Major Nelson svarar på heta Xbox One-frågor

Robot
Major Nelson svarar på heta Xbox One-frågor

Reddit slänger heta potatisar på Xbox-frontmannen, iförd björnmössa.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Major Nelson svarar på heta Xbox One-frågor

Försöker han vara rolig eller? pinsamt dåligt.

Medlem

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tyckte han skötte det där helt OK.

Edit: Ser hellre denna typen av intervjuer än kostymnissar som man verkligen inte litar på.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Det som oroar mest är att han inte svarar på om man kommer få behålla sina spel när Xbox Ones servrar dör. De har inte ens bestämt hur de konkret ska gå till väga ännu.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Det som oroar mest är att han inte svarar på om man kommer få behålla sina spel när Xbox Ones servrar dör. De har inte ens bestämt hur de konkret ska gå till väga ännu.

Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Som jag förstår det så kan man skicka upp xbox ones gränssnitt över tex din digitalboxs(eller vad du nu har inpluggat i din hdmi in) bild, typ deras tv-guide etc.

Skrivet av fanboyen:

Det som oroar mest är att han inte svarar på om man kommer få behålla sina spel när Xbox Ones servrar dör. De har inte ens bestämt hur de konkret ska gå till väga ännu.

Precis! Mycket snack om att följa med dom in i framtiden men inte kunna ge ett rakt svar på en sådan relevant fråga om XboxOne är framtids-säkrad. Bara undanflykten: "Vi har inte släppt den nya generationen ännu." Dom kan inte be oss följa med dom in i framtiden om dom inte kan garantera oss att dom efter sex-sju år inte stänger ner servrarna och gör konsolen till ett dyrt bokstöd.

Medlem

Fördelarna med internet checken väger upp nackdelarna alls. Vill jag spela ett 360 spel på en kompis 360 tar jag med mig skivan. Jag vill inte vända tre timmar på att spelat ska gå och spela.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Fördelarna med internet checken väger upp nackdelarna alls. Vill jag spela ett 360 spel på en kompis 360 tar jag med mig skivan. Jag vill inte vända tre timmar på att spelat ska gå och spela.

Det kommer väl inte att vara någon skillnad från xbox one, du kan ju fortfarande ta med din skiva och installera från den.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

zsm
Medlem

Tyckte han skötte intervjun förvånansvärt bra. Han verkar genuint exalterad för konsollen och dess framtid, och det är alltid positivt, sen kan folk tycka vad de vill om självaste konsollen och Microsoft

Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltså, jag förstår vad deras designteam tänkte när de designade xbox one och visst finns det massor av fördelar med den också men vad som stör mig är hur alla representanter än så länge verkar totalblunda för alla potentiella nackdelar. Always on drm, Nej nej nej, det är skitbra! Det är bra för kunden och det är framtiden! Finns inga nackdelar!!

Medlem

Jag vet att detta är helt irrelevant men vem är tjejjen som intervjuar?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?

Problemet är väl att det endast ska funka i nordamerika, iaf till en början.
Kan tänka mig att Xboxet behöver drivrutiner för att veta exakt hur man sköter varje box (t.ex. hur man byter kanal osv)

Medlem
Skrivet av maaex:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?

Problemet är väl att det endast ska funka i nordamerika, iaf till en början.
Kan tänka mig att Xboxet behöver drivrutiner för att veta exakt hur man sköter varje box (t.ex. hur man byter kanal osv)

HDMI är en standard som finns över hela världen

Medlem
Skrivet av heximeth:

Jag vet att detta är helt irrelevant men vem är tjejjen som intervjuar?

Skydart, Chloe Dykstra.

Tyckte också han skötte det helt okej. Glad att det inte var en kostymnisse.

Medlem

Hdmi ja men sen vilka apparater du kopplar in via hdmi är en helt annan sak


signatur

Jäh!

Medlem

Tacka vet jag min Wii U som kan styra min tv

Nämen jag vill inte enbart vara en hater men jag kan inte börja köpa spel till en konsol utan att veta om jag får behålla dem vid slutet av konsolens livscykel. Det är en självklar fråga att svara JA på från Microsofts håll att jag inte förstår varför de inte gör det.

Det skulle faktiskt bara intressant att se en seriös intervju någon gång med en kompetent programledare, det kommer aldrig vettiga följdfrågor utan det hela blir en PR vinkling.

Medlem

MN verkar vara en av de bättre representanterna för Microsoft och i de intervjuer jag sett med honom har han inte gjort samma blunder som andra gjort innan. Han säger bestämt att man inte kommer bli av med sina spel om man blir bannad från Live.

