycker jag man ska köra på det. Hur hade det sett ut om vi helt ignorerat denna typen av nyhet? Det hade inte tagit lång tid innan det regnat Doritos.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Frågan man ställer sig nu är om microsoft ens har en fungerande XB1

Inaktiv

....roligt när någon i den här tråden säger nåt i stil med att inte alla i spelvärlden är lika insatta som FZs läsare.....tugget på anti MS folket här är löjligt.
någon säger att MS har avtal med amd, någon säger att det är 700 kort som de ska använda - känt sedan länge. Jag har redan berättat att det är virtual machine , de behöver köra den på den kraftfullaste pc de kan för att få samma prestanda som One kommer ge tack vare pcs nackdelar såsom avståndet mellan GPU och cpu samt avsaknaden av dedikerade buffrar. Att de inte kör Windows 8 är för att det är ett gränssnitt byggt på Windows 7 med en del Os förändringar. Varför ha ett skal när det riktiga skalet är ett annat?
nåt nöt här kallade win 8 och WP samt Surface för floppar...hahahahahhaha. Windows phone växer så,det knakar, Windows 8 har enbart trumfats av tidigare Windows (plattsales var ju ej inräknade i win8 sales så förmodligen var de bättre än tidigare Windows i Wales totalt) Surface är för,närvarande den bästa plattan och fler och fler märker detta - där och,med wp var de sent,ute men har gjort sakerna bättre än,konkurrenterna..... Gyfs ffs

Skribent
Skrivet av anon_81726:

....roligt när någon i den här tråden säger nåt i stil med att inte alla i spelvärlden är lika insatta som FZs läsare.....tugget på anti MS folket här är löjligt.
någon säger att MS har avtal med amd, någon säger att det är 700 kort som de ska använda - känt sedan länge. Jag har redan berättat att det är virtual machine , de behöver köra den på den kraftfullaste pc de kan för att få samma prestanda som One kommer ge tack vare pcs nackdelar såsom avståndet mellan GPU och cpu samt avsaknaden av dedikerade buffrar. Att de inte kör Windows 8 är för att det är ett gränssnitt byggt på Windows 7 med en del Os förändringar. Varför ha ett skal när det riktiga skalet är ett annat?
nåt nöt här kallade win 8 och WP samt Surface för floppar...hahahahahhaha. Windows phone växer så,det knakar, Windows 8 har enbart trumfats av tidigare Windows (plattsales var ju ej inräknade i win8 sales så förmodligen var de bättre än tidigare Windows i Wales totalt) Surface är för,närvarande den bästa plattan och fler och fler märker detta - där och,med wp var de sent,ute men har gjort sakerna bättre än,konkurrenterna..... Gyfs ffs

Någon menade kortet i burken som körde Xbox One-spelen. Sedan kom någon och sa att det var 600-serien. Vet bara att det är någon AMD-variant i själva konsolen.

Här är förresten specen för konsolen: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One

Tydligen kördes PS4-spelen med hjälp av "devkits", enligt samma källa som körde nyheten om att Xbox One använde PC från HP. http://www.cinemablend.com/games/PS4-Games-E3-Ran-PS4-Dev-Har...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

vilket gnäll .
Ja säkert det blir en flopp med xbox one precis som allt annat microsoft spottar ut sig , visst, visst.
Microsoft fortsätter som de alltid har gjort , de vet att ni köper det ändå .
Och ni som säger pc bl.a. bl.a. , ni står för det största microsoft-slaveriet eftersom ni köper det faktum att microsoft har monopol på spel-os.
Hoppas microsoft går i konkurs men tyvärr har de nog bara insett att de inte behöver vara kunder till lags för att tjäna pengar.

Medlem

Spiken i kistan!? :S


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Spiken i kistan!? :S

Troligen inte , kanske om någon lyckas sprida virus som börjar livestreama folks vardagsrum .

Medlem

Nog för att deras PR-byrå varit en smula...ehum....klumpig på sistone, så ska det allt ta bra mycket mer än en "misslyckad" konsol för att MS ska gå i graven. Ett av världens största och inflytesrikaste företag gå under för XboxOne? Pff!

Medlem

Windows 7?

Nu blir jag besviken, jag hade förväntat mig windows 8, så hårt som den skiten pushas!

Antar att man valde W7 p.g.a det är den mest stabila plattformen.

Sen förväntar ni väl er inte att spelen programeras på XBD eller PSD?

Dem använder PC, för den har den bästa hårdvaran!, så har det alltid varit!

8gb ram, AMD 8 core samt nått pissigt graffe för 4000 kr

Kör en I7, 8gb samt bra graffe så MÖRDAR den konkurrenterna bland TVSPEL!

Ännu bättre kör två i7or 16 alt 32gb ram, två, tre graffe så finns det inte ens något att tala om!, fast 4000kr kostar det inte.

