Film: Kravla i grottor i Ultima Forever

Robot
Medlem
Film: Kravla i grottor i Ultima Forever

Ser ut att bli ännu ett "Syndicate", när ska ni sluta missbruka gamla IP EA?

Medlem

Ja du, det var inte mycket kontrast i det spelet. Måste vara de mest välbelysta dungeons jag någonsin skådat i ett spel.

UI'n var också lite väl mycket borstat stål och stora färgglada knappar.

Men vad vet jag?

Medlem

Neh, det där såg inte direkt ut som Ultima. Alldeles för gulligt och UI'n är horribel.

Medlem

Why the hate? Ser ju bra ut även om det är ännu ett hacknslash på en mobil plattform.

Medlem

Jag spelade alfan - ironiskt nog på PC - och det var bedrövligt. Utvecklarna var väldigt entusiastiska och väldigt måna om att få till Ultima-känslan, men misslyckades kapitalt. Skulle aldrig falla mig in att spela spelet.

Medlem

Nej nej nej... Blir i.a.f shroud of the avatar för mig för att återuppliva ultima

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Why the hate? Ser ju bra ut även om det är ännu ett hacknslash på en mobil plattform.

Kvalitétstitlar? På allvar? Spelet ser ut att flyta fint i ca 10fps, på sin höjd. Hela introduktionsskärmen är fyllt med "buy keys" vilket högst troligt är något man måste offra (ännu mer) pengar på.

...precis som vartenda IOS spel som existerar.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pholiage:

Why the hate? Ser ju bra ut även om det är ännu ett hacknslash på en mobil plattform.

Kvalitétstitlar? På allvar? Spelet ser ut att flyta fint i ca 10fps, på sin höjd. Hela introduktionsskärmen är fyllt med "buy keys" vilket högst troligt är något man måste offra (ännu mer) pengar på.

...precis som vartenda IOS spel som existerar.

Hacka gjorde de, men det är väl en alpha fortfarande? Jo, såg att det är en massa pay to win grejer, men det är ingen som tvingar dig o pejja ju. Väljer man att betala brukar det vara för att man tycker om spelet och är intresserad att ge support, spel är ju inte gratis att tillverka. Och jo jag vet att vissa utvecklare har börjat "tvinga" dig att betala i "free to play" spel. Real Racing 3 fick mig att spy efter 3 min spel och 7 min väntan på 10min speltid

Medlem

Nej, det är inte en alphaversion. Alfan var förra sommaren, på PC.

Medlem

blir och testa på paddan efter man kört ut alla turn based rpgs..

Medlem
Skrivet av krythorian:

Nej nej nej... Blir i.a.f shroud of the avatar för mig för att återuppliva ultima

Du stödde det också på Kickstarter?

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av krythorian:

Nej nej nej... Blir i.a.f shroud of the avatar för mig för att återuppliva ultima

Du stödde det också på Kickstarter?

Jajamän

Inaktiv

Fuck this shit. Håller mig till Ultima 7 part 1 & 2.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Stephan:

Jag spelade alfan - ironiskt nog på PC - och det var bedrövligt. Utvecklarna var väldigt entusiastiska och väldigt måna om att få till Ultima-känslan, men misslyckades kapitalt. Skulle aldrig falla mig in att spela spelet.

Det känns inte så konstigt egentligen. Originalet hade ett mål och det var att storyn skulle vara bra och det visade EA MYCKET tydligt att de inte kunde hantera när man kollar på Ultima 8 och 9.

Plus att Ultima är inte ett hack and slash, det har aldrig varit hack and slash. Mina förhoppningar ligger på shroud of the avatar, Lord british kanske inte fåt använda Ultima som namn, men det ser åtminstone ut att vara ett "riktigt" Ultima.

Medlem

Ännu ett spelnamn med anor som släpas i smutsen. Urk och ve.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Ännu ett spelnamn med anor som släpas i smutsen. Urk och ve.

Skulle nog tyvärr säga att det är redan försent :). Det är helt omöjligt att, oavsett vad de släpper, detta är värre än Ultima 9. Ett av de sämsta spelen EVER!

Medlem

Skit också... Grottor och Ultima fick mig bara att tänka på Ultima Underworld. Nu är jag fast i nostalgiträsket resten av dagen...

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ravenknight:

Ännu ett spelnamn med anor som släpas i smutsen. Urk och ve.

Skulle nog tyvärr säga att det är redan försent :). Det är helt omöjligt att, oavsett vad de släpper, detta är värre än Ultima 9. Ett av de sämsta spelen EVER!

Visst är det så. Spelet hade en helt sjukt utvecklingshistoria, men det ursäktar inte det skick som det lanserades i. Om det bara hade rört rent tekniska problem hade det varit en sak, men storyn gick ju inte att rädda. Snacka om att trampa på allt som gjorde serien bra.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ravenknight:

Ännu ett spelnamn med anor som släpas i smutsen. Urk och ve.

Skulle nog tyvärr säga att det är redan försent :). Det är helt omöjligt att, oavsett vad de släpper, detta är värre än Ultima 9. Ett av de sämsta spelen EVER!

Visst är det så. Spelet hade en helt sjukt utvecklingshistoria, men det ursäktar inte det skick som det lanserades i. Om det bara hade rört rent tekniska problem hade det varit en sak, men storyn gick ju inte att rädda. Snacka om att trampa på allt som gjorde serien bra.

Så sant... Jag hade förträngt allt som berörde Ultima 9.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Ravenknight:

Ännu ett spelnamn med anor som släpas i smutsen. Urk och ve.

Skulle nog tyvärr säga att det är redan försent :). Det är helt omöjligt att, oavsett vad de släpper, detta är värre än Ultima 9. Ett av de sämsta spelen EVER!

Visst är det så. Spelet hade en helt sjukt utvecklingshistoria, men det ursäktar inte det skick som det lanserades i. Om det bara hade rört rent tekniska problem hade det varit en sak, men storyn gick ju inte att rädda. Snacka om att trampa på allt som gjorde serien bra.

Så sant... Jag hade förträngt allt som berörde Ultima 9.

Haha, ja det är bara att ta in hela katastrofen igen :). Spoony gjorde en lång serie om alla spel och det förklarar i princip allt som var bra fram tills EA köpte Origin... Ultima 9 är helt fantastiskt egentligen, hur fan gick det till? Hur kunde man bestämma att släppa det?! Jag förstår inte... What's a Paladin?! för att citera den underbara dialogen

Medlem
Inaktiv

Love it

1
Skriv svar