Xcom för IOS släpps i veckan!

Robot
Xcom för IOS släpps i veckan!

Dags att döda utomjordingar på resande fot – om du har en IOS-enhet.

#xcom-enemy-unknown, #firaxis-games, #2k-games


Medlem
Xcom för IOS släpps i veckan!

..Inte till Android, alltså?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Nej, det är dåligt med det.


signatur

I am the black wizards.

phi
Medlem
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Självklart inte. Det tar för mycket tid och energi att utveckla till världens kanske mest fragmenterade plattform.

Medlem

Lustigt, i ALLA trådar om ett coolt/nytt spel som kommer till iOS, finns det ALLTID någon stackare som gråtandes frågar "men Android då"?

Bara en iakttagelse

Medlem
Skrivet av Draxx:

Lustigt, i ALLA trådar om ett coolt/nytt spel som kommer till iOS, finns det ALLTID någon stackare som gråtandes frågar "men Android då"?

Bara en iakttagelse

Android-ägare och IOS-ägare borde alltså byta telefoner med varandra?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Självklart inte. Det tar för mycket tid och energi att utveckla till världens kanske mest fragmenterade plattform.

du överdriver..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Underbart! Detta ska spelas på paddan i sommar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

phi
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av phi:
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Självklart inte. Det tar för mycket tid och energi att utveckla till världens kanske mest fragmenterade plattform.

du överdriver..

Vad tror du är mest lönsamt gällande tid och pengar för en utvecklare? Utveckla för iOS 6+ och iPhone 4 och uppåt eller utveckla för femtioelva Android-telefoner med lika många versioner av Android?

Det är ju ganska uppenbart varför utvecklare ratar Android.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av phi:
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Självklart inte. Det tar för mycket tid och energi att utveckla till världens kanske mest fragmenterade plattform.

du överdriver..

Vad tror du är mest lönsamt gällande tid och pengar för en utvecklare? Utveckla för iOS 6+ och iPhone 4 och uppåt eller utveckla för femtioelva Android-telefoner med lika många versioner av Android?

Det är ju ganska uppenbart varför utvecklare ratar Android.

skulle nog säga att 95% av alla appar släpps både till Android och ios


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

PaZ
Medlem

Givet köp om de får in second wave-patchen!

S_Z
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av phi:
Skrivet av Puscifer:

..Inte till Android, alltså?

Självklart inte. Det tar för mycket tid och energi att utveckla till världens kanske mest fragmenterade plattform.

du överdriver..

Vad tror du är mest lönsamt gällande tid och pengar för en utvecklare? Utveckla för iOS 6+ och iPhone 4 och uppåt eller utveckla för femtioelva Android-telefoner med lika många versioner av Android?

Det är ju ganska uppenbart varför utvecklare ratar Android.

skulle nog säga att 95% av alla appar släpps både till Android och ios

Ja, de flesta brukar förr eller senare dyka upp även till Android. Och vissa utvecklare, som exempelvis Gameloft, är duktiga på att släppa mer eller mindre samtidigt.

Men det är inget snack om vilken plattform som fortfarande är nummer ett bland spelutvecklarna för mobilenheter. Och det är ju av två anledningar.

1) Som phi säger, det är en mindre fragmenterad platform. Är enklare att utveckla till en plattform med färre hård/-mjukvarukonfigurationer. Det säger sig själv.

2) iOS är generellt sätt en mer lönsam plattform, trots lägre marknadsandelar.

On-topic:
Blir ett definitivt köp för min del, perfekt för hängmattan och lagom till jag kört klart Star Wars: KOTOR

Medlem

Kunde de inte lagt tiden på att fixa alla buggar istället för att flytta buggarna till en ny plattform..

1
Skriv svar