Vill man kolla ESPN och anna dynga så räcker det med en Androidmodul för 600 spänn!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Sunray:

Det är standard att köra på PC under såna här sammanhang, bara att det inte avslöjas lika tydligt som här. Konsolens mjukvara och API:s är inte färdigutvecklade och dessutom utvecklas de flesta spel på PC för att få snabba iterationstider.

Då måste de skylta tydligt med att det faktiskt är PC det körs på. De flesta känner till devkits och många accepterar även att spel visas upp på såna, bara det anges tydligt att det är devkits som körs.

Myglar man så får man med räkna med vassa reaktioner, som nu. Extremt klantigt skött.

Medlem

Xbox1 kommer bara funka i 21 stater vid släpp.. börjar likna en komedi mer och mer detta...

http://www.p4rgaming.com/microsoft-confirms-xbox-one-will-onl...


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Xbox1 kommer bara funka i 21 stater vid släpp.. börjar likna en komedi mer och mer detta...

http://www.p4rgaming.com/microsoft-confirms-xbox-one-will-onl...

Det var väl ändå 21 länder?

Medlem
Skrivet av Metal:
Skrivet av vurt:

Xbox1 kommer bara funka i 21 stater vid släpp.. börjar likna en komedi mer och mer detta...

http://www.p4rgaming.com/microsoft-confirms-xbox-one-will-onl...

Det var väl ändå 21 länder?

man skulle väl inte bli jätte förvånad om jänkarna anser att stater är olika länder.. t.ex. vinner man baseball ligan därborta så är man världsmästare(?). visst bästa ligan i världen, men det kan bli lite mycket Världen = USA

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av chrisragnar:

Det är inte som att skåpen är låsta. Fritt fram att titta vad man spelar på. I fail too see the problem.
Jag har också svårt att tro att MS gick runt och trodde att inget spel skulle krasha på hela E3.
Lite nyhetstorka några dagar efter E3 kanske?

Jaså du var där alltså? Eller tror du bara att du vet att skåpen inte är låsta?

De ser inte ut att ha lås på bilden. Såvida inte bilden då är en återksapelse där de glömt sätta lås på skåpen så håller jag fast vid mitt antagande. plus, varför skulle de låsa skåpen?

Om du ser den svarta plutten på höger dörren, det är ett lås. Varför dom skulle låsa skåpen är väl inte så svårt att förstå?

Du menar handtaget för att öppna? Det är ju uppenbart ett känsligt ämne det här med konsolerna, flera hundra kommentarer på varje artikel. Och alla bara bråkar. Så jag ska sluta lägga mig i och leva i fred med min PC ist.

Medlem

Är inte det falsk marknadsföring?

Medlem

Jag ser inte något problem (ja, utöver att det kraschade förstås) att de körde det på en dator så länge det är representativt för produkten som släpps till konsolen i slutändan.
Mycket av det som visas upp på mässor m.m. visas med hjälp av datorer, vi såg ju bland annat i Indie Game: The Movie att Fez var spelbart på PAX East med hjälp av en dator.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Xbox har alltid vart skit så bra hej

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sethernis:

Svårt att inte njuta av Microsofts död.
De var oligarker(eller snarare monopolister) under 1990-talet och en stor del av 2000-talet.

Tyvärr står Xbox-verksamheten för typ 1/60 del av deras total inkomster, men floppen med Win 8, WP ect gör att Bill Gates äntligen kan demaskeras som en medioker oligark som tog strypgrepp kring marknaden men inte kom med någon innovation. Företaget speglar hans karaktär.

För övrigt stor och poetisk rättvisa att Linux-baserade Android skördar så stora framgångar.

Det blir ganska löjligt när du gör anspråk på att veta ett jävla dugg om ett företag som Microsoft för att sedan i samma veva försöka lasta skulden på Bill Gates som har slutat arbeta med Microsoft sedan länge tillbaka.

Det var över ett decennium sedan han arbetade som VD och 2008 slutade han arbeta heltid.

Eller ska vi skylla snedsteg från Apples support på Steve Jobs om det hände förra veckan också? Är det relevant kritik?

Jösses

MS Fanboy i sikte! Jag vet nog mer om Microsofts inkomstfördelning än du vet, thankyouverymuch.

Dessutom, Bill Gates har inte slutat på företaget och är definitivt involverad med vad som händer även om han är ordförande och inte VD. Tror du du sitter inne med någon typ av revolutionär info? Alla vet redan detta.

Microsoft är format efter honom, människorna han valde att befordra och kulturen sätter sig efter grundaren. Apple var (och var) innovativt eftersom det var den kulturen Jobs förde med sig. (De som klagar på bristen på innovation inom mobildelen bör komma ihåg att alla industrier mognar, så även mobilmarknaden).