Visst kan jag tycka att han hela tiden försöker prata om allt som är positivt och undviker så långt det går allt som är negativt. Men det kan nog inte vara lätt att representera ett företag som Microsoft i nuläget även för en som älskar spel. Jag avundas han verkligen inte, måste vara svårt att försöka försvara något som man själv kanske inte alls håller med om.

Medlem

Förstår inte hur det härkommer funka ser inget antenutag på xboxen.
kommer bara fungera om du har en digitalbox bredvid serie kopplad till xboxen?
så för mig som bor i stan med telia kabel tv i väggen med 20 gratis kanaler, kommer jag inte kunna se dem via boxen?

Låter bara som fler lådor framför tvn i mina öron.

Medlem

Jag gillar inte hans ögon, han ser opålitlig och passivt aggressiv ut. Blir rädd.

Medlem
Skrivet av maaex:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?

Problemet är väl att det endast ska funka i nordamerika, iaf till en början.
Kan tänka mig att Xboxet behöver drivrutiner för att veta exakt hur man sköter varje box (t.ex. hur man byter kanal osv)

Hdmi funkar ju på allting som har hdmi ut, sen har ju xboxen en inbyggd irblaster för att styra andra enheter som vilken annan multifjärr som helst.

Kan man skicka styrsignaler till tv/tv-box via hdmi? någon som vet ?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Förstår inte hur det härkommer funka ser inget antenutag på xboxen.
kommer bara fungera om du har en digitalbox bredvid serie kopplad till xboxen?
så för mig som bor i stan med telia kabel tv i väggen med 20 gratis kanaler, kommer jag inte kunna se dem via boxen?

Låter bara som fler lådor framför tvn i mina öron.

Du kör väl in digitalboxens hdmi in i xboxen, sen från xboxen till tv eller en förstärkare.


signatur

Jäh!

Medlem

Hm...alltså ju mer jag funderar över konceptet med diskfritt spelande och 24h-DRM får jag ändå förståelse och acceptans för det. Min PS3:a är aldrig utan internet i mer än högst obetydliga downtimes, så i praktiken är det inget problem för mig. Beroende på exakt hur Family share fungerar kan det ju bli guld för vänner att dela spel mellan varandra. Om alla köper 10 spel kan man ha 100 spel liksom, till priset av en tiondel.

Medlem

Jag tänker köpa en X1 iaf


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Inaktiv

Jag spelar på konsol för att det är lätt och smidigt, xbox är inte det längre så nu blir det ps4,
som väl är så bryr man sig inte vad maskinen heter som man lirar på,
det viktiga för mig är att spelen är bra och att man ska kunna lira när som helst och var som helst.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Jag spelar på konsol för att det är lätt och smidigt, xbox är inte det längre så nu blir det ps4,
som väl är så bryr man sig inte vad maskinen heter som man lirar på,
det viktiga för mig är att spelen är bra och att man ska kunna lira när som helst och var som helst.

Så att slippa springa fram när man sitter som skönast i soffan för att byta spel, är inte smidigt enligt dig?


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Medlem
Skrivet av heviom:
Skrivet av maaex:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?

Problemet är väl att det endast ska funka i nordamerika, iaf till en början.
Kan tänka mig att Xboxet behöver drivrutiner för att veta exakt hur man sköter varje box (t.ex. hur man byter kanal osv)

Hdmi funkar ju på allting som har hdmi ut, sen har ju xboxen en inbyggd irblaster för att styra andra enheter som vilken annan multifjärr som helst.

Kan man skicka styrsignaler till tv/tv-box via hdmi? någon som vet ?

Japp det går, men då måste båda enheterna ha den funktionen. Jag kan t.ex. styra min tv via hdmi från min reciever.

Gissar dock att det bara fungerar på in-enheter, mao med en digitalbox inkopplad i x1 så kan jag eventuellt styra x1 från digitalboxen men inte åt andra hållet.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Hm...alltså ju mer jag funderar över konceptet med diskfritt spelande och 24h-DRM får jag ändå förståelse och acceptans för det. Min PS3:a är aldrig utan internet i mer än högst obetydliga downtimes, så i praktiken är det inget problem för mig. Beroende på exakt hur Family share fungerar kan det ju bli guld för vänner att dela spel mellan varandra. Om alla köper 10 spel kan man ha 100 spel liksom, till priset av en tiondel.

Fast bara en person åt gången kan spela spelen, du "lånar" ett spel från det gemensamma biblioteket när du spelar det då kan ingen annan i "famlijen" spela det tills du "lämnar tillbaka" det.

123
Skriv svar