Microsoft är ett företag som byggdes som ett monopol, där det var viktigare att tjäna pengar och krossa motståndet än att komma med nya idéer. Bill Gates är i högsta grad ansvarig för den kulturen eftersom han tog de viktigaste besluten. Dessutom är han fortfarande involverad i företaget även om han sysslar med annat.

Han har t.ex. i sin senaste intervju talat länge om framtiden med datorer, han attackerade iPad och försökte försvara Surface med mycket annat.
Han är långt ifrån bortkopplad från företaget även om han inte är inblandad i detaljerna. Dessutom är det han som mer eller mindre bestämmer vem som blir VD. Skulle han vilja sparka Ballmer så skulle han ha gjort det. Men han gör inte det av den enkla anledningen att han håller med Ballmer.

Varför är det här så svårt för din tröga hjärna att förstå?
Snoriga och halvpantade fanboys är så roande.
Läs på nästa gång, pojke.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sethernis:

Svårt att inte njuta av Microsofts död.
De var oligarker(eller snarare monopolister) under 1990-talet och en stor del av 2000-talet.

Tyvärr står Xbox-verksamheten för typ 1/60 del av deras total inkomster, men floppen med Win 8, WP ect gör att Bill Gates äntligen kan demaskeras som en medioker oligark som tog strypgrepp kring marknaden men inte kom med någon innovation. Företaget speglar hans karaktär.

För övrigt stor och poetisk rättvisa att Linux-baserade Android skördar så stora framgångar.

Det blir ganska löjligt när du gör anspråk på att veta ett jävla dugg om ett företag som Microsoft för att sedan i samma veva försöka lasta skulden på Bill Gates som har slutat arbeta med Microsoft sedan länge tillbaka.

Det var över ett decennium sedan han arbetade som VD och 2008 slutade han arbeta heltid.

Eller ska vi skylla snedsteg från Apples support på Steve Jobs om det hände förra veckan också? Är det relevant kritik?

Jösses

MS Fanboy i sikte! Jag vet nog mer om Microsofts inkomstfördelning än du vet, thankyouverymuch.

Dessutom, Bill Gates har inte slutat på företaget och är definitivt involverad med vad som händer även om han är ordförande och inte VD. Tror du du sitter inne med någon typ av revolutionär info? Alla vet redan detta.

Microsoft är format efter honom, människorna han valde att befordra och kulturen sätter sig efter grundaren. Apple var (och var) innovativt eftersom det var den kulturen Jobs förde med sig. (De som klagar på bristen på innovation inom mobildelen bör komma ihåg att alla industrier mognar, så även mobilmarknaden).

Microsoft är ett företag som byggdes som ett monopol, där det var viktigare att tjäna pengar och krossa motståndet än att komma med nya idéer. Bill Gates är i högsta grad ansvarig för den kulturen eftersom han tog de viktigaste besluten. Dessutom är han fortfarande involverad i företaget även om han sysslar med annat.

Han har t.ex. i sin senaste intervju talat länge om framtiden med datorer, han attackerade iPad och försökte försvara Surface med mycket annat.
Han är långt ifrån bortkopplad från företaget även om han inte är inblandad i detaljerna. Dessutom är det han som mer eller mindre bestämmer vem som blir VD. Skulle han vilja sparka Ballmer så skulle han ha gjort det. Men han gör inte det av den enkla anledningen att han håller med Ballmer.

Varför är det här så svårt för din tröga hjärna att förstå?
Snoriga och halvpantade fanboys är så roande.
Läs på nästa gång, pojke.

Baserat på din argumentationsstil och fullständiga brist i insikt kring hur ett företag fungerar så antar jag att du är i gymnasieåldern, vilket är den enda rimliga förklaringen jag ser.

Jag kan tipsa dig om att läsa relevanta kurser på högskolan (företagsekonomi, företagsledning och dylikt) samt att söka arbete ovanför "golvet" så ska du se hur verkligheten ser ut.

Det är ingen ide att ens börja försöka diskutera med någon som aldrig har arbetat ovanför golvet eller har den minsta kunskap om hur företag fungerar.

Microsoft som globalt företag med tiotusentals medarbetare, hela deras företagskultur är formad och skräddarsydd efter en ondskefull mans minsta önskan? Begriper du hur långt ifrån verkligheten du är? Vet du något om hur företagskultur formas och uppstår överhuvudtaget?

Jag tror ärligt talat att du har stött på lite häftiga buzzwords typ "inkomstfördelning" (vad i helvete nu det ska betyda, förklara gärna för en som har dubbelexamen i ekonomi men lyckats missa den detaljen) och väljer att bara kasta orden ur dig vid väl valda tillfällen.

Fortsätt diskutera på internet men lägg ner argumentationsstilen och välj dina strider efter kompetens.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Inte ens Microsoft använder Windows 8...

SERGEY!! : D
Världen är liten!

Skriv svar